Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg lurer litt på dette medd gåvene. Kven opner desse? Bør me få inn nokon som ikkje er invitert til bryllupet i heiletatt? Me har ikkje så mange til middag, men ein del til kaffi og fest, kanskje nokon av dei som kjem til kaffi kan ta seg av gåvene? Eller kan det vera kven som helst av gjestene...?

Korleis ordnar dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har det vært noen av gjestene som har åpnet pakkene. Selv har vi spurt svigermor og svigerinne, men tror kanskje vi kommer til å spørre en eller to til. Det tar lengre tid enn man tror å åpne og registrere hva og fra hvem, selv om det ikke er fryktelig mange pakker. Har jo ikke lyst til at de skal stå å pakke opp pakker hele kvelden heller.

Skrevet

NÅR åpnes egentlig disse gavene?

Er det mellom middag og kaker, eller? Før middag? (i vårt tilfelle er det ikke så lenge mellom vielse og middag tror jeg, for vi har vielse klokken 15 og planlegger å ha fotograferingen først)

Skrevet

Igjen utfra de bryllupene jeg har vært i :) Gavene har blitt åpnet mellom ankomst til lokalet og middagen. Litt kjipt for de som må pakke opp gaver mens andre koser selg med velkomstdrink, men jeg har selv vært gaveoppakker i bryllup og det gikk helt fint. Tok bare med meg velkomstdrinken ;)

Gjest gjest1
Skrevet

I bryllupene jeg har vært i har gavene blitt pakket opp med en gang etter vielsen og før middagen. Altså ofte mens brudeparet er hos fotografen og hvis en ikke er ferdig til brudeparet ankommer festlokalet så har de fortsatt frem til middagen. Har ikke opplevd at de ikke har blitt ferdig til middagen begynner, men er det kort tid mellom vielsen og middagen så kan det jo sikkert gjøres etter middagen også. I bryllupet jeg var for ikke så lenge siden så ble gavene som ble levert dagen før pakket opp dagen før - når de likevel var i lokalet for å gjøre i stand.

Gjest Fantus
Skrevet

Hos oss ble gavene pakket opp mellom vielsen og middagen. Var mine to svigerinner og lillesøster som sto for det.

Skrevet

Hos oss pakket to av våre beste venninner opp gavene. Det tok visst fryktelig lang tid!! Kan nok være lurt å ha flere enn to, tenker jeg.

Gode, snille vennene som hjalp oss!!! :klem: :klem:

Skrevet

Vi tok bilder først, men hadde lagt inn litt tid til mingling/velkomstdrikk, samt at vi kjørte en tur med limoen slik at vi ankom selskapslokalet sist. Var tre som åpnet gaver, ca 50 gjester og så og si alle gavene var åpnet når vi kom frem.

Skrevet

Var gaveåpner tidliger i mnd for søstra til min bestevenn. De hadde spurt 4 stk til å åpne gaver fra klokka 11 og utover.var 1-2 der hele tiden. mest å gjøre rett etter butikkene stenkte og da selskapet ankom lokalet. De synes det var veldig moro å gå rundt å se hva som var gitt. Synes dette funket veldig fint og i mitt bryllup vil jeg nok be noen venninner som ikke skal i bryllupet og evt andre bekjenter. tror ikke vi skal ha noen til kaffe ellers kunne nok noen av disse åpnet gaver men synes egentlig at alle gjestene skulle få lov til å slappe av å nyte selskaper. Erfarte at å åpne gaver, registrere og dekorere borde med gaver tar lengre tid enn man tror.

Skrevet

At det tar tid, det er det eneste jeg vet. (og hvordan det skal gjøres)

Jeg har hjulpet mamma med dette en gang i min onkels bryllup, men det er jo over ti år siden, og begrenset hav jeg hsker, så jeg vet ikke når vi gjorde det i alle fall. Ettersom jeg var kaffegjest, men var med på slutten av arbeidet innbiller je meg at det må ha vært etter middagn. Nå var vielse og middag samme sted i det tilfellet da, så det var litt spesielt.

Skrevet

Noen som vet om det er vanlig å gi gaveåpnerne en gav eller noe som takk for hjelpe, tenker da spesilelt på de som ikke var gjester i bryllupet...

Skrevet
Noen som vet om det er vanlig å gi gaveåpnerne en gav eller noe som takk for hjelpe, tenker da spesilelt på de som ikke var gjester i bryllupet...

Hvis de kun er der for åpne gavene ville jeg personlig gitt dem 1 flaske vin & blomster (eller en gave) som takk for hjelpen :tommelsmil:

Skrevet

Hos oss skal min kommende svigerinne stå for oppakking sammen med et par av mine venninner. Jeg synes det er greit at det er noen som skal være med på middagen som gjør dette.

Dersom du velger noen av de som bare kommer til kaffen, sørg for at de bor i byen der bryllupet skal være og har noe å finne på de timene middagen varer.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har pakket opp i alle mine kusiners bryllup,og regner med de gjør det samme når mitt bryllup kommer.

Vi pakket opp mens brudeparene var hos fotografen,og har vært alt fra 3 stk til 6 stk. Det tar tid å registrere alt i boka,og klistre lapper på gavene,så det kan nok være godt å ha en 3-4 stk.

Jeg ville helt klart gitt en flaske vin eller noe hvis jeg fikk noen utenforstående til å hjelpe meg.

Skrevet

Hvor lang tid bruker man på dette egentlig?

Vi tenkte å spørre svigermor og svigerinne til denne jobben, før middagen. Når det er max 40 gjester til middag og iblandt dem er det flere familier (så de kommer med gave sammen), så bør det vel rekke med en times tid til dette? De gaver vi eventuelt får på forhånd tar vi med til lokalet og pakker opp/ setter frem selv kvelden før.

Når kaffegjestene kommer, tenkte vi å spørre noen andre, som da kan åpne gavene fra disse gjestene. På den måten slipper de samme å stå å åpne alle gavene- alle får være med i selskapet også.

Skrevet

Venninnen til mamma åpnet gavene da jeg giftet meg. Hun var ikke invitert i bryllupet.

Husk å nummerer kort og gaver og at alt blir skrevet opp av hva dere får og fra hvem som back-up.

Skrevet

Er en "registreringsbok" nok?

En til å registrere, to til å pakke opp... Man bør kanskje være flere?

(litt over 50 gjester i bryllupet)

Skrevet

Jeg ville hatt små klistrelapper med nummer på som jeg hadde satt på kort og gaver. Sånn i tilfelle....

• 2 uker senere...
Gjest Revenka
Skrevet

Hvordan utføres oppakkingen med tanke på registrering? Lister de opp giver + gave, samt nr, og klistrer et nr på gaven som samsvarer med boken?

Skrevet
Hvordan utføres oppakkingen med tanke på registrering? Lister de opp giver + gave, samt nr, og klistrer et nr på gaven som samsvarer med boken?

I det siste bryllupet jeg var i hadde brudeparet ferdig nummerert liste. Der skrev vi inn hvem gaven var fra og hva. Satte så ett nummer på selve gaven og ett nummer på kortet. Det ble litt vrient når ett kort inneholdt flere gaver.... om du skjønner? Så jeg tror det vil være lurt å kjøpe flere klistrelapper med hvert enkelt nummer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...