Gjest Persille ii Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Skal lage en slags saus som skal avkjøles og helles over laksefile som skal bakes i ovnen. 1 sjalottløk + 0,5 dl hvitvin skal kokes inn til 1 ss. Tilsett så 2 dl fløte og kok i 5 min. Sausen skal helles over fisk, grønnsaker og urter. Hva kan jeg bruke for å erstatte hvitvinen?
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Hvis du har fiskekraft eller fiskebuljong er det utmerket.
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Litt sitronsaft eller hvitvinseddik ville jeg brukt. Det trenger du ikke koke inn altså, bruk ca 1 ss og smak det til før servering selvfølgelig.
Gjest Persille ii Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Takk skal dere ha :-D Da slapp jeg unna en tur på polet og handlelista er skrevet.
Gjest j79 Skrevet 19. juli 2006 #6 Skrevet 19. juli 2006 Eplenektar kan erstatte hvitvin i de fleste oppskrifter.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #7 Skrevet 19. juli 2006 Eplenektar kan erstatte hvitvin i de fleste oppskrifter. ← Egentlig så er jeg faktisk helt uenig i at eplejus/most/nektar kan erstatte hvitvin! Det smaker jo helt forskjellig og er mye søtere. Jeg synes faktisk at man får et mye bedre resultat ved å bare bruke ekstra kraft og balansere syren med litt hvitvinseddik eller sitronsaft.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juli 2006 #8 Skrevet 19. juli 2006 Jeg bruker å ha litt eplejuice som jeg smaker til med litt hvitvinseddik hvis jeg ikke har hvitvin for hånden. Eddiken tar bort noe av sødmen i eplejuicen.
gard Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Hei Jeg pleier alltid å ha noen små hvitvin or rødvinsflasker klar tilfelle jeg trenger noe til matlaging. Og det som jeg ikke blir brukt opp fryser jeg i poser slik at det er lett å hente frem igjen neste gang jeg trenger vin i maten :-)
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #10 Skrevet 22. juli 2006 Jeg pleier alltid å ha noen små hvitvin or rødvinsflasker klar tilfelle jeg trenger noe til matlaging. Og det som jeg ikke blir brukt opp fryser jeg i poser slik at det er lett å hente frem igjen neste gang jeg trenger vin i maten :-) Isbitposer er genialt når det blir vin til overs!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå