Gå til innhold

Julekakene som aldri ble spist........


MarianneE

Anbefalte innlegg

Den største julehøytida er over, treet drysser litt og vi har funnet plass til de fleste julegaver.......

Men, i kakeboksene står kakene så og si urørte.

Siden vi har bare reist bort til andre i jula, har vi ikke fått besøk selv, og kakene står og står............

Kan de brukes til noe? (Annet en og sitte og plukke av og spise ristede mandelbiter mener jeg :ler: )

Kanskje jeg skal i all hemmelighet spare de til neste år? (Hva? Å...det grønne der er bare en ny type pynt :ler2: )

Kanskje jeg skal donere dem bort?

Kanskje gi dem til noen av småfuglene?

Hmmmm.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er derfor jeg ikke baker til jul..

Julekaker er stusselige og tørre.

Men de kan brukes.

Kakesmuler/oppmalte småkaker kan brukes som bunn til ostekake eller i konfekt (punjeboller).

Ellers fortjener vel pip-piper og gakk-gakker en liten godbit de også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette året har jeg bare bakt tre slag....nettopp fordi jeg bare må kaste mesteparten etter jul...... :-?

Forresten da jeg skulle finne kakeboks til årets julemenn...så lå det mange fine grønne krummkaker som jeg hadde fått av svigermor i fjor jul oppi.... :oops: :oops: (det skulle svigermor ha visst.... :-? )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Lag mange ostekaker og inviter vennene dine på fest !

Neste år lager du ikke så mange ! Eller det kan du jo - dersom ostekakefesten blir en suksess.

Eller doner dem til Frelsesarmeen, da går de til noen som ikke har fråtset i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ostekake® til nyttår.

Hvis du ikke skal ha selskap hjemme, tilby deg å lage kake hvis du skal i selskap. Og lag rikelig!!!

Gjestene kan evt. få med seg kake hjem, ostekake kan oppbevares en god stund i kjøleskap hvis den er innpakket.

Hvis du har mye lyse kaker kan det være en ide å blande dem med grovere kjeks (kornmo, digestive e.l.).

Så kan du jo lage masse punsjeboller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snusmumrikken

Ostekake!

Må si det frista med ostekake til nyttår, her er det kaker nok til både småfugler og ostekake. Men, er det noen som har oppskrift på en god kake som ikke er av det "sureste" slaget? Ikke må det være for mange ingredienser i heller. På forhånd takk. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la for litt siden en glimrende ostekakeoppskrift på Mat & drikke. Bruk gjerne småkaker til bunn, det er kjempegodt.

Ellers hadde vi juleselskap i går, og julen er slett ikke over enda, så her forsvinner kakene med gjestene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...........liker ikke ostekake.......

Eller kanskje jeg skal lage en ostekake og invitere noen på det?

Kan hende jeg liker det om jeg prøver en ny enn den jeg alltid har prøvd på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et tips til dessert av julekakerester, funnet på siden til Nrk Hordaland:

www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/programmer_nrk_hordaland/godt_for_ganen/2325853.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...