Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Fortell meg alt som er gøy i Stavanger! Beste kaffebar? Utesteder? Restauranter? Hvor er det best å bo? Og hvis noen har noen lure tips for å bli kjent med folk i Stavanger så tas de imot med takk!

Mulig jeg poster dette feil, da er det bare å flytte det..

Gjest gjest1
Skrevet

Havana badeland er vel ikke langt ifra? Det er vel ved Bryyynæææh for der var vi på håndballcup da jeg gikk i 7 klasse :P

Gjest Gjesta
Skrevet
Havana badeland er vel ikke langt ifra? Det er vel ved Bryyynæææh for der var vi på håndballcup da jeg gikk i 7 klasse :P

Havana ligger i Sandnes. Eller PÅ Sandnes, som erkesiddisene sier.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Utestedet Checkpoint Charlie!

Gjest Gjesta
Skrevet

On topic:

Utesteder, kaffebarer etc er det nok av i hauger og lass, noe for enhver smak og litt til. Du finner tidsnok ut hva som passer for deg.

Hvor det er best å bo kommer an på hvor du skal jobbe/studere/whatever. Eiganes (Egenes) og Våland er gamle snobbebydeler, mens f.eks. Nedre bydel og Storhaug er lavstatus for de samme snobbene. Min erfaring er at Storhaug er helt glimrende, men Stavanger er generelt en glimrende by!

Hva skal du i Stavanger? Studere? På Ullandhaug (UiS)? I så fall bør du bo i grei sykkelavstand, det er viktigere enn hva som er "best."

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Utestedet Checkpoint Charlie!

Støttes! Og/eller Cementen og Nåløyet, for å holde deg i nabolaget. Pluss at Folken er et glimrende konsertlokale!

Endret av Kvinneguden
Skrevet

Hei

Jeg har skrevet litt om Stavanger på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/stavanger.htm . Jeg har også skrevet litt om det å spise ute i Stavanger på siden http://gardkarlsen.com/eating_out_Stavanger.htm . Beste kaffe får du etter min mening på Charlie Brown som ligger i Stavanger Storsenter (tidligere Torgterassen)...prøve caffe moccha med krem...den er snadder :klappe:

Når det gjelder å bli kjent med folk: det gjelder å ha en hobby slik at en kan delta aktivt på noe når du kommer his...så blir du nok kjent med folk :)

Gjest Til Kvinneguden
Skrevet

Hvor hen bor du, bor du på Storhaug? Veldig utfyllende svar du gav :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor hen bor du, bor du på Storhaug? Veldig utfyllende svar du gav  :)

Og det spør du om fordi han virker som en wannabe snobb? :ler:
Gjest Gjesta
Skrevet
Hvor hen bor du, bor du på Storhaug? Veldig utfyllende svar du gav  :)

Nei, jeg bor ikke i Stavanger. Har bodd der før, men da like ved KNM Harald Hårfagre på Madla.

Gjest Gjest1
Skrevet

Om du vil til fornøyelsespark er det ikke så alt for langt til Kongeparken. Går gratisbusser dit fra Sandnes og Stavanger i helgene.

Gjest fluesmekker
Skrevet
Hva skal du i Stavanger? Studere? På Ullandhaug (UiS)? I så fall bør du bo i grei sykkelavstand, det er viktigere enn hva som er "best."

Alt er i sykkelavstand i Stavanger :P. Men å bo på

Ullandhaug/Madla/Grannes/Hinna er greit så du slipper de værste bakkene. Uansett finnes det da alltids en buss, syntes faktisk Stavanger har et ganske godt busstilbud til høgskolen, kremt universitetet.

Ellers kan jeg anbefalle Stokka hvis "Egenes" blir for snobbete (det er det forresten ikke lenger), ettersom det er i gåavstand fra byen og fint og rolig strøk. Aldri noe fyll og bråk der. Men som Kvinneguden sier, Storhaug og andre østlige bydeler er jo veldig greit, og ligger rett ved byen. Men så nært uis er det ikke da.

Gjest Stavanger berta
Skrevet
Fortell meg alt som er gøy i Stavanger! Beste kaffebar? Utesteder? Restauranter? Hvor er det best å bo? Og hvis noen har noen lure tips for å bli kjent med folk i Stavanger så tas de imot med takk!

Mulig jeg poster dette feil, da er det bare å flytte det..

Beste kaffebar: Amys :D

Restaurant favoritter jeg har er: Bevaremegvel, Craigs, NB Sørensen, Straen Fiskerestaurant.

Utesteder: vel nå er jeg 30 og tobarnsmor så det sier seg selv at det er lenge siden jeg farta på byen, men en populær plass i byen er: Hall12 ellers så har du uteservering på Hansen Hjørna

Du kan bo sentralt: Skagen Brygge HOtell, HOtell Atlantic, SAS Radisson på Løkkeveien, Clarion, Victoria Hotell.

Vel det var de tipsene jeg hadde å komme med da ;) Håper du får noe ut av det.

Skrevet

Beste utested synes jeg for tiden er Hall Toll. Superdupergod lunsj spiser du på Ostehuset i Klubbgata, der har de snaddermat!

Skrevet

Dersom du reiser i tiden mellom Onsdag og Lørdag vil du oppleve sydenstemning og masse folkeliv i sentrum. Da holdes nemlig Gladmatfestivalen med boder og God mat rundt Vågen. :smoke::tommelsmil:

P.S: Ikke glem å besøke strendene. (Enda mer sydenstemning) ;)

http://www.vgb.no/3539/perma/79872/

Skrevet

Gøy i Stavanger.. Hvor skal jeg begynne?:)

Av kaffebarer vil jeg anbefale Newsman, og de som ligger ved kinoen.. Sikkert mange andre bra også da.

Utesteder, spørs hva du vil ha.. Men "hall 12", og "taket" bruker å være bra på lørdagskveldene..

Resturanter er jeg desverre ikke så inne på.

Hvis du vil bo sentrumsnært vil jeg anbefale Storhaug/Våland/Eiganes, alle i gangavstand til sentrum. ( Hvis du tenkte på å bo her for en lenge periode, hoteller vet jeg ikke mye om, men ligger mange i sentrum.)

Bli kjent med folk.. Er vel lettest å bli kjent med folk gjennom jobb/skole i begynnelsen, ellers er det vel forskjellige kurs ol. der du kan treffe folk.. Eller kanskje du blir kjent med noen her inne, bor selv i Stavanger, så bare send en pm om du lurer på noe eller vil bli kjent.

Gjest fluesmekker
Skrevet

Øyene? Hundvåg og sånt eller Vassøy og sånt. Hvis det er øyer uten bro, kun ferje kan det være litt stress å komme seg hjem midt på natten...

Skrevet

Min inntrykk har altid vært at Stavanger har massevis å tilby når det gjelder kafeer, restauranter og shopping. Selv har jeg hatt lite tid prøve disse, men liker i hvert fall Franske cafeen midt i sentrum. Hadde også en nydelig lunsj på Bølgen&Moi ved oljemuseet, vi satt ute og koste oss med den flotte utsikten.

Det beste i Stavanger absolutt naturen. Siste uke gikk vi både til Preikestolen og til Hå prestegård på Jæren. Begge turene var vanvittige fine. Sola strand, Mosevann, Stokkavann, Sværene i fjell på Hafrsfjord, Ullanhaugtornet, Utstein kloster... Jeg er litt missunnelig til alle som får lov å bo der fast ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei!

Har du allerede flyttet til Stavanger og fått noen gode tips hvordan man kan blir kjent med folk? Angående spisesteder og kafeer liker jeg kultkafen og Amy's kaffebar nok så godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...