Elanor Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Nesten litt rart at jeg husker handlingen ennå, for jeg var så ung da seriene om Pelle Parafins Bøljeband var høydepunktet hver lørdag. Men det gjør jeg altså, selv om kanskje ikke detaljene er helt på plass. Men jeg lurer på hvilken serie jeg egentlig husker. Såvidt jeg vet er det laget 4 serier om bandet; Automatspøkelset, Randi og Ronnys restaurant, Serum serum og Hemmelighetene i B-by. Hvilken serie har følgende handling? Noen prøver å lure bandet. De er bundet til en kontrakt, og hvis de ikke oppfyller vilkårene i kontrakten, vil det skje noe forferdelig(?). Men hver gang de oppfyller vilkårene, dukker det opp noe med liten skrift på kontrakten som de ikke har oppdaget før. (Kontraket blir hele tiden byttet ut av "motstanderene"). Det hele ender med at bøljebandet må fremføre An die Freude (fra Beethovens 9.) med Schillers tekst. De strever hardt med å lære seg teksten, og det ser ut til at bandet vil mislykkes, men så kommer de heldigvis på at de kan jo oversette teksten til Norsk! Resultatet blir en fremføring av "Til gleden", og bandet har dermed oppfylt alle vilkårene i kontrakten.
Gjest Lea Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Var ikke det Serum Serum da? Er neimen ikke sikker altså.
Krista83 Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Det var hvertfall på nrk... Og jeg husker handlingen, men ikke hva serien het. Var vell en del av halv sju eller midt i smørøyet..
Krista83 Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 http://no.wikipedia.org/wiki/Pelle_Parafins_B%C3%B8ljeband Ser faktisk ut som serien kanskje heter nettopp det. søkte litt rundt og en tittel var Pelle parafins bøljeband og automatspøkelsene...
Elanor Skrevet 19. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2006 Ser faktisk ut som serien kanskje heter nettopp det. søkte litt rundt og en tittel var Pelle parafins bøljeband og automatspøkelsene... ← Jepp. En av seriene heter det, det stemmer! Var ikke det Serum Serum da? Er neimen ikke sikker altså. ← Nei? En kollega av meg mente at dette serumet var en slags kjærlighetsbrygg. Fikk ikke det til å passe inn i det jeg husker, men det er jo mulig... Helte kanskje litt mot Automatspøkelet. I denne omtalen står det at "Bøljebandet kjemper mot Audun og hans spøkelser fram mot et klimaks i Universitetets Aula", men jeg husker ikke disse spøkelsene heller, da. Jeg har funnet flere omtaler av filmene på nettet, bl.a. på brafilm.com, som har alle filmene, men ikke en av dem sier noe om hva filmene faktisk handler om. *rister oppgitt på hodet* Ingen fra Tramteateret her på forumet, da?
Gjest Virvel Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Jepp. En av seriene heter det, det stemmer! Nei? En kollega av meg mente at dette serumet var en slags kjærlighetsbrygg. Fikk ikke det til å passe inn i det jeg husker, men det er jo mulig... ← Jeg er nesten helt sikker på at det var sannhetsserum.
Gjest prestekrage Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Jeg er nesten helt sikker på at det var sannhetsserum. ← Riktig det! Utdrag fra sangen: Serum, serum, serum, serum, stoffet som stadig forsvant. Folk blir så rare i trynet sitt, når de må snakke sant. Serum Serum sannhetsserum finner sin egen veg. Hvem hadde det sist og hvor er det nå ? Se etter hjemme hos deg. forts..... Tramteateret lagde disse om Bøljebandet: Serum Serum (1980) Pelle Parafin og automatspøkelsene (1981) Randi og Ronnis resturant (1979) Har gått endel i reprise på barnetv (enter om morgenen eller på lørdager) i det siste! Skulle sett øynene på Vesla da mormor kunne fortelle at Ronni (eller i allefall skuespilleren) bodde i nabohuset dems!!! Endret 20. juli 2006 av prestekrage
Elanor Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2006 Ja, i dag har jeg spurt kollegaen min igjen, og det viste seg at jeg hadde misforstått henne. Hun husker det slik at jentene ville bruke sannhetsserum på guttene for at de skulle innrømme at de var forelsket i dem.
Ottine Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Jeg er ganske sikker på at handlingen er fra filmen med automatspøkelsene..
miow Skrevet 20. juli 2006 #10 Skrevet 20. juli 2006 jepp, det er den med automatspøkelsene. Gikk på tv nå i jula eller påska, husker ikke.
Gjest Virvel Skrevet 20. juli 2006 #11 Skrevet 20. juli 2006 Riktig det! Utdrag fra sangen: Serum, serum, serum, serum, stoffet som stadig forsvant. Folk blir så rare i trynet sitt, når de må snakke sant. Serum Serum sannhetsserum finner sin egen veg. Hvem hadde det sist og hvor er det nå ? Se etter hjemme hos deg. forts..... ← Og der fikk jeg den på hjernen... Takk.
Elanor Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 20. juli 2006 Ok, da satser jeg på å leie Automatspøkelsene. Gleder meg til gjensynet! Takk for hjelpen folkens!
Gjest prestekrage Skrevet 21. juli 2006 #13 Skrevet 21. juli 2006 Og der fikk jeg den på hjernen... Takk. ← Any time! Har flere på lager jeg
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #14 Skrevet 21. juli 2006 Det er mulig det er noe galt med meg, for jeg har aldri skjønt sjarmen i Pelle Parafin-seriene Jeg har forsøkt flere ganger, det går jo ofte i reprise. Men det fenger aldri meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå