Xstar Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har planer om å starte en nettbutikk om ikke lenge, og trenger å vite litt om interessen hos folk, både for min egen del og fordi det interesserer bankene. Type butikk er klær og sko, og vil etterhvert utvides med vesker, accessorier, smykker, sminke og belter. Jeg skal selv reise til leverandørene for å plukke ut tøffe, men samtidig klær med sti. I første omgang blir det produkter for kvinner og barn, senere menn og ungdom. Prisene skal være konkurransedyktige og kvaliteten er viktig. 1. Så da vil jeg vite litt om du har noen intr dette? (skriv gjerne noe mere enn ja/nei) - 2. Og hvor fornøyd er du med andre av denne typen nettbutikker? - 3.Trengs det flere? - Tusen takk for hjelpen!
Leo Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 1. Jeg handler mye på nett og har gjort det i mange år, så jeg har absolutt interesse av flere nettbutikker. 2. Jeg handler sjelden fra norske nettbutikker av denne typen fordi utvalget er for dårlig og presentasjonen av produkter jeg kanskje kunne tenke meg heller ikke er bra. Ofte har jeg følelsen at jeg kunne ha kjøpt det samme hos H&M eller Ellos til en lavere pris, og da lar jeg det heller være. 3. Det trengs flere, men jeg tror det er krevende å lykkes. Man kan sikkert selge litt på et halvhjertet forsøk, men skal man virkelig lykkes kreves det et gjennomført opplegg med stort utvalg, gode priser, god service, god sikkerhet/rutine m.h.p. betaling osv. Husk at de som handler mye på nett har hele verden som "nedslagsfelt" og er kresne både m.h.t. produkter og service!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 1. Så da vil jeg vite litt om du har noen intr dette? (skriv gjerne noe mere enn ja/nei) ja, stor interesse! shopper mye på nett. 2. Og hvor fornøyd er du med andre av denne typen nettbutikker? veldig fornøyd. handler hos laredoute og hm. 3.Trengs det flere? ja, det synes jeg. fint å ha flere å velge mellom. ellers er jeg enig med leo; det bør være gjennomført på alle felter.
Gjest LilSweetie Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 1. Så da vil jeg vite litt om du har noen intr dette? Jeg bruker nettbutikker veldig lite. Liker å gå i butikker og handle, og synes at den gleden blir borte i en nettbutikk. Dessuten synes jeg aldri jeg ser klærne/tingene godt nok på et bilde, liker å se det jeg skal kjøpe rett foran meg. Og har ikke lyst til å kjøpe klær uten å prøve dem. Jeg bor i Oslo, og reiser en del til utlandet, så jeg føler heller ikke at jeg har behov for å kjøpe ting på nettet jeg ikke får tak i der jeg er. Det eneste jeg har kjøpt på nettet er derfor en parfyme jeg trodde holdt på å gå ut av markedet, og noen bøker på amazon (sistnevnte pga pris). Når jeg kjeder meg på jobb surfer jeg innimellom på nettbutikker, men ender (nesten) aldri opp med å kjøpe noe. Der jeg har vært mest fristet er på utenlandske sider som har ting jeg ikke får tak i Norge (spesielt undertøy; Victoria's secret eller Agent provocatuer). 2. Og hvor fornøyd er du med andre av denne typen nettbutikker? Tja, det er de utenlandske som frister meg. Og har vært fornøyd med de jeg har brukt. 3.Trengs det flere? Hvis man kunne få en norsk nettbutikk som hadde spesielle ting man ikke fikk tak i ellers, hadde det vært spennende. Ellers ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 1. Så da vil jeg vite litt om du har noen intr dette? (skriv gjerne noe mere enn ja/nei) - 2. Og hvor fornøyd er du med andre av denne typen nettbutikker? - 3.Trengs det flere? - Tusen takk for hjelpen! ← 1. Absolutt. Jeg handler mer og mer på nettet og synes det er greiere enn å dra til butikken(avhengig av hva jeg skal ha selvfølgelig) 2.Veldig fornøyd. Jeg handler en god del fra utlandet fordi man da får tilgang til ting som ofte ikke er å finne i Norge. Når det gjelder norske nettbutikker synes jeg utvalget lett blir det samme i de ulike butikkene. 3. Absolutt! Konkurranse er alltid nyttig. Men det avhenger av at du greier å finne en nisje og tilbyr varer som man ikke får tak i ørten steder allerede - en ny H&M trengs vel neppe, men dersom jeg finner litt mer uvanlige ting i en butikk, betaler jeg gjerne litt ekstra for å ha noe man ikke ser på annenhvert gatehjørne.
Xstar Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2006 Takker og bukker for svarene! Jeg har planer om å gjøre det litt mer unik enn H&M ja...Også tenkt litt på å handle inn få av hvert produkt, sånn at man vet ikke alle andre har det. Veldig kjekt med synspunkter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå