Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

smører man rensemelken på huden og så tørker av med bomullsdott også har tonic på ny bommullsdott og tørker over ansiktet med den?

eller har man rensemelken på bomullen og går over ansiktet med det som en våtserviett også tonic etterpå?

*forvirret*

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg masserer rensemelken inn i huden og skyller av med vann. Når det gjelder toner, bruker jeg ansiktsvann fra Dr. H og siden den er i sprayform sprayer jeg på huden og klapper den inn. Enkelte tonere skal man visst bruke en pads over for å fjerne siste rest av make-up og smuss, men jeg har aldri helt sett poenget i dette, rensemelken renser godt nok.

Gjest Tanita
Skrevet

Hvis du ser på padsen etter å ha gått over med toner, så ser du hvor viktig det er med toner ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Hvis du ser på padsen etter å ha gått over med toner, så ser du hvor viktig det er med toner ;)

Har gjort det; ingen smuss å spore der ;)

Gjest Tanita
Skrevet

Det er ganske vanlig at det kommer endel rester etter både rensemelk og annet smuss på padsen etter å ha gått over med toner. Den kompletterer rensen, og du får optimalt ut av renseproduktene da. Jeg ville aldri brukt kun rensemelk.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har faktisk aldri brukt toner regelmessig. Ansiktsvannet fra Dr.H bruker jeg stort sett bare av velværegrunner + som en erstatning for nattkrem om sommeren. Erfaringsmessig synes jeg at toner er temmelig overflødig som renseprodukt for en normal hud.

Jeg vet det er mange som mener de har nytte av toner og at mange produsenter anbefaler det, men jeg ville heller satset på en god rensemelk og fuktighetskrem. Det enkle er ofte det beste ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis rensen tar tilstrekkelig, trenger du ikke toner. Hvis jeg har mye sminke på, renser jeg heller i to omganger. Også jeg bruker toneren fra Dr. Hauschka.

Gjest Tanita
Skrevet
Jeg har faktisk aldri brukt toner regelmessig. Ansiktsvannet fra Dr.H bruker jeg stort sett bare av velværegrunner + som en erstatning for nattkrem om sommeren. Erfaringsmessig synes jeg at toner er temmelig overflødig som renseprodukt for en normal hud.

Jeg vet det er mange som mener de har nytte av toner og at mange produsenter anbefaler det, men jeg ville heller satset på en god rensemelk og fuktighetskrem. Det enkle er ofte det beste ;)

En toner kan aldri erstatte en nattkrem da.

Og ikke bare mener de at de har nytte av toner, men de har nytte av det.

Men, man velger hvor mye pleie man selv vil gi huden sin.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
En toner kan aldri erstatte en nattkrem da.

Og ikke bare mener de at de har nytte av toner, men de har nytte av det.

Men, man velger hvor mye pleie man selv vil gi huden sin.

Jeg tror jeg pleier huden mer enn godt nok, har alltid gjort det og det sees. Jeg er grunnleggende kritisk til alle produktene og regimene som finnes på markedet og liker å prøve det ut selv før jeg anbefaler til andre. Dr. H anbefaler å la huden hvile om natten og ikke bruke krem, jeg har testet det ut på min tørre hud og det fungerer iallefall på sommeren.

Jeg vet om flere som ikke har hatt nytte av toner, og det som virker på noen behøver ikke nødvendigvis virke på andre.

Endret av Blanca
Gjest Tanita
Skrevet

Enig i at det er individuelt hvordan ting virker, men derfor finnes det forskjellige tonere etter hudtype.

Toner er for å fjerne resterende smuss og belegg på huden etter rensen.

Den kan være astringerende (poresammentrekkende), og balanserer ph-en og forbereder huden før påføring av krem. Den er et absolutt must i daglig hudpleierutine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...