Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min splitter nye hvite capribukse har etter kun 1 vask fått noen gule flekker på seg. tror ikke den har vært borti noen andre evt. våte klær. og den hadde def. ikke de flekkene da jeg kastet den i maskinen. Har prøvd å la den ligge i litt klorin og vaske den på nytt men det hjalp ikke... søren og :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Har du forsøkt vanlig flekkfjerningsmiddel?

Jeg ville forsøkt det sammen med Blenda Hvitt. Går det ikke da ville jeg også levert den på et renseri.

Lykke til!

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har måttet kaste flere hvite klær p.g.a. gule flekker. Fant til slutt ut at det er solkrem som gjør dette, og flekkene kommer først til syne etter vask. Fant noe som fjerent flekkene, husker ikke hva det var, men skal lete og gi beskjed.

Skrevet
min splitter nye hvite capribukse har etter kun 1 vask fått noen gule flekker på seg. tror ikke den har vært borti noen andre evt. våte klær. og den hadde def. ikke de flekkene da jeg kastet den i maskinen. Har prøvd å la den ligge i litt klorin og vaske den på nytt men det hjalp ikke... søren og :sur:

Brukte du solkrem før du hadde på deg buksa, og hvis ja, hvilket merke brukte du? Datteren min sin hvite bukse er full av disse flekkne og hun brukte Garnier vannfast solkrem noen timer før hun tok den på seg.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tanten min har fått bort merker i krager på kvitskjorter ved å tegne over flekkene med kritt (type skolekritt) før ho har putta dei i vask. Ho funderte på å kaste skjortene pga. dei var så kreksne men prøvde dette og det funka visstnok. Kanskje det fungerer på deres flekker også?

Skrevet
Hva med å bruke klor?

Noe hvitt tøy er farget hvitt, så da går det ikke med klor. Men det kan jo være verdt et forsøk.

Skrevet

Fra nå av bruker jeg kun solkrem som ikke er vannfast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...