Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Har lyst til å lage kjeks, men jeg har bare en oppskrift på noen med nøtter. De blir ikke gode om jeg kutter ut nøttene, så jeg lurer på om dere har noen gode forslag til noen gode kjeks uten nøtter?
Arkana Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Disse er veldig gode. Du kan godt bytte ut Daim med andre typer sjokolade, eller bare sløyfe dem helt. Daim Butter Cookies (48 stk) 5 daimsjokolader 300 g hvetemel 5 ss sukker 2 ts vaniljesukker 100 g brunt sukker 200 g smør 4 ss kaldt vann 1 ts natron Pisk sammen smør og begge sukkerartene, rør vann og Daim i. Bland mel med vaniljesukker og natron og vend det inn i smørblandingen. Legg deigen på et bord og del den i to, trill hver del til en ca 40 cm lang pølse og del hver pølse i ca 24 skiver. Legges på bakeplate kledd med bakepapir, trykkes litt flatere og stekes ved 250° i 4-6 minutter.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Midt i blinken! Jeg kjenner nemlig noen som digger daim.. :-D Tusen takk! Du liker vel e-blomster?
Arkana Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Tusen takk! Du liker vel e-blomster? ← Jeg liker alle blomster.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Midt i blinken! Jeg kjenner nemlig noen som digger daim.. :-D Meg!!
Krista83 Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Hvor smått skal daimbitene være?? Tenkte jeg skulle lage dette i morgen og ha med meg på jentetur...
Arkana Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 Tja, vanskelig å beskrive størrelsen, men selv vil jeg ikke ha dem for små, så jeg hakker ikke på måfå men deler hver daim-sjokolade i strimler på langs og så i små firkanter på tvers. Hakk dem slik du selv ønsker det, det har ikke noe å si for bakingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå