Snibel Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Hehe, har gått til innkjøp av en epilator for jeg får ikke til dette med voks skikkelig.Men det gjør jo svinevondt.. Er dette noe som kommer til og avta etter en stund du har brukt den mer? Noen som har noen tips til å lette smerten..?
aline Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 nå synes ikke jeg det er så fryktelig vondt, men jeg kjenner det er mer vondt første gangen, altså dersom det er en stund siden jg gjorde det sist. om du epilerer igjen jevnlig, så blir det ihvertfall for meg mindre ubehag om det gjøres regelmessig. kjenner det knapt nå om sommern når jeg er godt igang. bortsett fra det, bit tenna sammen og fokuser på resultatet.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Det blir mindre vondt etterhvert. Noe som kan gjøre det litt bedre i mellomtiden er å kjøle ned området med is før epilering.
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Man venner seg til det. Selv syns jeg knapt det gjør vondt når hårene er veldig korte. Så du kan jo prøve å barbere leggene først og vente til hårene begynner å vokse ut får du epilerer. Ellers så hjelper det å kjøle ned huden. Jeg har funnet ut at jeg slipper såre legger og masse røde prikker hvis jeg smører meg inn med jojoba olje etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 kan man bruke epilator under armene og bikiilinjen? (og kanskje til "stuss" på mer private deler?)
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 (endret) kan man bruke epilator under armene og bikiilinjen? (og kanskje til "stuss" på mer private deler?) ← Det går selvsagt an, men det er virkelig vondt, og sjansen for at man ender opp med å se ut som en ribbet høne er rimelig stor.. Endret 18. juli 2006 av Fregnedryss
Gjest Fruktfat Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 jeg synes det gjør grusomt vondt. er litt lettere når man gjør det ofte, da er det ikke like mye hår og man blir vant til det. jeg er sånn at jeg ikke alltid gidder å bruke epilatoren, litt fordi det går fortere med høvel, og litt fordi jeg gruer meg fordi det gjør vondt. og da blir det bare enda verre når jeg først skal gjøre det. til den epilatoren jeg har var det med poser man skulle legge i fryseren og bruke før men epilerte for å kjøle ned huden.
aline Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 kan man bruke epilator under armene og bikiilinjen? (og kanskje til "stuss" på mer private deler?) ← stuss kan du vel neppe bruke epilator til, så lenge du ikke har en epilator som også fungerer som en ladyshaver. epilator napper helt og holdent ut hårene, så der man bruker den, blir det helt bart. har selv prøvd å bruke epilatoren på bikinilinjen, det fungerer IKKE hos meg.... blødde og fikk sår og inngrodde hår, så det sluttet jeg kjapt med, i tillegg til at DET gjorde vondt det. under armene turte jeg da ikke prøve, så jeg bruker epilatoren min kun på beina. bruker ladyshaver på bikinilinja og varierer mellom ladyshaver og barberhøvel under armene. ladyshaveren kan jeg "stusse"/trimme håret med også, så den er kjekk til mer intime deler om man ikke ønsker glattbarbert men bare veltrimmet.
Scheherazade Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 Hvis du synes det gjør kjempevondt er et tips å bevege epilatoren veldig raskt, altså ikke føre den sakte oppover leggene. Bare sveip raskt over en del ganger, da tynner du ut litt og så kan du ta saktere etterhvert når det blir færre hår. Synes iallfall at dette hjelper, og JA, det er vondest første gangen.
momo Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Det er mye vondere til og begynne med ja, nå synes jeg det ikke gjør vondt lenger. Jeg bruker den bare på leggene da, tørr ikke og bruke den andre steder.
Gjest Tibz Skrevet 18. juli 2006 #11 Skrevet 18. juli 2006 Bruker den både under armene og i bikinikanten, VONDT de første gangene, men nå går det helt greit! Smører meg med brulidine, og er glatt og fin i to uker
Krista83 Skrevet 19. juli 2006 #12 Skrevet 19. juli 2006 Jeg bruker også epilatoren under amene, men har ikke turt å bruke den på bikinilinjen enda... Selv så synes jeg ikke det gjør vondt på beina lenger, men kjenner det fremdeles litt under armene.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #14 Skrevet 19. juli 2006 braun eller phillips - hvilken er å anbefale? ← Jeg har Braun, men tror vel egentlig ikke det er store forskjellene. Jeg vokset leggene før jeg kjøpte denne, og synes ikke det gjør vondt i det hele tatt mer. Under armene og bikinilinjen derimot, det er tortur. Men man venner seg sikkert til det.
Gjest Tanita Skrevet 19. juli 2006 #15 Skrevet 19. juli 2006 Jeg ville aldri aldri aldri ha brukt epilator på armhulene og bikinilinja!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå