Gå til innhold

oppheng på gipsvegg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt oss hus og har tenkt å henge opp litt på veggene, bilder, speil osv. på gipsvegg. stemmer det at man skal bruke gipsskruer da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal henge opp store ting som hyller og tv ol. må du bruke gipsanker. For mindre ting som bilder kan du bruke skruer eller spiker ;)

Gjest Minimi
Skrevet (endret)

Vi har gips hele veien, og vi har hengt opp med plugger. jeg har brukt spiker eller små skruer på mindre ting som oppslagstavle og ting som nesten ikke veier noe. du kjenner fort om det vil holde uten plugger, men jeg ville anbefalt deg å henge opp med plugger.

Endret av Minimi
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Bruk plugger på alt. Det er innmari stygt hvis noe drar seg ut av gipsplata, blir kjempehull.

Det finnes mange løsninger, spør på f.eks Jernia, de har litt utvalg og som regel litt peil :)

Skrevet

Er det bare små og lette ting finnes det egene x-kroker til dette.

Jeg kunne ikke finne noe bilde av det.

Men det er i allefall små kroker som man dytter inn i veggen,, eller bruker en liten flat spiker. Disse kan man bruke opp til ca 10 kg

Ellers er det størrre ting må du bruke enten plugg eller anker.

Disse skal tåle en god del vekt.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. tar nok en tur inn på jernia og hører litt også

Skrevet

og problemet med å bare bruke små spiker er at de ikke får noe ordentlig feste. Så du kan plukke de ut og inn av vegggen, og det er jo ikke noe særlig i lengden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...