Gjest Nina T Skrevet 29. desember 2002 #1 Skrevet 29. desember 2002 Jeg har i min ungdom hatt endel problemer med kviser, og har vært dum nok til å klemme litt for mye på dem slik at jeg har fått noen arr og røde "flekker" i ansiktet. Huden er litt ru på en måte, med synlige porer. Ei venninne tipset meg om at det gikk an å få kjøpt ansiktskremer som reduserer slike arr og merker og gjør huden glattere, men hun visste ikke hvilket merke. Er det noen her som har erfaring? Takker for svar!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 29. desember 2002 #2 Skrevet 29. desember 2002 Du kan ikke bare kjøpe en hvilken som helst krem og bare klasse på. Råd fra "venninner" er ikke noe som man bør følge til punkt og prikke. Det du trenger er time hos hudpleier og ett skikkelig renseprogram. Peeling kan slipe ned huden din å gjøre den glattere men dette er ikke noe skal gjøre selv. Snakk med hudpleier før du gjør noe annet. Milla
Gjest Hilde K S Skrevet 29. desember 2002 #3 Skrevet 29. desember 2002 Enig med Milla. Gå til hudpleier eller til et bra parfymeri ! All hud er forskjellig, noe passer min og noe passer din. Hudpleiertimer er ganske dyre men de er verdt hver krone !
VesleBråka Skrevet 29. desember 2002 #4 Skrevet 29. desember 2002 Hun snakket sikkert om et merke som heter MD Formulations. Det får du kun kjøpt i hudpleiebutikker, og du burde nok spørre dem til råds før du setter igang. Men det skader ikke å gå til en hudpleier som fører det merket. Jeg brukte det før, inntil jeg var hos en hudspesialist(lege) for noe annet, og spurte ham samtidig hva han syntes om slike kremer. Og han sa at det er bare tull, de har syre og svir av det øverste hudlaget (hornlaget) så huden føles riktignok glatt og fin, men den er mye mer utsatt for vær og vind og har ikke like god beskyttelse. Og det er vel ikke bra å slite på den tynne huden, og man blir vel rynkete før tiden da.. I brosjyren til det merket har de ivertfall før-etter bilder hvor de har rettet opp akne-arr osv. Jeg kan ærlig talt ikke si hvem som har rett, jeg mistenker både legen og hudpleieren for å ha secret agenda. Penger. MEN for å avslutte, hudpleieren hadde sånn behandling med det merket, hvor du gikk dit og de tok på det sterke stoffet de ikke kan selge til deg privat. 10 behandlinger el.l og du skal visstnok merke stor forskjell.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 29. desember 2002 #5 Skrevet 29. desember 2002 Hun snakket sikkert om et merke som heter MD Formulations. Det får du kun kjøpt i hudpleiebutikker Det er ikke noe som heter "hudpleiebutikker". Merker som selges i salong er vanligvis MD, Barbor, Dermalogica og selvsagt Decelor. Andre merkes finnes også. Uansett så er hudpleier det du skal oppsøke for tvilsom eksperimentering hjemme på badet med "gode venninne råd" føler sjelden noe godt med seg. Milla
VesleBråka Skrevet 29. desember 2002 #6 Skrevet 29. desember 2002 Å, ha meg unnskyldt, hva er det du kaller butikkdelen av hudpleiesalongen da? Og det heter ikke MD, det heter MD Formulations. Og det heter ikke Decelor, men Decléor. Ai ai, den kom tilbake og bet deg i rompa, gitt.
Gjest HaMAX Skrevet 29. desember 2002 #7 Skrevet 29. desember 2002 Ja, sett henne på plass, VesleBråka. Og andre nordboere sier at vi trøndere er trege. Hva er galt med hudpleiebutikk??? De SELGER jo hudpleie, både behandling og på flaske....eller krukke om du vil, Milla. Snakk om å ha problemer med hva andre folk sier. Du Milla, synes du ikke det er på tide å ta litt av kritikken og tenke over hva du sier? Du gjør det jo så utrivelig fopr oss andre med å være så Miss Perfect til en hver tid.
Gjest Frøken Dings Skrevet 29. desember 2002 #8 Skrevet 29. desember 2002 Skal man spikke fliser heter det vel ikke hudpleiebutikk, men jeg har vanskelig for å se at det er relevant her. Noen ganger er det unødvendig å si alt man tenker, hvor rett man enn har. Men: Jeg slenger meg på andres råd om å konsultere en hudpleier. Du trenger ikke nødvendigvis bestille time, om du synes det blir for dyrt, men du kan stikke innom og høre om de har noen råd. Det er i alle fall bedre enn å kjøpe en krem på måfå.
starie Skrevet 2. januar 2003 #9 Skrevet 2. januar 2003 Grunnen til at man ikke får kjøpt med seg MD-pensling (som denne behandlingen heter) er at det er så sterke fruktsyrer at det faktisk ligger rett under grensen til legemiddel. Synes jeg ser folk sulle med dette hjemme på badet... Og en ting til.. Dere som tror hudpleiere tjener så jævlig bra.. Vi har like lav begynnerlønn som hjelpepleiere! Og selvfølgelig er det viktig for oss at vi bruker produkter som virker, for ellers hadde vi ikke hatt kunder! Jeg utdanner meg ikke til hudpleier for å tjene penger, men fordi jeg er interessert i dette og vil hjelpe folk. Dette tror jeg faktisk gjelder de fleste hudpleiere. Neste gang dere er hos hudpleiere, spør om hvor mye av prisene som er moms for det er faktisk en hel del..
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. januar 2003 #10 Skrevet 2. januar 2003 Og det heter ikke Decelor, men Decléor. Ai ai, den kom tilbake og bet deg i rompa, gitt. På fagspråket kalles MD Formulations bare for MD, og alle vet hva jeg mener når jeg skriver MD. Man kan ikke skrive MDF for det er betegnelsen på en sponplate Og i motsetning til deg så kan jeg både snakke og skrive fransk flytende så ikke prøv deg. Milla
Gjest Diva Skrevet 2. januar 2003 #11 Skrevet 2. januar 2003 Det er ikke noe som heter "hudpleiebutikker". Merker som selges i salong er vanligvis MD, Barbor, Dermalogica og selvsagt Decelor. Andre merkes finnes også. Uansett så er hudpleier det du skal oppsøke for tvilsom eksperimentering hjemme på badet med "gode venninne råd" føler sjelden noe godt med seg. Milla Milla, mens man vikler seg inn i andres feil og ser ned på råd fra "venninner" : DET HETER BABOR! Ikke Barbor...... Og det er såvidt jeg vet et tysk merke....... AT du gidder å henge deg opp i sånt ? Og hvordan vet du at Veslebråka i motsetning til deg ikke kan snakke eller skrive fransk flytende ? Å snakke eller skrive fransk flytende har da vitterlig ikke noe med hudpleie ellers å gjøre ? Som man reder, ligger man. Du må da selv tåle litt kritikk ?
bare meg 79 Skrevet 5. januar 2003 #12 Skrevet 5. januar 2003 Det var da svært så mye sinnaskriving det var her da Det beste for arr og pigmenter i huden er sliping kombinert med MDpensling eller glyderm(Kommer litt ann på huden om du kan ta begge deler)Og bruk av MD prod.hjemmer er viktig da får du bedre effekt :blunke: Selv jobber jeg som hudpl.og har gjordt det noen år,og vi tjener oss ikke rik på det vi får ikke det som en beh. koster. :-? Men vi er jo til for og hjelpe folk.Ta deg en tur innom en salong og hør hva de annbefaler slip el MD.
Gjest Hilde Skrevet 5. januar 2003 #13 Skrevet 5. januar 2003 Jeg kjøpte Decléor i parfymeriet for to uker siden, så man må ikke til hudpleier for å få tak i det merket. Uansett, den gangen kjøpte jeg en krem til ansiktet og en krem til huden under øynene - og jeg er kjempefornøyd med begge deler. Men jeg er uenig med Milla i at man ikke skal ta imot råd fra venninner - selvsagt bør man det. Min erfaring fra parfymerier er at de veldig blindt foreslår de dyreste merkene først - så dersom man ikke har kjempeproblemhud, så bør man selvsagt ta imot råd fra mennesker som har prøvd ut disse merkene selv framfor å stole blindt på selgere som ofte er bundet opp i spesielle avtaler og bonusordninger fra ulike leverandører.
bare meg 79 Skrevet 5. januar 2003 #14 Skrevet 5. januar 2003 Visst du får kjøpt hudpl.merker iparfymeri er det en hudpl.der eller de har en salong der i tillegg.Jeg vet at Magic selger Decleor,de er jo frisør hudpl og parfymeri.Men det beste er jo og få en hudanalyse på salong,så får de sett orntlig hva din hud trenger
Gjest knerten Skrevet 12. januar 2003 #15 Skrevet 12. januar 2003 beklager å forstyrre oppi all lukserisiteten deres, men hvis det bare hadde om en fuktighetskrem å gjøre, vet jeg svaret. selv har jeg lett både høyt og lavt, og for to måneder siden sluttet letingen. jeg hadde nemlig funnet l'oreal sin pure zone skin relief moisturizer, som er mye bedre enn eks. lancome sin... når det gjelder MD formulations vet jeg om en venn av meg som det IKKE funket på i det hele tatt.... kjøp l'oreal sin, prøv den ihvertfall! og ikke vær så sint folkens...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå