Gå til innhold

Milla

Gjest Haugtussa

Anbefalte innlegg

Gjest Haugtussa

Milla!

-Mener jeg har lest et sted at du har peiling på hår og hud og sånt, og gjerne hjelper?

Altså. Jeg har lenge (siden jeg var 14, jeg er 19 nå) slitt med uren hud. Kviser overalt, fet hud (men også tørre partier som gjør at jeg flasser), digre porer... Dessuten har jeg kraftig hårvekst som gjør at jeg har mange bittesmå hår (lyse heldigvis!) i ansiktet. De vises!

Er så dritt lei! Føler meg ekkel og stygg... :cry:

Har du noen gode tips?

Ehh...bør kanskje ta med at jeg er fattig som ei kirkerotte, og det ser absolutt ikke lysere ut fremover. (Må faktisk skaffe sju tusen til torsdag. Jepps...finne meg et hjørne kanskje? :-? )

Hadde vært supert med litt hjelp fra deg - eller noen andre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rens huden!

Skrubb/vask med spesialprodukt (koster ikke mye for Nivea e.l.), bruk bomullsdott med ansiktsvann og sist, men ikke minst,- smør deg med fettfri krem.

Vær tålmodig. Det blir kanskje verre de første ukene, men etterhvert vil du føle deg som et nytt menneske (overdrevet språkbruk).

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Håhå...så enkelt er det nok ikke, men ellers takk!

Renser huden hver eneste kveld (til og med etter fest!), og i dusjen om morgenen. Smører meg med de letteste kremene jeg finner, og bruker peeling sånn innemellom. Men, som sagt, jeg har ikke råd til luksusprodukter :-? . Dermed ender jeg opp med det de har må dagligsjappa, forskjellig fra gang til gang. (Nivea, Synergie Pure, Loreal...)

Altså. Noen som vet om noen "normalt" billige greier som funker?

Og dersom jeg virkelig investere, hva skal jeg bruke pengene på? Hva er viktigst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tilfeldigvis bruker en underlagskrem eller brunkrem som tetter for porene må du slutte med det. Veldig viktig at du ikke klasser i ansiktet med urene fingre :enig:

Lykke til i alle fall. Kviser er kjempekjipt å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Den eneste måten å fikse dette på Haugtussa er time hos hudpleier som vil hjelper deg i gang med ett riktig renseprogram for din hud. Det nytter ikke å fikse dette selv med billig-produkter så jeg vil ikke skrive noe bare for å skrive noe.

Min aller beste venninne hadde samme problemet som deg, fete partier og tørre partier samt kviser som var veldig store og vonde, de lignet byller. Som student hadde hun ikke råd til hudpleie og hadde forsøkt i mange år og fikse dette selv- men uten resultat. Jeg gav henne gavekort hos hudpleier og ble med henne første gangen. Hun ble satt på ett hudpleieprogram med produkter fra Dermalogica og etter 2 mnd. var hun nesten helt fin. Men hun kan aldri slutte med rensingen- det må hun fortsette med hele tiden, hvis ikke kommer kvisene tilbake.

Ditt problem har dessvere ingen billig-løsning. Har du mye ansiktshår så må du enten bruke voks strips for ansiktet eller rett og slett ta pinsetten fatt.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Billige produkter er godt nok for enkelte, men ikke når man har problemer som acne/kviser eller lignende. Dette er rett og slett fordi virksomme stoffer i kremer er DYRE, derfor blir også produkter med disse stoffene i DYRE. De kan finnes i billige produkter også, men da i så små mengder at det ikke virker i det hele tatt. Jeg mener det burde være enkelt å forstå og jeg skjønner ikke hvorfor folk sløser bort pengene sine på billige ting man får kjøpt i matbutikker..

Dessuten er produkter man får kjøpt i hudpleiesalong som oftest veldig drøye, så det blir ikke SÅ dyrt.

Og gå til hudpleiere folkens, det er undervurdert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigprodukter funker for meg. Tror det er viktig å ikke skjemme bort huden... Det viktigste er at huden blir ren og at den får igjen fuktighet. Og selvfølgelig at en ikke prppoer i seg matvarer som tyter ut av porene...

Og Milla,- jeg vet at ikke alle er like, men huden min har blitt mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigprodukter funker for meg. Tror det er viktig å ikke skjemme bort huden... Det viktigste er at huden blir ren og at den får igjen fuktighet. Og selvfølgelig at en ikke prppoer i seg matvarer som tyter ut av porene...

Og Milla,- jeg vet at ikke alle er like, men huden min har blitt mye bedre

Det er forresten jeg som er gjest over, så ikke før nå at jeg glemte å logge meg inn..

Hva mener du egentlig med å skjemme bort huden? Det er ingen stoffer i kremer som gjør huden "avhengig" av dem... Og det med mat stemmer ikke i alle tilfeller. Hovedårsaken til uren hud er faktisk hormoner, og det er ikke bevist at mat har NOE som helst med uren hud å gjøre.

Billige produkter kan kanskje hjelpe om man har en kvise eller tre, men er man skikkelig plaget bør man oppsøke hudpleier. Det er en grunn til at hudpleiere bruker de produktene de bruker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

2-3 kviser rundt menstruasjon er ikke å ha ett "hudproblem" og da kan nok billig-produkter virke fint. Men hvis man er plaget av kviser hele tiden og man går rundt med vondt i ansiktet pga. dem da bør man oppsøke hudpleier som igjen kan henvise til hudlege hvis problemet er stort. Dette gjelder både menn og kvinner.

En venn av kjæresten min hadde skikkelige kviseproblemer og jeg ordnet med time hos hudpleier for han... han trengte så vidt jeg husker 2 behandlinger før han nesten var helt fin og nå bruker han Dermalogica produkter hver dag som holder kvisene borte. De fleste menn trenger bare ett spark bak før de også kommer igang med hudpleie og skjønner hvorfor det er viktig og ta bare på huden. Noe annet de lærer er at man ikke blir homse av å bruke dem :sjarmor:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Til Milla' date='- er du ikke ferdig med å tråkke på andre pga av legning ennå?[/quote']

Kveruler kveruler kveruler!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:oops: Skal si noen er litt kranglete her,hmmm.Jeg skal nå bare svare på haugtussa sitt spm. :ler: Du må nok innvester litt i prod.et merke som heter Mary Choir er veldig bra, du får det i hudpl.salonger.Gå innom en salong og si du vil ha time til hudanalyse,dette er gratis. :P Du får da veiledning i prod og behandlinger som passer deg.Det viktigste er at du bruker rett prod. hjemme og etterhvert tar du og starter med og ta behandlinger i salong.Det viktigste du bruker er gode renseprod.og en krem som gir NOK fuktighet og pleie til din hud :D Håper du fikk noe nyttig ut av dette og Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke Mary Cohr er det beste på kviser, men dette er jo billig i forhold til de andre hudpleie-seriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...