Gjest Lille Solstråle Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 (endret) Jeg satt litt igjen som et spørsmålstegn etter filmen... Dersom noen som har sett den har lyst til å opplyse meg om et par ting, blir jeg veldig glad. 1. Moren, adoptivdatteren og politikvinnen døde allerede i bilkræsjet den første kvelden, ikke sant? Det er derfor hun ikke kan kommunisere med mannen? Og derfor mannen ikke ser noe som foregår i Silent Hill, fordi han ikke er død? 2. Vet moren at hun er et spøkelse?? Skjønner hun det når hun kommer hjem? 3. Denne datteren, hvem er hun? Identisk med hun som ble plaget og brent på skolen? Har hun noensinne vært et menneske, eller er hun "den gode delen" av djevelen? Takk! Endret 18. juli 2006 av Lille Solstråle
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Du bør kanskje skrive øverst eller i overskriften at innlegget inneholder småspoilere, eller ting som i alle fall avslører filmens innhold...?
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 http://www.themoviespoiler.com/Spoilers/silenthill.html
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #4 Skrevet 19. juli 2006 De er ikke spøkelser/døde. Det er kanskje ment sånn for de som bare har sett filmen, men filmen fikk det ikke bra nok fram. Det er to dimensjoner, og de er fanget inne i den onde dimensjonen. Slik var det i spillene også, de må drepe det onde ultimate monsteret for å komme tilbake. I spillet dreper de Alessa (husker ikke om hun lille jenta heter det i filmen) på slutten, og alt blir normalt og fint igjen (unntatt byen). Du spiller jo som hun jenta i 3ern, så her skurrer det litt. Kanskje det er Cheryl som er bossen i 1eren da? Jaja, men uansett, den byen vil alltid være forbannet, og de som er i den vil alltid være forbannet også. Jeg husker endingsene på alle spillene, de drar ut av byen med tåke og trist musikk. Døde er de iallfall ikke, men sikkert merket for livet! I toeren er byen en tiltrekning for dem som har skyldfølelse. Hovedpersonen drar dit for å finne ut han har drept sin egen kone hoho! Visste han ikke det? Jeg tror en aldri skal vite helt hva silent hill er for en by, men her kan du lese litt http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Hill
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #5 Skrevet 19. juli 2006 Glemte å svare på 3. Men dette har jeg glemt for jeg blander med 3eren på spillet Der finner hovedjenta ut (hun som er i filmen ja) når hun er 15 år at hun ER alessa (hun som ble mobbet og brent) kanskje ikke dette er så lett for produsentene å få fram da de allerede har tuklet med å gjøre henne om til ei sykehusjente, lett å kjenne igjen - i spillet var hun en svart jævelgud så vidt jeg husker
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Kommer det flere oppfølgere på film også, da, eller?
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 En skulle tro det, siden de fortsatt var inne i den andre dimensjonen. Hvis ikke var det en ganske uintelligent film. DE vet jo alt om hva som skjer siden de har spilt spillene, men de kan jo ikke forvente alle som ser filmen har gjort det også.
Litt Lost Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 1. Moren, adoptivdatteren og politikvinnen døde allerede i bilkræsjet den første kvelden, ikke sant? Det er derfor hun ikke kan kommunisere med mannen? Og derfor mannen ikke ser noe som foregår i Silent Hill, fordi han ikke er død? 2. Vet moren at hun er et spøkelse?? Skjønner hun det når hun kommer hjem? 3. Denne datteren, hvem er hun? Identisk med hun som ble plaget og brent på skolen? Har hun noensinne vært et menneske, eller er hun "den gode delen" av djevelen? ← Det som Towelie sier om spill/film er riktig, slik jeg selv husker det. Men filmen er bare basert på spillet og har laget sin egen lille historie. Så enten må man tolke filmen uavhengig av spillet, eller tolke den etter spillet - og da blir det ulike tolkninger. En stor forskjell fra spill og film var jo at det i spillet var far og barn som dro til Silent Hill for å finne moren som hadde forsvunnet. Så sånn sett har spillet et helt annet utgangspunkt. Forresten Towelie, fikk du med deg i spillet at det var aske som falt fra himmelen? Jeg trodde hele tiden det var snø Svar til hovedinlegget: 1. Ja jeg tror de døde allerede i bilkræsjet. Og alle i Silent Hill er døde, de lever i skjærsilden Da Alessa vil gi dem et helvete som hun selv har opplevd. 2. Det blir bare tolkning. Jeg tror hun vet det, fordi hun sitter der og ser så rolig ut når hun ser på sofaen der mannen egentlig ligger. 3. Datteren er datteren til Alessa. Slik jeg tolket det ble Alessa voldtatt av denne Colin på badet på skolen. Han fikk jo sin straff fikk vi se, da adoptivmoren til Sharon løper inn der for å finne jenten og hun finner denne Colin i båsen. Han er jo ganske maltraktert - hans straff, Alessas måte å få han til å gjennomgå det hun gjennomgikk under voldtekten?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #9 Skrevet 21. juli 2006 Nei jeg trodde og det var snø :D Ja jeg tror janitor voldtok henne! Se monsterformen hans! Han har bein bundet på ryggen og er fysisk ukapabel til å utføre noe seksuelt i hele resten av sitt liv. Eller "liv". Siden jeg først er igang... Monsteret du ser i gata aller først, "patients" heter de, er symbol for at alessa er såpass brannskadet og stygg og føler seg innestengt i seg selv. Som du ser har de jo tvangstrøye av hud. Derfor! Sykepleierne er, fordi alessa er brannskadet og stygg (fortsatt hoho) pene puppedamer som hun aldri kommer til å bli som. Oooooog han pyramid head, han skal ikke være der egentlig. Selv om det ikke gjør noe, han er jo rå som få! :D Han kom av james (i silent hill 2) sin samvittighet for å slakte kåna med ei pute. Så dreper han en tjukkas som heter eddie, plutselig er det to PH! Hjelmen er designet for å se ubehagelig og vond ut fordi han er en henretter, og "kjolen" eller forkledet eller hva det er, er laget av MENNESKEHUD! Gud bedre min sjel. Det var dagens silent hill leksjon av meg som vet for mye :O Forresten; Noen andre som syns det var slik en hyggelig scene når hun lærer/prestedama blir voldtatt av pikktråd og får akutt mensen? MVH towlelite en fredagskveld, dere får unnskylde! :O
Litt Lost Skrevet 22. juli 2006 #10 Skrevet 22. juli 2006 Forresten; Noen andre som syns det var slik en hyggelig scene når hun lærer/prestedama blir voldtatt av pikktråd og får akutt mensen? ← My goodness, det var en litt syk scene. Men hun fortjente det Du er jo rene silent hill leksikon Towelie
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2006 #11 Skrevet 22. juli 2006 Jeg kan ikke noe for det, det er så genialt og stort at en kan ikke la vær å sette seg inn i det Favorittscenen er når han pyramidehue river ut innvollene og slenger dem sinna i døra! Hoho! Bedre enn piggtrådscenen jo :D Jeg lurer på å spille gjennom 2ern i dag igjen og få ufo-ending! Jeg fikk en annen ending, der det skal forestille at hele opplegget var tull, og en hun ved navn mira sitter i et kontrollrom og japper avslutningsmelodien! Praisless :---D
Litt Lost Skrevet 24. juli 2006 #12 Skrevet 24. juli 2006 Jeg kan ikke noe for det, det er så genialt og stort at en kan ikke la vær å sette seg inn i det Favorittscenen er når han pyramidehue river ut innvollene og slenger dem sinna i døra! Hoho! Bedre enn piggtrådscenen jo :D Jeg lurer på å spille gjennom 2ern i dag igjen og få ufo-ending! Jeg fikk en annen ending, der det skal forestille at hele opplegget var tull, og en hun ved navn mira sitter i et kontrollrom og japper avslutningsmelodien! Praisless :---D ← Jeg lurte på om jeg skulle starte på nr 4... Men så tok jeg en titt på screen shotsene. Da husket jeg hvor skremt jeg ble av å spille eneren. Tror jeg begynte på toeren, men fullførte aldri. Nei, det er for skremmende for meg - og kan jo få vannet mitt til å gå når som helst Spillet er mye mer skremmende og fryktinngytende enn filmen i alle fall! Ja, jeg er lettskremt Men dette spillet overgår alt. Da jeg spilte eneren måtte jeg ha fullt dagslys og spille med meget lavt volum
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #13 Skrevet 24. juli 2006 Jaaa! Spillene spiller på din indre hjernes frykt, og fimen vil heller si BØ! Jeg vil spille 2eren i natt med masse lyd, men tror jeg kommer til å vekke huset med drapshylene mine
Gjest seroxata Skrevet 24. juli 2006 #14 Skrevet 24. juli 2006 jeg tør ikke spille noen av spillene selv buhu!!!! ok, nå vil jeg iallefall se film!! ! :O:O
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #15 Skrevet 24. juli 2006 Se den i morra? Den går jo på skjino! Du kommer til å elske PH! Rawwwwr ;) ;)
Gjest seroxata Skrevet 24. juli 2006 #16 Skrevet 24. juli 2006 oh jeg akkurat leggeigjenbeskjedtildegpåblink :D jeg mulig utsette til torsdag kluss med diverse. går det bra? da blir jeg hjemme sånn langhelg :D
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #17 Skrevet 24. juli 2006 Jaja helt greit det, da kan jeg få med meg bråkebråket i morra >;--D
Gjest gjest1 Skrevet 25. juli 2006 #18 Skrevet 25. juli 2006 (endret) ....... Endret 25. juli 2006 av Hawkeye
Gjest Lille Solstråle Skrevet 27. juli 2006 #19 Skrevet 27. juli 2006 Takk for svar! Sløve meg hadde ikke fått med meg dataspilladopsjonstingen. Da blir jo hele greia seff mer kompleks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå