Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #1 Del Skrevet 18. juli 2006 Er det noen her som har begynt på videregående skole som voksenelev? Finnes det skoler som retter seg spesielt mot denne gruppen, eller må man søke på "vanlig" videregående sammen med dem som er 15-16 år? Og hvordan er det dersom man har gått på videregående før og tatt alle allmennfagene, må man da ta dem igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Landra Skrevet 18. juli 2006 #2 Del Skrevet 18. juli 2006 Hei! Du kan ta opp fag som privatist også. Koster ca 600 per fag og ca 250 for nytt vitnemål, men du får godkjent vitnemål. Søknadsfrist 15. september. Ellers må du nok ta det på privat skole. (koster masse) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #3 Del Skrevet 18. juli 2006 Det er vel nokså vanskelig å ta yrkesfag som privatist, men teorifag går nok an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #4 Del Skrevet 18. juli 2006 Jeg kjenner ei som går videregående som voksen. Hun er 26 år og går sammen med de vanlige rettselevene - altså 16-17 åringer. Det var visst ikke å anbefale fordi det er et hav av modenhet mellom en på snart 30 og en på 17. Mange folkeuniversiteter tilbyr jo videregående kurs for voksne. Kanskje du kan finne noe der, men det avhenger vel hvilken retning du skal inn på. Om du f.eks. har lyst til å bli baker, kokk eller lignende, så tror jeg du må innom en vanlig videregående skole fordi de linjene krever en god del praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Del Skrevet 18. juli 2006 Det var en "voksen-klasse" på skolen jeg gikk på før ferien.. De var fra 22år og opp til ca 40. Hvis mange nok damer vil gå samme linje så kan det kanskje opprettes en klasse for dem? Vet ikke hvordan det gikk for seg. Så ikke så mye til dem, for de var ikke på skolen hver dag... Vet ikke hvilke fag de tok. Et eller annet innen helse og sosial muligens, eller noe helt annet, jeg har ikke peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #6 Del Skrevet 19. juli 2006 Det er svært få elever som er i tjueåra. Dette pga reform 94. Så hvis du allerede har gått vdg vil jeg tro sannsynligheten er svært liten for plass hvis du bor et sted der det er få plasser. Du vil nemlig stille bakerst i køes, bak de elevene med dårlige karakterer fra ungdomsskolen, men som har lovfestet rett til utd. Ellers finnes det jo voksenopplæring og privatskoler. Jeg ville aldri klart å gå vdg en gang til. Nettopp det at alle er så unge ville ikke jeg likt, siden jeg setter pris på at det er litt aldersspredning på den høyskolen jeg går på nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #7 Del Skrevet 19. juli 2006 Jeg har tatt voksenopplæring på vgs, som kveldskurs. her har de voksenopplæring på både dagtid og kveldstid. Jeg har også tatt noen fag nettbasert. Gått helt greit det. Til høsten skal jeg ta helse-sosial gjennom Folkeuniversitetet. Koster penger, men med undervisning 2 dager i uka skal jeg klare å jobbe litt ved siden av Du kan jo kontakte en vgs i nærheten av deg og høre om de har no voksenopplæringstilbud........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå