Gjest snufs Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jeg tror jeg lider av vestibulitt (har iallefall smerter ved samleie (ikke store, så har isåfall en mild variant)), og vi har så lyst på barn. Det funker helt greit å ha sex rundt EL, men leste et sted at man burde ha sex 3 g. i uken, for ellers mistet hans svømmere kvaliteten og ble treigere. Men da må det vel være ett fett om vi har sex tre g. i uken eller om han "tømmer" seg på annet vis noen g. i uken?? Vi har jo uansett sex rundt EL, og bruker EL-tester. Har akkurat gj.ført vår første pp, men nå mistet jeg motet litt... Jeg orker nemlig ikke å ha sex så ofte som 3 g. i uken.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Det er det samme for sædkvaliteten om han får utløsning i skjeden din, munnen, hånden, dusjen eller hvor som helst ellers Lykke til
Susan Sto Helit Skrevet 19. juli 2006 #3 Skrevet 19. juli 2006 Tror vi var nede i 2 ganger i mnd da jeg ble gravid. (Det tar på å være prøver over tid, og vi jobbet begge mye og var slitne.) Så lenge dere treffer ca El er det ikke så farlig om det er ofte eller sjelden. (Men at han tømmer seg selv en gang litt på forhånd er nok lurt. )
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Litt utenom, men hvis du har så store smerter under samleie at det går utover sexlivet, ville jeg oppsøke lege. Sex skal være godt -ikke vondt.
Engel Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Ha samleie et par ganger ved eggløsning, og kos dere på annet vis ellers dere. Det skal holde det!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #6 Skrevet 30. juli 2006 Hvis du ikke orker samleie, kan du jo få ham til å komme i en kopp, og suge opp med engangssprøyte og sprute inn i det selv på egenhånd. Sprøyten er mye mindre enn tissen hans, og du kan styre det selv. Men finnes det ingen behandling? Så fælt...
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #7 Skrevet 30. juli 2006 Jeg hadde også vondt før, helt til vi gikk til innkjøp av glidemiddel. Nå et år etter klarer jeg å produsere min egen moro. Jeg syns det var vondt å ha sex når det var så tørt iallfall, kanskje samme grunnen du har?
Hermione Skrevet 31. juli 2006 #8 Skrevet 31. juli 2006 Hei! Eg er i samme båt! Men eg trur ikkje det er vestibulitt eg har, sjølv om eg må innrømme at eg er litt usikker på korleis denne lidelsen er definert. Problemet oppstod etter totalruptur ved fødsel for snart 2 år sidan. I tillegg til at eg er sydd for stramt har eg masse arrvev inne i skjeden (pga tangforløsning). Dette gjer at samleie har vore veldig smertefullt, og fram til for nokre mnd sidan måtte vi nesten alltid avbryte. Dette skapte sjølvsagt ein del frustrasjon i forholdet mellom meg og mannen. Han meinte eg burde søke hjelp, men eg turte ikkje fordi eg syntes det var så pinlig. Til slutt bestilte eg meg ein time hos ein privat, kvinnelig gynekolog. Litt dyrt, men syns det var for flaut å gå via fastlegen. Utrulig nok hadde denne gynekologen hatt nøyaktig samme problem sjølv, så ho visste råd. Eg fekk resept på muskelavslappande tablettar som eg skulle ta to av ein halvtime før samleie. I kombinasjon med 1 glass rødvin og glidemiddel fungerer dette veldig bra! Eg trur psyken spelar ein del inn og. Når ein veit at det kjem til å gjere vondt er det vanskelig å slappe av, og dermed blir det endå meir vondt :icon_frown: Såg for meg at eg aldri kom til å klare å bli gravid igjen på naturlig måte og at det heile kom til å ende med samlivsbrudd, men no begynner eg å få tilbake trua på at eg kan få eit normalt sex-liv igjen! Er i min første prøve-periode no. Viss eg var deg ville eg tatt kontakt med gynekolog så fort som mulig. Eingangs-sprøyte-metoden vil sikkert og kunne fungere, men du kan jo ikkje fortsette å ha det sånn?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2006 #9 Skrevet 31. juli 2006 Til slutt bestilte eg meg ein time hos ein privat, kvinnelig gynekolog. Litt dyrt, men syns det var for flaut å gå via fastlegen. Utrulig nok hadde denne gynekologen hatt nøyaktig samme problem sjølv, så ho visste råd. Eg fekk resept på muskelavslappande tablettar som eg skulle ta to av ein halvtime før samleie Jeg har akkurat samme problem som deg, og lurer på om du kan si navnet på tablettene du fikk resept på (og også om mulig legen som ga dem til deg). Er ganske desperat etter en løsning, og villig til å prøve "det meste"!!
Donnie Darko Skrevet 1. august 2006 #10 Skrevet 1. august 2006 Hvis du ikke orker samleie, kan du jo få ham til å komme i en kopp, og suge opp med engangssprøyte og sprute inn i det selv på egenhånd. Sprøyten er mye mindre enn tissen hans, og du kan styre det selv. ← Så koselig måte å ha sex på...
Hermione Skrevet 1. august 2006 #11 Skrevet 1. august 2006 Jeg har akkurat samme problem som deg, og lurer på om du kan si navnet på tablettene du fikk resept på (og også om mulig legen som ga dem til deg). Er ganske desperat etter en løsning, og villig til å prøve "det meste"!! ← Tablettane heiter Cataflam, det aktive virkestoffet heiter Diclofenackalium. Det finns mange andre tabletter som inneholder det samme virkestoffet, men gynekologen meinte at Cataflam var best. Men det er ei ulempe: Tablettane bør ikkje brukast under graviditet, spesielt ikkje dei tre siste mnd av svangerskapet av samme grunn som Ibux. Dette er nemlig såkalt betennelsesdempande tablettar som kan føre til inertia uteri(dårlige rier under fødsel) og/eller prematur lukking av ductus arteriosus (hjertefeil hos babyen). Dette fant eg på felleskatalogen.no. For eit par år sidan hugsar eg at det stod noko i avisene om at Ibux og andre betennelsesdempande tablettar også kan gjere det vanskeligare å bli gravid. Eg har alltid brukt Ibux mot menssmerter, men blei gravid likevel. Så eg trur kanskje det skal ganske store doser til før det hindrar graviditet. Men ein blir iallefall ikkje gravid dersom ein ikkje klarer å gjennomføre eit samleie! Så eg har valgt å ta dei likevel, iallefall i ein periode. Dersom eg ikkje blir gravid får eg heller slutte. Då kan det vere at eg har blitt så "herda" der nede at eg ikkje treng dei lengre :kgblunk: . Og NÅR eg blir gravid, sluttar eg uansett pga nevnte risiko for hjertefeil. Denne hjertefeilen oppstår seint i svangerskapet, så det er unansett ikkje farlig dei to vekene mellom eggløsning og ein eventuell positiv graviditetstest. Gløymte forresten å fortelle om eit anna alternativ for dei meir desperate som er villige til å prøve ALT: I Bergen, og muligens i andre byar i Norge, er det to fysioterapeutar som har speialisert seg på slike smerter hos kvinner. Dei gjer diverse tøye og massasjeting der nede og lærer deg korleis du kan gjere desse øvelsane sjølv for å gjere det meir tøyelig der nede Gynekologen sa eg kunne få henvisning til ein av dei dersom tablettane ikkje hjalp. Heldigvis ser det ut til at eg slepp det
Freyja Skrevet 1. august 2006 #12 Skrevet 1. august 2006 Så koselig måte å ha sex på... Ja, veldig... Ser poenget med å slippe smerten, og fremdeles ha mulighet for å bli gravid. Men ikke særlig koselig, da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå