Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Tittelen sier vel sitt.. Han har ingen definert musikksmak såvidt jeg vet. (Gavekort er ikke aktuelt).
wind-up bird Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Hvis han ikke liker noen spesiell musikktype er det kanskje greit å se på vg-listen? Hvis du vet, så tenk på hva slags venner har han.. Det er jo mange miljø som er forbundet med visse musikktyper. Av det jeg ser på listen, så er kanskje Gnarls Barkley albumet et alternativ? (som jeg ikke husker hva heter i farten..). Sånn veldig generelt er det vel i den alderen ofte rock, metal, hiphop eller elektronisk musikk mange gutter liker. R&B og mer soloartister kan kanskje oppfattes som mer jentete? Ikke vet jeg Lykke til i alle fall! (er jo mange flere sjangre, men det er vel helst disse som havner på listene nå..)
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Kanskje den nye til red hot chili peppers? De er som regel populære i den alderen der.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Takk for svar! Skal kikke på listene. Han har ingen spesiell stil heller enda, så det får bli noe rock kanskje..
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Pink Floyd, Led Zeppelin, Uriah Heep, Black Sabbath.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #8 Skrevet 19. juli 2006 Ikke velg noe for sært... Red Hot Chili Peppers, Metallica og Guns N` Roses er kanskje noe å satse på? "Best of..."-cder faller gjerne i smak.
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 Pink Floyd, Led Zeppelin, Uriah Heep, Black Sabbath. ← Jeg skulle gjerne være den første til å prakke Pink Floyd på en uvitende 15-åring, men om man vil være garantert suksess ville jeg nok valgt noe annet enn de du nevner. Hvis han virkelig ikke har noen bestemt musikksmak, kan dette bli for spesielt. Ville kanskje heller satset på noe "Best of..." eller "Absolute music" (selv om det rent personlig byr meg imot).
stikkelsbær Skrevet 20. juli 2006 #10 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Jeg syns både red hot chili peppers og gnarls barkley var gode forslag. Kaizers også kanskje ja. Ellers er Jack Johnson veldig koselig musikk som faller i smak hos de fleste! Jeg ville IKKE kjøpt absolute music e.l.! Endret 20. juli 2006 av Rine
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #12 Skrevet 22. juli 2006 Kjøp en cd av de "gamle" norske bandene som Dum Dum Boys, Raga, osv. Skulle jeg gi musikk i gave, ville jeg gått for noe som var tidløst. Ikke best of-plater, og ikke det som er på toppen av lista denne sommeren og glemt neste. Bruce Springsteen er også kvalitet som blir godt likt av de fleste uansett musikksmak.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #13 Skrevet 22. juli 2006 Kaizers er i likhet med f.eks Gåte altfor sært... Tidløst er tingen ja. Dum Dum Boys var godt forslag! Hva med Mira Craig? Alle gutter sikler etter henne nå om dagen
Gjest Gjesta Skrevet 23. juli 2006 #14 Skrevet 23. juli 2006 Nesten umulig å svare på kun basert på alder, greit å ihvertfall vite om han digger rap eller rock for exempel. Den siste Gorillaz-plata er rimelig kul og faller i smak hos de fleste. Selv prakker jeg på folk plater JEG synes er dritbra og som jeg mener alle burde like! Kanskje han ikke hopper i taket for en Zeppelin-plate akkurat nå, men en gang kommer han til å elske den:)
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #15 Skrevet 23. juli 2006 Min 15-årige sønn digger tekno ol. .... han liker også endel hip-hop.
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. juli 2006 #16 Skrevet 23. juli 2006 Kjøp en cd av de "gamle" norske bandene som Dum Dum Boys, Raga, osv. Skulle jeg gi musikk i gave, ville jeg gått for noe som var tidløst. Ikke best of-plater, og ikke det som er på toppen av lista denne sommeren og glemt neste. Bruce Springsteen er også kvalitet som blir godt likt av de fleste uansett musikksmak. ← Er enig i prinsippet, men også litt dumt hvis han syns det er kjempekjedelig akkurat nå, selv om han kanskje kommer til å elske den om noen år. Det er nok en del 15-åringer som vil oppfatte Springsteen som voksen-musikk. Hvis han ikke har noen definert musikksmak, så er jeg litt skeptisk til om Bruce vil slå an...
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #17 Skrevet 23. juli 2006 Lær ungen å like Zeppelin. Eller kjøp Fantomas - Suspendend animation :D
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #19 Skrevet 23. juli 2006 Mira Craig sikler alle gutta etter på samme måte som de sikla etter Sabrina i min ungdomstid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå