Gå til innhold

kjærlighetssorg

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

noen som har gode råd mot kjærlighetssorg? hvordan skal jeg komme over han? tenker på han hele tiden, har lyst til å ringe han hele tiden..

vi har vært sammen veldig lenge, men d ble slutt nå nylig. veit ikke hva jeg skal gjøre, elsker han så masse...høres sikkert helt tragisk ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

SHOPPING kurerer de fleste frustrasjoner. En time hos frisøren ( med HELT NY OG ANNERLEDES frisyre ) eller hos hudpleier hjelper også godt.

Ta kontakt med en venninne som tåler å høre deg snakke i timevis og som får deg til å bli selvironisk funker også.

Lag pyjamasfest !

Vær minst mulig alene og skaff deg en telefonsvarer i fall han ringer så kan du la vær å ta telefonen.

Kjøp en god kriminalroman eller en av disse populære " en ekskjærestes betroelser" el.

Ta en full kroppsoverhaling.

Svare på alle innleggene på KG selv om du ikke interesserer deg for tema.

Få tiden til å gå. Gør alt det han ikke likte å gjøre.

Håper det kommer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHOPPING kurerer de fleste frustrasjoner. En time hos frisøren ( med HELT NY OG ANNERLEDES frisyre ) eller hos hudpleier hjelper også godt.

Ta kontakt med en venninne som tåler å høre deg snakke i timevis og som får deg til å bli selvironisk funker også.

Lag pyjamasfest !

Vær minst mulig alene og skaff deg en telefonsvarer i fall han ringer så kan du la vær å ta telefonen.

Kjøp en god kriminalroman eller en av disse populære " en ekskjærestes betroelser" el.

Ta en full kroppsoverhaling.

Svare på alle innleggene på KG selv om du ikke interesserer deg for tema.

Få tiden til å gå. Gør alt det han ikke likte å gjøre.

Håper det kommer seg.

Hør, hør......kan ikke være mer enig :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det...har vært igjennom det selv for maaange år siden.... :(

Er enig med de to andre her ......kom deg ut og gjør ting...vær minst mulig alene...er du alene "luller" du deg inn i din egen sorg.....og tenker altfor mye.....

Noen andre konkrete råd har jeg faktisk ikke....

Du må rett og slett bare ta tiden til hjelp....det blir bedre med tiden...selv om det akkurat nå føles som om du aldri vil bli glad igjen....

Tro meg.....det blir faktisk bedre....lykke til...!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....men d er faktisk også viktig å få han ut av systemet v å få utløp for følelsene. Ikke steng inne gråten, hvis du kan unnvære d. Få d ut! Gråt så masse du kan. Å ta seg ut på trening er også et bra botemiddel. Vet ikke hvor du bor, men her på Østlandet er d supert skiføre i vinter, så bor du her, vil jeg anbefale en deilig skitur el ti i skikkelig julekortlandskap. Frisk luft, mosjon og vinternatur vil helt sikkert lette på sorgen!

Sorg er en prosess som kropp og sjel må bruke så og så lang tid på å behandle, enten d gjelder kjærlighetssorg el andre tap som vi mennesker fra tid til annen er nødt til å forholde oss til, enten vi vil el ikke. D er en del av d å være menneske. På en måte hadde d vel vært litt feil om vi greide å gi slipp på dem man har elsket/vært så glad i uten disse vonde følelsene. D er noe m å våge å ta sjansen på å involvere seg følelsesmessig m andre mennesker; man har aldri noen garanti for at forhold vil vare el at mennesker blir frarøvet en på andre måter....

Følelsen er forferdelig vond, men m riktig bearbeidelse kan man faktisk komme styrket ut av d.

Lykke til!

Lykke til! (D går over, selv om d ikke virker sånn nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange gode råd..har fakisk prøvd mye av det. shopping er det aller beste. det som er litt frustrerende er at selv om jeg vet at jeg vil ha det bedre uten han, og at han ikke behandler meg bra så er det bare han jeg vil ha! håper jeg etter en tid vil tenke "hva var det jeg tenkte på" og ikke "hvordan kunne jeg gi slipp på mitt livs kjærlighet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei trista...

Vel, jeg har ikke så mye erfaring å stille med selv. har bare gjort det slutt selv, men har allikevel følt på en slags sorg etter bruddet. Noe av det første jeg gjorde da det var slutt var å vaske hele rommet og å ommøblere. På den måten følte jeg at det var lettere å oppholde seg der uten å tenke for mye på ham. Den første tiden ville jeg være mye alene, og det var jeg også. Leste bøker, trente... tok vare på meg selv på en måte. Etterhvert som tiden gikk begynte jeg å føle meg mer og mer ensom og tok opp igjen kontakten med vennene mine. Det hjalp, selv om jeg fremdeles savner kjærlighetn (ikke ham) inni mellom. Julen er en spesielt vanskelig tid for kjærlighetssorg.... Men ta tiden til hjelp. Det gjør vondt, men du kommer sterkere og en erfaring rikere ut av det.

Ønsker deg alt godt... også for det nye året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før shoppinga og fornyelsen av deg selv, bør du ta en dag til å grine deg skikkelig ferdig ..

Gjør deg ferdig med han da, og legg han bak deg !!!

SÅ snur du byen på hodet etterpå :)

Lykke til !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ta deg en tur på by'n med gode venninner! Ikke for å dra på sjekker'n, men for å ha det gøy. Og for å oppdage at det faktisk er flere fisk i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ville satsa på en kur i flere deler.

sjokolade, sippefilm, pledd og tårer er en god ide, men bare i en BRGRENSET PERIODE! For å få ut gråten. Ikke stenge det inne. Men ikke la dette vare evig.

fortsett som nevnt her med shopping, selvpleie, venner, og trening ja.

gjerne altså... egenpleie så du ser bra ut etter sjokoladefrostina under pleddet. (laaangt bad om mulig, dusj til nød, masse gode lukter, musikk (ikke deppemusikk nå), fuktighetskrem etc, etterfulgt av frisør elelr lingende om ønskelig, så shoppuing, nye klær til den nye tiden,, dette gjerne sammen med venninne, og så, på byen med veninne, i nye klær! :)

Ellers, noe jeg har erfart selv er "et aktivt prosjekt". Jeg lærte meg html og skrev hjemmeside i notepad (var totalt blank før jeg begynte, så dette var litt av et mesterstykke for emg å være) bare for å glemme en som ikke ville ha meg (men det var ingen lang, tung sorg, vi var aldri sammen, dessverre, bare gode venner)

Men, altså.... gjør andre ting, tenk positive tanker, og vit en ting... med TID går det over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...