Gå til innhold

Art Director

Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek

Er det noen her på kvinneguiden som er art-director?

i såfall, hvor har dere studert og hvor jobber dere nå?

vet man kan gjøre masse forskjellig som det, men hva er på en måte "hovedoppgavene"?

har egentlig lyst til å studere dette, men vil finne ut litt mer om yrket, og hvor det beste stedet er å studere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neffi

Du kan ikke studere ene og alene til "art director". Eller jo på Westerdals kan du kanskje det?

Du kan studere design (gjerne grafisk), kommunikasjon, kunst, :klø: jobbe noen år i et kreativt yrke, som f.eks kreavtiv leder av noe slag - innen foto, design, film. U name it. Du kan starte som grafisk formgiver, og etterhvert bli AD innen det. Det er en ganske så diffus tittel. Fordi den misbrukes av mange.

Har selv jobbet som AD ass. En AD forteller deg hvordan kunstykke skal bli seendes ut. Være seg på film, teater, printet materiale eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

hmja, har lest at man kan studere art director på westerdahl..

men er det veldig vanskelig å få jobb innen det?

har lyst itl å jobbe med reklame, utforme det, og designe ting..

jeg har lyst til å gjøre daglidagse ting for å så se og si: se, det har jeg lagd ;)

lage den grafiske profilen til bedrifter osv..

gikk reklae, illustrasjon og design som 3 året på vgs, så har gjort litt som det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neffi

Da skal du begynne å studere grafisk design.

På kunsthøyskolen i oslo har de en linje (materiell og virituell design?). Søk på google etter denne. Ellers har de veldig bra universiteter og høyskoler ikke langt unna både i Sverige og Danmark. :)

Søk litt på internett så finner du flere måter å studere til grafisk designer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tweek

takk for svar:)

skal søke litt jeg..

det er litt vanskelig å finne akkurat hva du er ute etter derfor spurte jeg heller her først.

det er jo ikke noe bedre en å høre fra personer som faktisk er det:)

trives du i jobben neffi?

hvis du jobber osm det fortsatt da:)

er det billigere å studere i utlandet eller noe, eller er det en fordel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er et eget bachelor/masterstudie som Art Director i Sveits, Luzern universitet. Underviser på engelsk også, men koster nok endel for utenlandske studenter. Har mistet linken, men antar at du finner det om du søker på google?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...