Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har studert 1 år i Bø. Reiste dit helt aleine jeg... Hadde det knall Det er veldig bra studentmiljø der! Er så lite, så blir litt annerledes enn å studere i en by. På en positiv måte. Kroa i Bø er det beste studentstedet jeg har opplevd!! Jeg hadde det i hvert fall knall i Bø, og fikk masse venner, men jeg er utadvent og sosial av meg også da... Men etter 1 år var jeg fornøyd og ønska meg til et større sted...
miow Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Åh! Bø er fint! Jeg bodde der et par år når jeg var liten, mens mamma gikk på skole der. Etter det har jeg dratt dit på ferie hver sommer, og er helt forelsket i stedet. Dette kan selvfølgelig ha å gjøre med minner knyttet til stedet, og mennesker jeg kjenner der, men jeg liker meg virkelig der. Og så er det alltid (synes jeg iallefall ) fint vær ! Nabobygda Gvarv er vel det stedet i Norge med gjennomsnittlig høyest temperatur. Og så kan du dra til Tellnes og bade i seljordsvannet! Åh nå fikk jeg lyst til å dra tilbake. Selv om jeg kom hjem derfra i går :icon_smile:
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 ja, det er fullt av folk som går rundt å sier "bøøø" hele tiden, forstår dert ikke... Hørte noe om et "bø syndrom" men er ikke sikker.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2006 #6 Skrevet 28. juli 2006 Jeg kommer fra Bø Jeg tror du skal gi det en sjangse! Stedet er ikke så stort nei, men det er heller ikke så lite som mange innbiller seg. Bø er faktisk blitt ganske "kult", på noen områder mye mindre harry enn mange andre mindre stedet i landet. Det er IKKE et større rånemiljø her enn andre stedet heller, fordi om dette liksom for mange er en av sannhetene for mange Telemark i seg selv er kjent for å være "Norge i miniatyr" når det kommer til natur. Og det stemmer, i Bø er du ikke langt i fra sjøen, du er enda nærmere fjellet, du har MASSE fin natur, Sommarland, Gullbring kulturanlegg etc. Studentmiljøet er kjent for å være en av de beste i hele landet, Kroa er kåret til den beste studentkroa i landet. Jeg kjenner mange som har bodd i Bø som studenter, som kommer fra Oslo, andre større byer i landet, og ellers i verden - og det fleste har hatt det kjempe fint her. Lykke til!
lillesky Skrevet 28. juli 2006 #7 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har bare vært der mange ganger, aldri bodd der. Høyskolen er utrolig fin! Synes Gjest ovenfor her skriver masse fint. Bø er et fint sted! Og du har de butikkene du trenger. Og flere spisesteder. Og Kroa. Jeg tror du kommer til å trives der!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå