Gjest Gus Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jeg liker å tro at jeg er sterk i geografi og har oversikt over de fleste større steder i verden, men det er altså ett sted jeg ikke kan plassere på kartet, nemlig Syden. Så alle dere som stadig snakker om, forteller om og drømmer om Syden, og ikke minst dere som har vært der gjentatte ganger, kan ikke dere forklare meg hvor det ligger? På forhånd takk!
Knurr Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Syden ligger ikke på kartet, det er en liten øy med store murblokker som kalles "hotell", og smale striper importert knust stein som kalles "strand". Obligatorisk for øya er selvsagt små, spesialbygde "hjemmelagede" boder med souvernirer med øyas navn på, som selges av språkgenier som har lært seg å snakke sjarmerende gebrokkne setninger av minst ti språk og tilbragt for mye tid i solarium. Du kommer bare til denne øya ved å kle deg i Hawaiiskjorte, stå lenge i kø med likeledeskledde med store kofferter, for så å klatre ombord i en metallsylinder sammen med disse. Sylinderen rister i et par timer, så klapper man, og vips - Syden!
Gjest Gus Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Aha. Tusen takk for nyttig informasjon, Knurr, det er veldig fint å få vite litt mer angående dette stedets lokale kultur og skikker. Men jeg er veldig glad i kart, jeg, og lurer fremdeles på hvor stedet ligger.
Knurr Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Det er en annen dimensjon! Litt som Narnia. Og Nangijala. Eneste veien dit er gjennom den magiske metallsylinderen. Men du finner selvsagt gode etterlikninger rundt hele Middelhavet.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Morsomme........dere er..... Jeg likte spørmål og svar. Har selv lurt på hvor er det magisk sted.....
Gjest Kitz Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Da jeg var lita jente og hørte om alle som skulle til dette landet de kalte Syden undret jeg veldig over hvor det var. Nå har jeg endelig fått forklaringen her av dere.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Kan ikke tenke meg at noen har vært i Syden uten å kunne plassere stedet på kartet!
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Syden er faktisk en bitteliten landsby på grensen mellom Polen og Slovakia, ganske uveisomt beliggende ved foten av Tatrafjellene. Dog, på mine kart over området finner jeg heller ikke plassen. Jeg stoler imidlertid mer på terrenget enn kartet.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 http://no.wikipedia.org/wiki/Syden Folkelig Frp-forklaring fra "folkeleksikonet".
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Syden er et kulturelt fenomen som utarter seg geografisk sett stort sett ved strandlinjene til landene rundt Middelhavet med unntak av store deler av Frankrike og Italia. I tillegg kommer Kanariøyene og Tyrkia. I Syden er turistene i flertall, og de har ikke tenkt å bli kjent med lokalbefolkningen eller deres kultur. Ingen er oppvokst i Syden. Lokalbefolkningen er fra det spesifikke stedet. I Syden er det turisters møter med andre turister som danner kulturen.
Gjest Miloine Skrevet 18. juli 2006 #11 Skrevet 18. juli 2006 Du eller dere da, må lese boka til Are Kalvø, som heter "Syden" Utrolig morsom bok om "Sydenturer"
villemo69 Skrevet 19. juli 2006 #12 Skrevet 19. juli 2006 Syden er et sted der solen alltid skinner, alkoholen er billig og kleskoden er veeeeldig casual!!! Der nordmenn gjør alt det de ikke kan gjøre i Norge og ikke minst skryter når de kommer hjem om hvor fantastisk det var der!!!
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #13 Skrevet 19. juli 2006 Min datter korrigerer meg hver gang jeg forteller at vi har vært på Kreta, for det har vi ikke så for vi var i Syden!
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #14 Skrevet 19. juli 2006 Syden ligger sånn litt til venstre for drømmeland og enda litt lenger bortenfor utlandet.
Leo Skrevet 19. juli 2006 #15 Skrevet 19. juli 2006 Ja, det finnes egentlig bare tre land, eller fire hvis vi tar med Dammark. Det er Sværje, Utlandet, Syden og da altså Dammark. Sværje ligger ved siden av Norge mens Dammark ligger nedenfor. Nedenfor Dammark igjen ligger Syden. Alt som ligger lenger øst, vest og syd er Utlandet. Felles for Sværje, Dammark og Syden er at de fleste snakker et språk vi nordmenn enkelt forstår og at de har billigere sprit og tobakk enn oss. I Utlandet kan man finne enda billigere sprit og tobakk, men der snakker de utenlandsk, har utendlandsk kultur, ser utenlandske ut og mye annet ekkelt, så dit unngår de fleste nordmenn å reise.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #16 Skrevet 19. juli 2006 Ja og det verste av alt er at de frekke utlenningene noen ganger kommer til oss også. De burde da nøye seg med de gangene vi besøker dem!
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #17 Skrevet 19. juli 2006 Du eller dere da, må lese boka til Are Kalvø, som heter "Syden" Utrolig morsom bok om "Sydenturer" ← Samboeren min har lest den, og han brøt ut i latter gang på gang.Jeg måtte lese den og anbefaler denne bok til alle som lurer på hvor syden er
Gjest Gjest_Berta_* Skrevet 20. juli 2006 #18 Skrevet 20. juli 2006 Det er Sværje, Utlandet, Syden og da altså Dammark. ← Men du har glemt Statene!
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2006 #19 Skrevet 20. juli 2006 Ja, det finnes egentlig bare tre land, eller fire hvis vi tar med Dammark. Det er Sværje, Utlandet, Syden og da altså Dammark. Sværje ligger ved siden av Norge mens Dammark ligger nedenfor. Nedenfor Dammark igjen ligger Syden. Alt som ligger lenger øst, vest og syd er Utlandet. Felles for Sværje, Dammark og Syden er at de fleste snakker et språk vi nordmenn enkelt forstår og at de har billigere sprit og tobakk enn oss. I Utlandet kan man finne enda billigere sprit og tobakk, men der snakker de utenlandsk, har utendlandsk kultur, ser utenlandske ut og mye annet ekkelt, så dit unngår de fleste nordmenn å reise. ←
Gjest #Spidergirl# Skrevet 22. juli 2006 #20 Skrevet 22. juli 2006 Syden er ein fellesbetegnelse på dei landa alt er fritt fram. Ingen kjenner oss likevel eller er så bedugga at dei ikkje bryr seg. Innbyggjarane kom hit til verden for å vaske, bygge og mate oss turister for ei passe lønn. Ein tikroning bør jo holde i massevis..... Disse landa framkaller fram ein adferd hos foreksempel nordmenn som kan ligne på noko av det samme som dannmark og Sverige som sagt før men her ofte i mer ekstreme trekk i syden fordi her er spriten billigere. Disse landa er også eit heftig reisemål for eldre. Dei unskylder seg ofte med at det er så kaldt i Norge. MeN det dei egentlig gjere er å drikke og smugle. Viss du har hørt om FRP kolonien så finner du også den i syden eit sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå