Gjest Landra Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Hei! Jeg og kjæresten min har i det siste pratet mye om planlegging av bryllup. Vi ønsker å ha telt bryllup med grill buffè. Det jeg lurer på er hvor mye betalte dere til drikke? Da mener jeg de som hadde med seg medbrakt drikke (med alkohol) til bryllupslokalet. Vi regner med å bli ca 50 stykker som kan drikke. (over 18 år) Tar gjerne tips fra de som har kjøpt drikke i utlandet. Veit at det er vanskelig å regne ut, men lurer på sånn cirka. Takk på forhånd!
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Bare et par kommentarer. Ikke vær gnien på drikkevarene! Det er krise for festen om dere går tom! Ta heller litt penger for alkoholen i baren. Tja, "over 18 år", tror du ikke at noen av ungdommenen kommer til å drikke alkohol?
Malama Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Hos oss forventer jeg i alle fall ikke at noen under 18 drikker. Jeg TILLATER det rett og slett ikke. Vi kommer til å ha bemannet bar, og den som står der får klar beskjed om at mindreårige ikke serveres. Jeg kan selvsagt ikke forsikre meg mot at en over 18 henter drikke og gir til de som er yngre, men dersom den som står i baren ser at et menneske henter unormalt mye drikke kan vedkommende nektes mer, det er ikke verre enn som så. (ikke at jeg planlegger bonger akkurat, men at den som står der følger litt med) Og jeg planlegger innkjøp av drikke etter de over 18, minus de som ikke drikker. For jeg planlegger slett ikke at de mindreårige skal drikke, nei, for det SKAL de nemlig ikke.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Hos oss forventer jeg i alle fall ikke at noen under 18 drikker. Jeg TILLATER det rett og slett ikke. Vi kommer til å ha bemannet bar, og den som står der får klar beskjed om at mindreårige ikke serveres. Jeg kan selvsagt ikke forsikre meg mot at en over 18 henter drikke og gir til de som er yngre, men dersom den som står i baren ser at et menneske henter unormalt mye drikke kan vedkommende nektes mer, det er ikke verre enn som så. (ikke at jeg planlegger bonger akkurat, men at den som står der følger litt med) Og jeg planlegger innkjøp av drikke etter de over 18, minus de som ikke drikker. For jeg planlegger slett ikke at de mindreårige skal drikke, nei, for det SKAL de nemlig ikke. ← Jaja. Du får tro du driver oppbyggelig aktivitet. Sannsynligvis blir du bare sett på som en kjip tante, tror ikke akkurat du hindrer "mindreårige" i å drikke alkohol. Men, det er din fest, du bestemmer, så for all del.
Malama Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Jeg er ikke tante til noen av dem, og om de ser på meg som kjip, så greit nok. Og jeg hindrer dem kanskje ikke fullstendig, men det er ikke aktuelt for meg å TILLATE det likevel. Og denne tråden skulleikke handle om det uansett. Jeg bare tøtter trådstarter i å telle antallet voksne mennesker over 18 år. Hva det vil koste aner jeg ikke, så langt har vi ikke komme enda. Men det er IKKE aktuelt for meg, og flere andre, som trådstarter, å bergene drikek til mindreårige. (dessuten er mange av de mindreårige tilstede i vårt bryllup i barneskolealder, og de drikker da uansett ikke sterkere enn brus!)
Gjest fluesmekker Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Dette blir litt O/T, men. De fleste tenåringer som drikker prøver vel å holde dette så skjult for foreldrene som mulig. At de da skal snike seg til å drikke seg fulle på bryllup med hele slekta tilstede er lite sannsynlig. Isåfall er de ganske ufordragelige med lite respekt for familen.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Dette blir litt O/T, men. De fleste tenåringer som drikker prøver vel å holde dette så skjult for foreldrene som mulig. At de da skal snike seg til å drikke seg fulle på bryllup med hele slekta tilstede er lite sannsynlig. Isåfall er de ganske ufordragelige med lite respekt for familen. ← De fleste jeg kjenner som har barn i 16-17 årsalderen synes det er greit at de drikker. De innser at det ikek nytter med en formanende pekefinger.
Gjest EnToTre Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Hei! Jeg og kjæresten min har i det siste pratet mye om planlegging av bryllup. Vi ønsker å ha telt bryllup med grill buffè. Det jeg lurer på er hvor mye betalte dere til drikke? Da mener jeg de som hadde med seg medbrakt drikke (med alkohol) til bryllupslokalet. Vi regner med å bli ca 50 stykker som kan drikke. (over 18 år) Tar gjerne tips fra de som har kjøpt drikke i utlandet. Veit at det er vanskelig å regne ut, men lurer på sånn cirka. Takk på forhånd! ← Lurer du på hvor mye du skal betale de som ahr med seg medbrakt drikke, eller lurer du på hvor mye det vil koste å handle inn drikken dere skal servere? Ble litt usikker her.
Arkana Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 (endret) De fleste jeg kjenner som har barn i 16-17 årsalderen synes det er greit at de drikker. De innser at det ikek nytter med en formanende pekefinger. ← Jeg synes det er milevis forskjell på å stille akseptere at ungdommene drikker når de er ute på fest og å faktisk tillate det. Jeg synes virkelig ikke det er på sin plass at foreldre, som skal være forbilder, skal tillate noe som faktisk er ulovlig. Heldigvis er min erfaring helt motsatt av din, nemlig at de færreste tenåringsforeldre godtar at barna drikker åpenlyst. Jeg hadde fått hakeslepp om jeg hadde vært i et bryllup hvor en 16-åring drakk alkohol sammen med foreldrene. Beklager til trådstarter at vi ikke holder oss til tema, men jeg kunne ikke dy meg. Endret 18. juli 2006 av Arkana
Gjest Landra Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Når jeg så at SÅ mange hadde svart på så kort tid, ble jeg utrolig glad, men er dessverre like langt, siden INGEN svarte på det jeg spurte om. Kommer ikke til å være gnien på drikkevarer, men greit å vite sånn cirka hva vi må ut med. (men takk for tipset) Vi har bare en gutt som er i 16-17 års alderen, så det å servere mindreårige kommer ikke til å være stort problem i vårt bryllup. Det jeg lurer på er hvor mye dere betalte for innkjøp av drikkevarer til deres bryllup. Siden vi skal ha festen i telt, så står vi selv ansvarlig for dette. Håper på noe svar, men alltid gøy at folk er engasjert.
flickan Skrevet 18. juli 2006 #11 Skrevet 18. juli 2006 Det kommer jo veldig an på hva slags viner, osv dere velger. De færreste velger vel spesielt dyre viner og prøver nok å holde det til rundt 100-lappen per flaske. Totalt ville jeg regnet med rundt 10 000 kroner, inkludert velkomst, blandevann, øl og brus til 50 gjester.. Spør på bryggeriet/ butikken om dere kan få returnere det som ikke drikkes opp.
miss77 Skrevet 18. juli 2006 #12 Skrevet 18. juli 2006 Vi har handlet inn vin for ca. kr. 6.000,- på polet (ca. 80 flasker).Sprit oglikør har vi handlet på taxfree gjennom det siste året. Vi har kjøpt 7 l vodka (ca. 100,- pr fl), 6 l whiskey (fra. 150 - 300,- pr flase avhengig av merke), 3 l cognac (350 pr. fl), 4 l baileys (ca. 120,- pr fl), 5 l gin (130,- pr. fl) og 1 Tia Maria. Hva det evt koster på polet finner du på hjemmesiden deres. Utover drikke som beskrevet over skal vi ha 4-5 kasser øl og vin i baren. Kjøper du "billigøl" blir det ca. 300,- pr. kasse inkludert pant. Totalt blir vel drikkekostnadene våre ca. 10.000,-. Vi skal forøvrig ha ca. 65 til middag og så blir vi 8 til på festen + musikere. Alle minus én er over 18. Vet at ikke alle drikker, men har tatt høyde for det allikevel, slik at vi er sikre på å ikke gå tomt.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #13 Skrevet 19. juli 2006 hos oss så kom det vel på rundt 13.000,- (inkl mineral vann) ca 55 gjester som drakk alkohol... et tips for å få ned prisen litt, som vi gjorde... kjøp vin på kartong å få serverings personalet til å hell over i karaffler ( vi lånte av allt å alle)... det ser stilig ut å!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå