Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Hekken til naboen er så rufsete, så det er rett og slett stygt. Kan vi spørre henne om hun ikke kan klippe den litt? Vi kan alltids hjelpe henne, hvis hun synes det er vanskelig selv.
Gjest StoreSky Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Er det virkelig til såå stor irritasjon?
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Utseende er rette og slett ikke pent. Dessuten så stikker den så langt u på siden, at det er vondt å klippe plenen der. Noen plasser er den så lang på siden at den stikker borti bilen når vi skal inn i garasjen.
skrue Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 For å opprettholde gode naboforhold tror jeg det er best la være. Det noen synes er stygt trenger ikke være det for andre. Personlig synes jeg det blir kjedelig med striglete hager overalt. Om naboen av naturlige årsaker ikke er istand til å gjøre det selv (gammel etc) så stiller det seg kanskje anderledes. Kommer det noe i veien for bilen er det sikkert greit å si ifra at du fjerner litt for å komme frem.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Hvis den stikker ut på deres side, dvs i deres hage - er det ikke nokså vanlig å klippe den siden selv..? Eller går den ut mot felles vei?
Festus Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Hekken mellom meg og naboen klippes på min side av meg, og på naboens side av ham. Toppen klippes av den som føler for det... men vanligvis halve på hver ca.. Min andre nabo malte gjerdet som vi har felles, og så sa han bare at han håpte det var i orden at han malte på min side også, når han først drev på.. og det var jo selvsagt i orden! Har sagt det til ham, at han styrer slikt selv. Helt i orden for meg! Så du kan jo stikke innom og si at "Hei! Hekken som er mot oss stikker så langt ut i veien vår, er det greit for deg at vi klipper den litt?" Skulle ikke være noe problem...
Gjest potetplanten Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 En kilde til mange gode nabokrangler dette her. Jeg bor i rekkehus og deler hekk med naboen, jeg klipper min side når det passer meg og klipper også toppen når jeg føler for det. Og gir blaffen i hvordan det ser ut på naboen side. En nabo ergret seg grønn over sin nabos busk og gikk ut med hekkesaksen og skamklippet busken. Det var nesten så vi måtte tilkalle politiet da den andre naboen oppdaget hva klipperen hadde gjort, men heldigvis fikk vi roet partene uten hjelp av politiet. Hvis den ene siden av hekken går inn på din side så klipp den siden da, naboen vil vel ikke merke det. Det gjelder bare å tenke seg om et par ganger ekstra før man kommenterer naboers hagebruk, buskevekster og andre vekster.
barkebille Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Nei, la naboen beholde hekken sin slik naboen vil. Den delen som stikker borti deres bil kan du jo klippe vekk, og gjerne si ifra først.
abelille Skrevet 19. juli 2006 #9 Skrevet 19. juli 2006 Naboen min har en hekk som henger over gjerdet. Der har jeg klippet slik jeg har følt for (etter avtale med den forrige naboen). Også der det har stukket fram foran min garasje har jeg klippet det som har vært nødvendig.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #10 Skrevet 19. juli 2006 Jeg glemte selvfølgelig nevne en ting. Hekken hennes grenser mot oss og veien. Den er så rufsete, så vi mister sikten når vi skal kjøre ut/rygge ut bilen fra innkjøringen vår. Vi kommer til å klippe ned det som stikker mot oss, men bør vi si i fra til henne først eller kan vi bare gjøre det?
skrue Skrevet 19. juli 2006 #11 Skrevet 19. juli 2006 Vi kommer til å klippe ned det som stikker mot oss, men bør vi si i fra til henne først Hvorfor ikke?
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #12 Skrevet 19. juli 2006 Jeg bor i et område med gamle hager, med hekker, busker og trær. Og intressen ( og kunnskap?) om å holde det i orden er varierende. Enkelte naboer klarer omtrent å anlegge krig mot omliggende busk/trær-eiere, mens andre klarer å ordne det uten konflikter av noe slag. Når naboens hekk tar opp mesteparten av plassen på stien der jeg kjører trillebør, klipper jeg. Og når mine kirsebærtrær tar borti klestativet til naboen klipper han av greiner som er i veien. En av naboene har en lønn som nå tar kveldsola vår. Jeg la fram problemet og lurte på om vi kanskje kunne kutte den litt i felleskap, før det blir et "monstertre" på 30 meter utav det. Dette var helt i orden for naboen, og vi skal sette igang en helg det er fint vær. Men det verste jeg vet er folk som kommer og skjeller meg huden full for en grein eller busker som stikker inn på deres tomt. Jeg prøver å holde et halvt øye på vekstene her ute, men med nærmere ett mål hage og høy hekk er det ikke enkelt. Jeg er aldri "vrang " eller vanskelig når det gjelder å kutte, men setter pris på at folk legger fram problemet uten å gå i fistel.....
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. juli 2006 #13 Skrevet 19. juli 2006 Si fra først. Mange gode krangler har blitt unngått på den måten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå