Gå til innhold

Hva ligger prisene på på "ferdighus"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prisene varierer noe voldsomt og det har selvfølgelig stor betydning hvor stort huset er, standard osv.

Jeg vet at naboens hus kostet 1,1 million ferdig oppsatt inkl. hvitevarer og ventilasjonsanlegg for ett år siden. Det huset er et svensk Älvsbyhus som kommer i ferdige seksjoner og settes opp på en dag og er nøkkelferdig i løpet av en uke. Huset er ikke voldsomt stort, ca. 130 kvm., men det klarer seg jo fint for de fleste.

Jeg kan ikke forstå annet enn at det betyr at det skulle være fullt mulig å sette opp en enebolig svært mange steder i landet for godt under 2 milloner...

Skrevet

Enig med Leo. Det varierer veldig og kommer helt an på hva du krever av standard, størrelse og beliggenhet.

Men husk at det ofte baller på seg litt når man først begynner å oppgradere. Ferdighus er billig om man bygger nøyaktig som på tegningen. Så fort man flytter en vegg noen cm og bytter om på rommene, så blir det fort dyrere.

Skrevet
Prisene varierer noe voldsomt og det har selvfølgelig stor betydning hvor stort huset er, standard osv.

Jeg vet at naboens hus kostet 1,1 million ferdig oppsatt inkl. hvitevarer og ventilasjonsanlegg for ett år siden. Det huset er et svensk Älvsbyhus som kommer i ferdige seksjoner og settes opp på en dag og er nøkkelferdig i løpet av en uke. Huset er ikke voldsomt stort, ca. 130 kvm., men det klarer seg jo fint for de fleste.

Jeg kan ikke forstå annet enn at det betyr at det skulle være fullt mulig å sette opp en enebolig svært mange steder i landet for godt under 2 milloner...

Høres supert ut!! Vi kan nok få en tomt til 6-700.000, så da burde vi klare det hele for 2 mill.

Har faktisk tenkt litt på tomannsbolig hvis vi går sammen med et annet par. Da må det jo bli en god del billigere!

Skrevet
Vi kjøpte tomt for drøyt 800.000 (sentralt i Oslo). Huset koster ca 700.000 ferdig satt opp med innredet 1. etasje. Husker ikke hva byggesettet kostet, men vi fant ut at det var lite å spare på å sette det opp selv pga tiden og all jobb med å finne ansvarshavende o.l.

Ser det er en 6-7 år siden altså, men dere må ha vært utrolig heldige. Er jo omtrent klin umulig å få en tomt i Oslo i dag for under 2 mill. Må gjerne opp i mye mere enn det om det skal være sentralt :sur: . Heldiggrisen :)

Skrevet
Ser det er en 6-7 år siden altså, men dere må ha vært utrolig heldige. Er jo omtrent klin umulig å få en tomt i Oslo i dag for under 2 mill. Må gjerne opp i mye mere enn det om det skal være sentralt :sur: . Heldiggrisen :)

Jepp, det var grisebillig. Vi hadde skikkelig flaks i alle fall. Vi så på tomter langt utenfor bygrensa som endte opp på nærmere en million. Det var enkelte ting som gjorde tomta lite attraktiv for kjøpere og vi var "dumme" nok til å kjøpe den likevel.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg vet at naboens hus kostet 1,1 million ferdig oppsatt inkl. hvitevarer og ventilasjonsanlegg for ett år siden. Det huset er et svensk Älvsbyhus som kommer i ferdige seksjoner

det er det vi har og. det var ikke innredet 2.etg, og det har vi enda ikke gjort, men tomt -350 000- og hus med oppgraderinger kom på 1,7mill.

opparbeiding av tomt (stort sett ferdige med det og veranda) og garage kommer jo i tillegg til 2 etg, så vi er nok over 2mill før vi er ferdige.

min bror skal bygge horten hus nå, og de har budsjettert med 1,9- 2mill, i tillegg kommer garage og opparbeidelse av tomt. og de har fått tomta for 20 000...

Skrevet

Vi flyttet inn i nytt hus for 1 1/2 år siden, vi betalte ca 1.230 for selve byggesettet. Totalt med alt inkl tomt og alt annet kom vi i 2.6 ca. Taksten ble rett over 3 så det var jo en god investering;-) Huset har utleie leilighet og tomten er på ca 1.8 mål.

Herlig å flytte inn i nytt hus;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...