Gjest lumina Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Jeg er ikke stygg altså.. søt jente, men tror at med litt hjelp vil jeg se bedre ut.. Jeg var skikkelig guttete som barn og begynte sent med sminke.. og føler ikke jeg har fått riktig teken på det.. *sukk* så hjelp: * Lyse uformede øyebryn.. Er egentlig blond, men har farga håret brunt. Men øyebryna er ennå lyse.. farge de? må jo da forme på et vis også.. hvilken øyebrynfarge er bra? hva bør jeg bruke til forming av bryn.. og HVORDAN skal jeg forme de?? ** Jeg har korte vipper. ikke helt lyse, men ikke mørke heller.. hvilken mascara er bra for korte vipper? *** Har mørke ringer under øynene, et mørkt parti.. Sminke, hvordan? Hvilken sminke.. kremer?? andre ting for å sjule?? **** Har mørke blågrågrønne øyne, smalt ansikt, litt lang panne (men har pannelugg så det synes ikke så godt), kastanjefarget hår. litt store, fydlige lepper. Lys hud. Hvilken sminke bør jeg bruke? Fra topp ti bunn.. andre hudpleieprodukter?? ***** Har noen sorte prikker, spesielt på haka og nesa.. Hjelper ikke at jeg jobber på kjøkken, så får damp (som åpner porene) som inneholder stekefett all over 8 timer per dag ... Hva hjelper mot tette porer??? ****** Jeg er av pæreslekt, dvs har smale skuldre, small til medium bryster, ganske slank mindje, litt magefett (*sukk*) og brede hofter/lår ( ) Men rompa er bra da Hva hjelper mot celulitter da..på lårene?? Og hvordan bør jeg kle meg for å fremheve overkroppen, og skjule bredden på hoftene?? Jeg er ikke så veldig høy heller, bare 1.6, så tips til å se høyere ut mottas gjeeerne Når jeg leser hva jeg selv har skrevet, så høres jeg skikkelig fæl ut HJEEEEEELP!!!
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Vet ikke om jeg er mye til hjelp, men jeg skal i alle fall gjøre et forsøk... Du bør få hjelp til å forme brynene hos frisør. Kan være vanskelig å få riktig fasong om du ikke har noe erfaring på det området. Frisøren kan også farge dem for deg. Hvis du har tenkt å forme dem selv er det viktig å huske at du må følge den naturlige formen du har på brynene. Napp bare under, og ta litt og litt om gangen. Pass for all del på at du ikke napper dem for tynne! Liker Helena Rubinstein Lash Queen og YSL False Lashes for å forlenge vippene. Disse gir også bra volum. For mørke ringer trenger du en concealer av et eller annet slag. Har du linjer/rynker rundt øynene? I så fall trenger du en som er lett og ikke sklir ned i rynkene og fremhever dem. "Tryllepennen" fra YSL er bra, men den funker mer som en highlighter og vil ikke dekke nok om du har veldig mørke ringer. Guerlain Issima Precious Light Smoothing Iluminator er også bra. Du bør også passe på å få nok søvn, men dette regner jeg med at du allerede vet. Vanskelig å svare på hvilken sminke du bør bruke når jeg ikke vet hva du liker. Vil du se så naturlig som mulig ut? Vil du ha øyeskygge/leppestift/rouge med sterk farge? Avhengig av hvordan huden din er så trenger du kanskje en lett foundation til å jevne ut huden. Spør på parfymeriet om en som passer til din hudtype. Det er viktig å huske på at fargen skal være så lik huden som mulig. Hvis fargen ikke matcher helt, velg heller en som er litt for lys heller enn en som er for mørk. Hvis huden din er jevn og fin trenger du bare en concealer for å dekke eventuelle ujevnheter. Du bør også bruke rouge eller solpudder for litt farge (for å se friskere ut). Hvis ansiktet ditt er langt kan du ha litt solpudder (evt. foundation i en litt mørkere farge) på haka og øverst i panna for å korte det ned litt. Å legge rouge litt lenger mot nesa enn det som er normalt kan også få ansiktet til å se litt bredere ut. Ettersom du har fyldige lepper trenger du ikke bekymre deg for å velge en litt mørk farge (forminsker leppene) hvis du liker dette. I tillegg kommer jo øyeskygge, eyeliner/kajal, maskara... Som sagt vanskelig å hjelpe når jeg ikke vet hvilken stil du er ute etter. Leirmasker og produkter med salisylsyre hjelper å løse opp sorte prikker, men de er vanskelig å bli helt kvitt. Tror ikke det finnes noen effektiv krem mot cellulitter enda, men det skal visstnok hjelpe med trening. Har ikke det problemet selv, så dette vet jeg veldig lite om. Når det gjelder klær som passer til din figur, så bør du bruke mørke farger (forminsker) på underkroppen og lyse farger (forstørrer) på overkroppen. Du kan jo bruke høye hæler og litt for lange bukser for å se høyere ut. Sorry for langt innlegg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå