Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Klønete forklart, men om jeg betaler med paypal, så får jo kjøper vite at jeg har papalkonto [email protected] Er det mulig for svindlere å benytte seg av den kontoinformasjonen?

Jeg kom til å tenke på det en dag pga at jeg handler endel på e-bay ol steder, og jeg har paypal knyttet opp mot bankkontoen, så jeg ble litt usikker på hvor trygt det egentlig er å gi ut "kontonummeret" (altså epostadressen som fungerer som paypalID) i alle retninger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Så lenge du ikke har et passord som er lett å gjette er det vel ingen problemer.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, passordet tror jeg det skal godt gjøres å gjette (det er av typen “trekk bokstaver og nummer ut av en hatt og sett sammen tilfeldig”)

Så da skal det altså være teknisk umulig å svindle slik da?

Føler meg ikke alltid like trygg på selger, men iblandt er det for fristende å ta en sjans. Greit å være trygg på at det verste som kan skje er at de pengene jeg betaler er borte, og ikke resten av kontoen min ;)

Skrevet

For min egen del har jeg en egen bankkonto som jeg tilknytter de ulike betalingsløsningene på internett. Da sikrer jeg meg at hvis en av dem skulle gjøre en gedigen tabbe (eller hvis passordet mitt blir oppdaget), så taper jeg ikke mer enn det minimale beløpet som står på den dedikerte internettkontoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...