Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 lever ganske så fedonsk, og har derfor kutta ut pasta. har kjøpt fullkornspasta til ungene noen ganger, og sammenlignet innholdet med vanlig pasta. synes jeg husker at det var nesten samme innhold, av karbs, proteiner osv. eller? opplys meg! hvorfor er fullkornspasta bedre?
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Karbohydratene er langsommere, og bidrar ikke til like raske blodsukkersvingninger som pasta av hvitt mel. Dessuten holder de deg mett lenger, pga. høyere fiberinnhold.
Fakse Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 På samme måten som grovbrød er bedre enn loff. Man bruker som navnet sier hele kornet (ikke bare en del som i vanlig pasta) når man lager fullkornspasta. Det er to ting som er sunnere med dette. For det første får man i seg flere næringsstoffer og for det andre får man i seg mer fiber.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 jepp, det var det! takk for kjappe svar! da er det bare å fortsette med fullkornspasta.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Og ikke minst smaker det mye bedre! Fullkornspastaen fra Demeter av spelt er kjempegod, og vi har knapt brukt annen pasta etter at vi oppdaget den.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Og fullkornpasta av spelt smaker enda bedre!
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 ok. hvor selges demeter? helsekost? jeg kjøpte en på obs. enten ørnen, kongen, et eller annet. bilde av en ørn? har ikke smakt den selv, bare ungene. men nå er det tomt, og jeg fikk lyst å teste.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Demeter kjøper du i helsekostbutikker, ja. Dessverre koster en vanlig pakke spaghetti i underkant av 35 kroner, så det er en dyr fornøyelse hvis man er mange som skal spise.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #9 Skrevet 22. juli 2006 Syns ikke Fedon pastaen er noe god, men et svensk merke, Kungs...et eller annet og Barilla er godt og ikke spesielt dyrt.
Fakse Skrevet 22. juli 2006 #10 Skrevet 22. juli 2006 Syns ikke Fedon pastaen er noe god, men et svensk merke, Kungs...et eller annet og Barilla er godt og ikke spesielt dyrt. ← Fedon-produkter er jo uansett dobbelt så dyrt som tilsvarende produkter av andre merker, så det er ingen vits i å kjøpe dem.
momo Skrevet 22. juli 2006 #11 Skrevet 22. juli 2006 Barilla er mitt favoritt pasta merke, ikke det, jeg kan ikke spise pasta da. Har smakt de på helsekosten som er grove med spelt, gode de og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå