Gå til innhold

Vokseseng/ stor-gutt-seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg altså slik at sprinkelsengen til gutten vår på 1,5 år har gått i stykker så mange ganger nå, at vi ikke gidder fikse den lenger. Men skal vi kjøpe ny sprinkelseng eller en sånn vokseseng med sengegest? Det lurer vi veldig på!Erfaringer? Når begynte dere med "stor seng"?

Skrevet

jeg begynte med vokseseng riktignok med høye kanter på da flisa mi va to år eller noe sånt. men hun følte seg ikke helt trygg i den til og begynne med så det var litt styr. heldigvis har hun aldri klatret ut av senga så den delen har gått greit.

men jeg tror at hvis du har en seng uten kanter så kan det nok oppleves som skummelt.

nå har vi tatt overgangen fra vokseseng til køyeseng for noen måneder siden (hun er 3,5 år) fordi voksesenga begynnte å falle fra hverandre å det gikk helt fint. hun inisterer på å ligge oppe og jeg har bare satt en hobbyplanke som er litt høyere fordi jeg synes sengehesten var litt lav

Gjest Dingo
Skrevet

Storesøster fikk juniorseng da hun var to år. Brukte sengehest i starten, men det var ikke nødvendig siden hun er så rolig og forsiktig.

Skrevet
men hun følte seg ikke helt trygg i den til og begynne med så det var litt styr.

Det har jeg ikke tenkt på- at stor seng kan oppleves litt skummel i fht sprinkelsengen. Men sikkert noe i det ja! Kanskje jeg bør vente litt da.. Andre med erfaringer??

Skrevet

Nevøen min begynte med vokseseng da han var 3,5 år, men selv skal vi kjøpe det til sønnen vår til jul. Da er han litt over 2 år.

Gjest Kosejenta-ikke pålogget
Skrevet

Poden fikk vokseseng rett før han fylte 2år(lillebror måtte få sprinkelsenga...) Den har litt kanter øverst,slik at på den minste størrelsen er det litt kanter så han ikke faller ut. Vi var litt bekymra for at han skulle stå opp og vandre rundt men, det har gått bra. Han syntes det var veeeeldig stas å sove i stoooor seng :)

Hadde ikke ventet så veldig mye lenger med å bytte seng selvom lillebror ikke hadde trengt sprinkelsenga. Poden hadde begynte å prøve å klatre over sprinkelsenga....

Skrevet

Lilleeple sov i sprinkelseng til han var nesten 4... :ler: Kjenner flere som har brukt sprinkelseng så lenge, t.o.m lengre! Jeg lærte ham å klatre ut av den da han begynte å prøve seg, så han skulle slippe å ramle og skade seg.

Overgangen til "stor" seng var nok litt skummel, det var jo så trygt i sprinkelsenga, men det har gått fint. Nestemann kommer sikkert til å brukte sprinkelsengen omtrent like lenge.

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Vesla fikk stor-jente-seng da hun fylte 3. Da hadde hun for lengesiden funnet ut hvordan hun skulle rømme fra sprinkelsengen, både ved å klatre over men også med å løfte/brette opp madrassen og fjerne bunnen og dermed krype ut (dette fant hun ut før hun var 2!!)!!!

Hadde sikkert kjøpt ny seng tidligere, men ville vente til overstått flytte-aksjon...

Endret av prestekrage
Skrevet
Vesla fikk stor-jente-seng da hun fylte 3.  Da hadde hun for lengesiden funnet ut hvordan hun skulle rømme fra sprinkelsengen, både ved å klatre over men også med å løfte/brette opp madrassen og fjerne bunnen og dermed krype ut (dette fant hun ut før hun var 2!!)!!!

Sånn sett er sprinkelsenga vår topp,kan fjerne tre sprinkler på fremsiden slik at pjokken kom inn og ut selv....og åpningen erikke stor nok til at han falt ut (da måtte han vri seg veeeldig rart...)

Skrevet

Vi sluttet med sprinkelseng til gutten vår da han nærmet seg tre år. Men jenta vår sluttet da hun var 14/15 mnd. Hun klatret nemelig over sprinkelsenga. Så da syntes jeg det var bedre at hun fikk en større seng med kanter. Da ble det jo ikke så langt å falle ned hvis hun først skulle klatre over. Men det var faktisk veldig sjelden hun gjorde det, hun var nemelig stolt over å ha fått stor seng. Og store piker er jo flinke og ligger i senga si :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...