Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor har det seg slik at den allmenne oppfatninger til at Clear blue graviditetstest er best, og at det er enda bedre hvis du får det testet på et legekontor?

ALLE tester også på legekontoret er basert på å måle HCG-hormonet i urinen.

HCG er et hormon som begynner å produseres når en graviditet oppstår. (med unntak av en type medisin).

Når den antatte mensen skulle ha kommet, har kroppen kommet i gang med denne hormonutskillelsen og dette utskilles i urinen.

Når man tester vil HCG hormonet gi utslag i en blå strek i vinduet dvs. at man har HCG i urinen og man er gravid. Jo lengre man venter, jo større er sjansen for å få utslag på positiv.

RFSU sine tester er laget slik at de måler svært lave HCG nivåer, slik at en kan ta testen tidligere en normalt.

Men en anbefaler å vente i helst 10 dager etter antatt mens.

Tester som er reklamert mye for og har et fancy utsende er av samme kvalitet som andre tester. Så ikke la dere lure jenter!!! :wink:

Også på legekontoret måles det på samme prisipp, altså HCG.

Et tips: på noen helsestasjoner kan man utføre gratis graviditetstester!!!

En annen ting som kan være viktig, når dere tar en urinprøve annbefales det morgenurin, da denne er mest konsentrer og det er større sannsylig med positiv test tidligere.

Utover dagen drikker vi som regel endel og tisser en del, så urinen blir veldig utvannet... :D

Lykke til alle gravide!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Årsaken til at CB blir anbefalt som beste gaviditetstest er vel erfaring, tenker jeg. Jeg har hørt om fler som har testet med RFSU og CB samtidig og RFSU blir neg. og CB blir pos.

De legekontorene jeg har jobbet på bruker CB tester. Det at de muligens kan være mer korrekte er at man bruker pipette for å 'dosere' urinen, slik at man får nok/ikke for masse urin på prøvepinnen. Hos legen får man også mulighet til å ta blodprøve med en gang hvis ting ikke er som de skal.

Skjønner ikke helt hvor du har fått at alle tester er like gode, men.. dokumentasjon hadde vært fint.

Maggie!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har aldri tenkt over at CB er bedre enn andre. Røsket til meg den jeg fant først selv. Jeg kjøpte også noen tester på Snart Gravid og fikk like positivt resultat der.

17+2

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært gravid 4 ganger og alle ganger har jeg tatt andre tester enn CB og fått positiv, tidlig etter antatt mens.

På legekontoret jeg jobber bruker vi ikke CB-test.

Det er jo greit at det blir eksakt med urin med en pipette, men så lenge en gjør hjemmetester etter bruksanvisning er også de like sikkre.

Her er en hjemmeside for en type test:http://www.perivita.no/Gravid.htm

Sitat fra denne siden:

Det er i dag liten forskjell på graviditetstester. Til tross for en gunstig pris, er Quick Respons like sikker og enkel i bruk som de dyreste graviditetstestene på markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...