Gå til innhold

Er det noen puddelfans her?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_kath_*
Skrevet

Som puddeleier føler jeg at jeg flere ganger må forsvare mitt valg av rase.

"Ehhh..nei, du skjønner jeg har kun puddel pga allergien min" osv..

Av en eller annen grunn synes mange at pudler er komiske dyr :forvirret: Det virker som om de har en stereotypisk oppfatning av puddelen som jålete, dum og med et latterlig utseende, som igjen reflekterer eieren?

Men jeg elsker dem jo!! De er kloke, lekne, røyter/lukter lite, og ikke minst, de er TØFFE.

Denne rasen fortjener mer respekt! :-D

Flere som er enige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv er jeg ikke spesielt begeistret for puddler. Vi har jo forskjellig smak alle. Min manglende begeistring kommer vel hovedsaklig av frisyren enkelte puddeleiere har formet på sin hund, med pong ponger, farge og i verste fall lakkerte negler og sløyfer. MEN... jeg har også møtt store flotte og maskuline kongepuddler. De liker jeg bedre. Er vel noe med min smak generelt tenker jeg, liker maskuline hunder. Det er da samtididg mange som forbinder feks boksere og rotweilere (som jeg liker feks) med kamp og aggressivitet, uten at det nødvendigvis er rett. Tror ikke det ligger så mye dramatikk i det egentlig, bare forskjellg smak.... tror jeg.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Jeg har ikke hund selv, men "kjenner" en puddel og eieren hans. Et veldig trivelig og ujålete dyr - en av de få hundene jeg virkelig liker!

Skrevet (endret)
Pom pom, kanskje?

:ler: Veldig mulig... der ser du hvor lite jeg har engasjert meg i det... ville bare si min oppfattning av det hovedinnlegger la fram.

;)

Endret av Bellybutton
Gjest Gjest_kath_*
Skrevet

Nå skal det sies at de fleste pudler ikke ser sånn ut da. Det er jo det som er poenget mitt. Folk har misoppfattet hele dyret! :sur:

(neglakk? det hørtes jo helt grusomt ut, har aldri sett det)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg jobbet med en mann tidligere, som har en diger kongepuddelhann. En suveren jaktbikkje, men en gang han møtte opp for å ta jaktprøve med hunden, ble han nektet å ta prøven fordi det var en puddel!

Skrevet

Hadde nok ikke valgt puddel selv, men har ingenting i mot rasen. Kan ikke si jeg synes noe om de som er barbert så de ser ut som en forvokst q-tip men. Synes det ser latterlig ut.

Gjest Sativa
Skrevet

Synes pudler er suverene hunder.

Kjenner en gammel puddeldame veldig godt, og hun er utrolig god. Ikke har hun jålesveis, og oppførselen er heller ikke særlig jålete.

Når jeg blir "stor" ønsker jeg å kjøpe en kongepuddel. Mest pga gemytt, men også fordi den er allergivennlig, røyter lite og er veldig vakker.

Gjest Gjest
Skrevet

har en venninne som har skaffet seg en kongepuddel tispe, den er vel ca 6-7 mnd nå. fin liten hund, koselig og morsom.

men utover det har jeg lite erfaring med pudler, annet enn at jeg synes lammeklipp er myye bedre enn Qtip-sveisen.

Gjest gjesta
Skrevet

Har hatt to dvergpudler og en kongepuddel selv, og elsker rasen. Vi fikk jo tak i de pga av mye allergi i familien, men de er strålende kjæledyr, særlig kongepudler, de er lekne, smarte og koselige, og rolige å ha inne. Jeg synes også at de ser helt latterlige ut med utstillingsklipp, men man trenger jo ikke å ha det. Hadde det vært opp til meg skulle jeg og samboeren også hatt puddel, men det vil ikke han. Han har dessverre også fordommer mot rasen.

Skrevet
Denne rasen fortjener mer respekt!  :-D

Flere som er enige?

Ja, jeg er enig.

For mange år siden hadde jeg en dvergpuddel.

God gutt det!

Gjest Gjest
Skrevet

Synes pudler er en nydelig rase, synes de bleste raser er fine på hver sin måte. Synd at folk (spesielt i USA) farger de blå og rosa :frustrert:

Skrevet

Min mor har ei kongepuddeltispe på snart 9 år. Jeg husker at jeg syntes det var j\kjempe gøy at vi skulle ha hund igjen ( 7-8 år siden sist), men et skår i gleden var at hun hadde landet på PUDDEL!!!

Men jeg fikk svar på tiltale.. Hunden til modern er ei rolig og fin frøken, hun har aldri bråk med andre hunder, hun får lov til å være en krøllete hund (les ikke puddelklipt) og hun oppdro bikkja mi til å bli ei tydelig og stødig frøken.

Nå har jeg ikke puddel selv, men om noen skal ha meg til å anbefale hund, er puddelen den første jeg drar frem ( dette skyldes at jeg selv har en rase som ikke passer for alle).

Men til dere som tror pudler er dumme... tro om igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...