hilli Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Jeg var inne på tråden om støy fra naboer og ble nysgjerrig på hva slags leiligheter dere bor i. Jeg har inntrykk av at gamle bygårder er verst når det kommer til lydisolasjon, men hva med "vanlige" lavblokker eller f.eks funkisblokker? Selv bor jeg i trehus med nabo under og ved siden av. Vi merker ganske godt at det er tynne vegger her, men heldigvis har vi snille og stille naboer
Gjest Gjesta Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Vi bor i murblokk med 70 leiligheter, og hører aldri noe som helst fra de andre leilighetene. Unntaket er hvis noen borer i betongveggene, dét skal jeg love at høres. Nå er vi på flyttefot, for vi har kjøpt rekkehus. Tipper det nok vil bli litt mer lytt der, men forhåpentligvis til å leve med. Foreløpig aner jeg ikke hva slags folk som bor ved siden av og over (vi har endeleiligheten), så det blir spennende å se.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Forresten: Jeg kom på én ting som irriterer meg: Vi har sentralvarmeanlegg, og av og til suser det i rørene slik at jeg blir småsprø. Men jeg har litt overfølsomme ører for enkelte typer lyder.
momo Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 Bor i rekkehus, vi har endeleilighet, så vi har bare nabo på en side. Skal en del til for at vi hører naboen, og de er stille og rolige og.
Arkana Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Vi bor i blokk fra 70-tallet, har leiligheter både på begge sidene og over og under oss. Vi hører omtrent ingenting fra noen. Vi hører hvis det er bråkete oppussing og jeg tror vi har hørt en fest eller to i løpet av de seks årene vi har bodd her, og når vi har balkongdøren åpen hender det vi hører prating eller latter utenfra, men det er sjelden, det er svært godt lydisolert heldigvis.
liv Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Vi bor i en gammel bygård (vernet bygård), men vi hører lite til naboer alikevel. Hender vi hører de over i ny og ne, om de spiller ps2 og bruker dansematte (tror det må være det), men bare da.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 Vi leier leilighet i 2. etg i en eldre enebolig. Her er det ikke lydisolert, så vi hører alt de under foretar seg(snakker om).. De får nok med seg det meste som skjer oppe hos oss også.. Står jeg i dusjen og de nede tapper vann, da forsvinner nesten alt trykket i dusjen og det hender vannet i tillegg blir kaldt. Skikkelig fin leilighet vi bor i og dette betaler vi dyre dommer for En vakker dag håper jeg vi kan kjøpe vårt eget hus.. *drømme*
Hilde Skrevet 19. juli 2006 #8 Skrevet 19. juli 2006 Vi bor i en lav funkisblokk bygd på femtitallet. Hører ytterst lite, selv om naboen over har gitt oss beskjed om at hun liker høy musikk, og at vi må si fra hvis det blir for ille. Hakke hørt et kvekk vi..
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 Vi bor i lavblokk fra 70-tallet og har leiligheter på begge sider av oss + under. Hører han under av og til når han spiller musikk, men ellers hører vi ingenting. Vi lurer egentlig litt på det - om det er veldig godt isolert eller om alle her er veldig rolige av seg.
hilli Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 20. juli 2006 Det er godt å høre at ikke alle hører alt hva naboene foretar seg. Jeg ble litt bekymret for min framtid i leilighet en liten stund. Uansett tror jeg at jeg skal holde meg unna uisolerte trehus i fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå