Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #1 Skrevet 19. juli 2006 Har et avsluttet samboerskap bak meg. Han sviktet på det groveste. Nå har jeg fortsatt vennskapet med en av han kamerater. I kveld sa det bare pang. Vi råklinet, men intet mer. Men jeg vil har mer og det vil han. Og jeg kommer til å gjøre det selv om jeg vet jeg ikke burde. Men sviket fra ekssamboer gjør at mine betenkligheter er mindre. Allikevel kjenner jeg at jeg på forbudte veier.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #2 Skrevet 19. juli 2006 Og det er forbudt fordi..............................? Om du er fri og han er fri, hvem er det da som stopper dere.........?
Gjest TS Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Ja, vi er begge to fri og franke og godt voksne. Problemet er jo at det er kameraten til min eks. Det er det jeg kjenner på. Men uansett så har det gått for langt at vi kommer til å fortsette. Må iallfall prøve ut. Blir helt satt ut for det er den dragningen og den herlige mannen.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 Du har ingen forpliktelser når det gjelder din eks. Hadde han ikke sviktet seg grovt så hadde det kanskje vært fint å høre med han hva han mener om deg og kompisen. Men siden han har sviktet deg så hadde ikke jeg engang vurdert å fortelle han det. Go for it, med god samvittighet.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Ikke gidd å ta hensyn til eksen hvis han har sviktet deg på det groveste!
Gjest BagLady Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Du har ingen forpliktelser overfor eksen, og i mine øyne kan gjøre akkurat som du vil. Han har ikke gjort seg fortjent til at du skal ta hensyn til ham, du bør tenke på deg selv. Når det er sagt, så er det ikke nødvendigvis lurt å kaste seg over kameraten uten å tenke seg om to ganger. Hvis du nettopp er ute av et forhold, er du kanskje sårbar og mottakelig for oppmerksomhet fra andre, og kan ende opp med å komplisere ting mer enn nødvendig for deg selv. Ta en kald dusj og tenk deg om, hvis du fremdeles vil ha ham og er sikker på at du vet hva du gjør - go for it
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #8 Skrevet 19. juli 2006 Gratulerer i å ha funnet en mann du virkelig tenner på og har lyst på. Finnes ikke noe bedre enn det, vel? Jeg ser ikke problemet her
Gjest KA Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 Nå er det ikke bare TS og eks inne i bildet, men eksens kamerat også. Om eksen sviktet på det groveste (noe som ikke er nærmere definert) er det jo fortsatt ikke relevant overfor kameraten. Eksen og kameraten har kanskje et langt og godt vennskap bak seg, og dette kan virkelig ødelegge for dem begge. En bekjent av meg er i nøyaktig samme situasjon, hvor han ble sammen med bestekameratens dame etter at det ble slutt. Barndomsvennskapet tok også slutt med dette. Han jeg kjenner synes selvfølgelig dette er veldig leit, og skulle gjerne fortsatt vært kompis med den andre. Men han kan jo ikke bestemme hvordan kompisen skal føle når bestekameraten blir sammen med eksen. Det er forøvrig kunnskapen du tar med deg fra et forhold som er det kinkige. Par snakker jo sammen, og selv ville jeg vært redd for hva de sa privat om meg. Jeg vil ikke at kameratene skal vite intime detaljer om meg og mitt, like lite som jeg vil vite slike detaljer hos dem. Jeg synes dette ikke er noen god idé, men TS har rett i at det kommer til å skje. Når de allerede har gått så langt, og begge vil ha mer, er resten uunngåelig.
Viviwoom Skrevet 19. juli 2006 #10 Skrevet 19. juli 2006 Jeg synes ikke at du skylder eksen din noe som helst. Det kan nok komme til å virke inn på forholdet mellom ham og kameraten, men det må jo nesten kameraten få avgjøre selv. Han er jo tross alt voksen, han også Men dere burde kanskje iallefall diskutere konsekvensene før dere kaster dere over hverandre
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #11 Skrevet 19. juli 2006 Hvor lang tids karantene bør det være da, før hun kan betraktes som tilgjengelig igjen, og eks-en hennes ikke har noen eiendomsrett over hodet når det gjelder henne? (Det var jeg som skrev i ett innlegg ovenfor her at jeg ikke ser noe problem i dette.) For det vil jo være utrolig trist hvis disse to, som tydelig er forelsket i hverandre ikke skal få hverandre, pga en gammel flamme? Det kan nok helt sikkert tenkes at hennes eks bli lei seg når han finner ut av dette, men siden han tydeligvis ikke er interessert i å fortsatt være sammen med denne jenta/kvinnen, kan ikke da hun finne seg en ny mann som hun vil ha?
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #12 Skrevet 19. juli 2006 Enn om det hadde vært motsatt? om trådstarter var en mann som hadde tenkt å hoppe på venninna til eks-dama si, hadde svarene vært de samme da?
liv Skrevet 19. juli 2006 #13 Skrevet 19. juli 2006 Det er jo ikke deg det går ut over, heller vennen til x'n. Det er eventuelt han som mister en kompis.
Gjest TS Skrevet 20. juli 2006 #15 Skrevet 20. juli 2006 Det her en ingen hevnaksjon nei. Har ingenting jeg vil hevne. Det var jeg som gikk for et halvt år siden. Eksen ønsker meg tilbake, men det er helt uaktuelt for min del. Vi er nok ikke forelsket i hverandre. Har alltid vært en spenning der. Som vi nå velger å forfølge. Vi vil nok fortsette som venner og det her er ikke noe jeg kommer til å fortelle alt og alle.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #16 Skrevet 20. juli 2006 Det må vel bli opp til kompiser å vurdere hvor langt de er villige til å gå innenfor sitt vennskap?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå