Gjest Sativa Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Jeg kunne ha likt sommeren hvis det ikke hadde vært så mange regler om sommeradferd. Jeg er nemlig ikke som alle andre, men det er det ingen som vet. det som ødelegger for min del er: Jeg er redd for mange mennesker på en gang jeg har komplekser for kroppen min jeg blir ikke brun jeg er redd for orm og insekter Jeg har dårlig råd Hvis jeg derimot får være sammen med få personer som jeg er trygg på, så er sommeren fantastisk. Jeg elsker å bade, være ute i naturen og i båt. Dessverre er det sånn at det overalt er vakre, tilsynelatende vellykkede mennesker som jeg kan sammenligne meg selv og mitt miserable, sosiale liv og kroppsbilde med nå om sommeren, så jeg holder meg mest inne. Nå har jeg 4 uker ferie som jeg ikke aner hvordan jeg skal tilbringe. Jeg tvinger meg selv ut på stranda for datteren min sin skyld. Sitter som regel i skyggen og leser mens hun spoler rundt og bader osv. Jeg har veldig lyst til å bade selv, men våger ikke å gå de 10 metrene ned til vannet i badedrakt. For å få litt mosjon så går jeg ut etter mørkets frembrudd. Det er herlig å rusle rundt i gatene når alt er stille, og det er en herlig sval temperatur ute. Og så er det forventningene om at man skal ha det så innmari hyggelig sammen med masse andre mennesker. Det er jo ingen som vil tilbringe ferien sin med en sånn pyse som meg. Flere av vennene mine reiser bort sammen med andre fanilier og venner, dette har jeg enda til gode å oppleve. jeg vet at alt dette er min egen skyld, og trenger egentlig ingen råd og denslags. Lurer bare på om flere opplever det samme som jeg, å være en outsider om sommeren....
Viviwoom Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Jeg liker egentlig sommeren veldig godt, bare ikke akkurat denne sommeren. Nå som jeg har sommerjobb som nattevakt, så jobber jeg hele natten og sover hele dagen. Går liksom glipp av alt det fine været allikevel. Også klarer jeg jo ikke å snu døgnet for de dagene jeg har fri heller. De gangene jeg har forsøkt, er jeg helt vrak Gleder meg til midten av august, jeg, for da er jeg ferdig med å jobbe, og kan ha litt sommerferie før forelesningene begynner, selv om det jo ikke er helt sommer i august. Grunnen til at det blir slik konkurranse-mentalitet (eller hva man skal kalle det) i sommerferien, er vel at folk går å gleder seg til den hele året. Det er liksom da man skal ha masse fri og komme seg etter hele arbeidsåret. Juleferie teller liksom ikke slik, for det er jo litt stress også. Så, når sommerferien kommer, må man liksom gjøre ett eller annet som er så minneverdig at man kan huske og snakke om det helt til neste sommerferie. For det er jo ikke stress
Gjest Tweek Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Hvorfor går du ikke til en badeplass som det ikke er noen folk? jeg pleier å gjøre det, og det er mye bedre! ellers hvis du har båt, du sier værtfall at du liker båt tur, så kan du jo ta båten ut på en fin holme, g der kan du og dine nærmeste som du stoler på kose dere hele dagen
Gjest Sativa Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 Ja jeg vet, det kan vi gjøre. Men jeg vet ikke om noen badeplasser uten folk. Og har heller ikke båt :-) Det ække så gæli asså, jeg koser meg jo hjemme i ferien, men det er likosm et sånt press fra omverdenen om at man skal kose seg ekstra mye når det er sommer.... Og da føler jeg meg rar fordi jeg tilbringer sommeren på min måte.... om du skjønner...
Gjest Hedda Gabler Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Ikke bry deg om andre! Vet at det er altfor lett å si, men du nyter sommeren som du vil, akkurat som du kan bruke vinteren som du vil. Jeg kjenner godt igjen det med å ha komplekser ift badestrender o.l. Jeg turde ikke gå på badestrand i mange år fordi jeg hadde en fiks ide om at det bare var pene, og i alle fall tynne mennesker der. Da jeg klarte å gi blaffen i det, var det godt for meg - selv om det var tøft i begynnelsen.
Gjest Tweek Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 Jeg føler ofte sånn at når sommeren kommer skal man gjøre masse siden det er sommer.. selv om mange venter på sommeren så de kan slappa av på stranda, logisk nok! men sommeren er jo faktisk for å slappe av, om det er hjemme eller ute blandt folk, eneste er at man har mye ekstra tid til å ta familie/venner med på noe gøy.. hva med å ta datteren din til dyreparken, eller noe annet som ikke er på stranden? folk lager press for seg selv, som fører til press hos andre, at de føler de må gjøre noe, og føler seg dum som ikke gjør det! sånn ksla det jo ikke være! så kos deg du uansett hva du gjør!
Gjest Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 Liker ikke sommeren jeg. Det er varmt, ekkelt, masse lettkledde mennesker (og ikke så mange av de er pene :-p), men derimot får man masse rare blikk når man tusler rundt med paraply for sola :-)
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 Kjenner meg veldig godt igjen i innlegget sitt, Sativa. Jeg hadde det slik som du for endel år tilbake- men etter at jeg begynte å regelrett drite i (unnskyld uttrykket!) normer for sommeratferd og utseende (jeg er blek, tynn og flat som en pannekake....hmf! ), begynte også jeg å like sommeren. Du må ta sommeren tilbake! På dine egne premisser! Den er din, like mye som alle andres. Hva med å begynne med kveldsbad/nattbad? Holde deg inne og lese, se en film, drive med en hobby osv på dagen, og bruke den fine sommernatta istedet? Sitte ute til kl 3 på natta og bare kose deg? Lykke til!
Gjest Very Victoria Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Det verste med sommeren er insektene og den sure svettelukta fra folk som ikke skjønner at man må dusje, bruke deo og ta på rene klær hver dag. Og ikke bruke klær av polyester.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå