Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Nigo-san_*
Skrevet

Jeg tar den aldri av, uansett hva jeg gjør. Hvis jeg planter om plantene, baker eller bruker body lotion vasker jeg bare hendene ekstra godt etterpå.

Og jeg synes bare det er kult med riper! Jeg vil ha like mye riper på ringen som ellers i livet- det skal synes at den sitter på i alle situasjoner og har fått seg et par trøkker, hehe ;) Men som Piper sjekker jeg av og til at den faktisk KAN tas av. Tanken på en fastgrodd (eller snarere fastklemt) ring er ikke noe særlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker aldri min. Den ligger i nattbordskuffen.

Brukte den mens vi var forlovet, men da vi giftet oss fikk jeg en flott alliansering i morgengave, og jeg har flere andre diamantringer som jeg heller vil bruke.

Og gult gull blandet med hvitt gull er bare ikke min greie.

Gjest gjest1
Skrevet

jeg gjør som de fleste her- tar av meg ringen når jeg baker! Vil ikke ha deig inni diamanten. Men ellers er den på.

Samboer er søt- han nekter å ta den av, samme hva han driver med. Og da jeg foreslo at han burde gjøre det, pga jobbing, sa han "nei". Søt mann! :icon_razz:

Skrevet

Vi har ikke forlovelsesringer, men jeg kommer til å ha min på hele tiden når jeg får på gifteringen. Kun når jeg baker (hvilket er en gang i året eller noe) så kommer jeg til å ta den av.

For meg er gifteringen "hellig" - skuøøe helst ha gått med den siden i fjor :ler: Men det er ikke mange dager igjen nå!! :hoppe:

Skrevet

Forlovelsesringen min har jeg pleid å ta av når jeg sover og så tar jeg den på igjen når jeg har dusjet og smurt meg inn med bodylotion. Sover alltid med den hvis mannen min ( :hoppe: ) er borte.

Gifteringen min ( :hoppe: ) har jeg bare hatt på siden lørdag, men ikke tatt den av en eneste gang. Det føles bare feil! Har ikke tatt av forlovelsesringen etter det heller.

Mulig det endrer seg, men sånn vil jeg ha det nå! :-D

Gjest gjest1
Skrevet
Vi har ikke forlovelsesringer, men jeg kommer til å ha min på hele tiden når jeg får på gifteringen. Kun når jeg baker (hvilket er en gang i året eller noe) så kommer jeg til å ta den av.

For meg er gifteringen "hellig" - skuøøe helst ha gått med den siden i fjor :ler: Men det er ikke mange dager igjen nå!! :hoppe:

Oi, det er jo snart det! Lykke til, da! Håper du får en fin dag!

Skrevet

har hatt min ring i rett over ei uke og ikke hatt den av. forloveden har aldri hatt ring før og driver og tar den av og på dette gjør at det knytter seg i magen. synes at den skal være på hele tid, lov å ta den av om man gjør noe klissete med hendene, ellers ikke. skjønner de som har eksem eller andre utslett men synes det høres rart ut å ta den av når man er hjemme og ikke er med folk. Ejg har ringen på for min/vår del ikke for andres skyld. Og ang merker og riper ble jeg lettere hysterisk da jeg oppdaget en følte jeg hatte tattgodt vare på den men har insett at det nok vil komme.

Skrevet

Jeg sover og dusjer med min ring. Tar den av ved tilfeller nevnt ovenfor. Men nå har jeg faktisk gått lenge uten den. Den ble litt for stor og har tenkt å krympe den inn litt, men jeg får ikke "fingen ut" ;) , så den ligger bare i skuffen. Syns ikke det gjør noe..

Men skal få den krympet inn snart, og ta den på igjen.. *savner den litt..

Skrevet

Jeg tar av forlovelses ringen, som skal være gifteringen også kun for å få litt ekstra sirkulasjon i fingeren de gangene jeg er hoven, eller så gjør jeg alt med den ringen på, bader, baker, sover, dusjer, osv..

når jeg baker er jeg seff ekstra nøye med å vaske hendene..

Skrevet

Jeg har på gifteringen hele tiden, bortsett fra når jeg baker, for da tar jeg den av før jeg vasker hendene pga bakterier og sånt. Akkurat nå er jeg litt hoven i fingrene så ringen henger rundt halsen.

Gjest Fantus
Skrevet

Jeg tar ringen av når jeg baker fordi jeg ikke liker at den blir klissete av deigen og når jeg svømmer fordi jeg er redd for å miste den. Men ellers ha jeg den på når jeg sover, dusjer og trener.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Har den alltid på meg, glemmer å ta den av når jeg skal bake, så jeg må bruke tannbørsten og omtrent et kvarter etterpå for å få ut all deigen (masse mønster).

Akkurat nå går jeg med gifteringen og forlovelsesringen i et kjede rundt halsen, for jeg hadde fått skikkelig rå hud under begge to (har dem på ringfingeren på hver sin hånd). Får det innimellom, ikke hele tiden. Når det har grodd igjen, skal jeg ta på meg ringene.

Ang. riper og sånt så synes jeg ikke det gjør noe. Ringene er en såpass viktig del av meg (det de symboliserer), at jeg heller vil ha dem godt brukt og til stede i hverdagen, enn "på stas" i en skuff. Akkurat som ekteskapet :)

Skrevet

Jeg har den på når jeg dusjer og sover, og jeg baker så sjelden at det ikke er gjort siden jeg fikk på ringen i februar-mars...

Men jeg tar den av fingeren omtrent hver gang jeg har vasket hendene, kan ikke fordra at det kjennes fuktig ut inni der. Tar den av og tørker rundt fingeren og inni ringen. Samme etter jeg har smurt meg med krem. Hvis jeg smører datra mi med den feite seige solkremen pleier jeg å ta ringen av først.

Skrevet

Er veldig redd for ringen min jeg. Vil ikke ha riper og skader på den. Så jeg tar den av hvis jeg:

-Er på jobb. Jobber på et omsorgssenter og der bruker vi hansker når vi vasker og steller eldre mennesker. Er redd for å skade diamanten og for at diamanten skal lage hull i hanskene.

-Når jeg går på do og vasker hendene. Vil ikke at ringen skal bli skitten, og helst ikke våt og fuktig.

-Når jeg sover. Er redd for at den skal bli ødelagt

-Når jeg baker/spiser noe klissete/holder på med noe klissete

-når jeg vasker

-når jeg dusjer

-når jeg svømmer/bader

Som sagt er jeg veldig redd for ringen min, men jeg skulle ønske jeg kunne ha den på hele tida ... er så glad i den:)

Dessverre har den allerede fått en slags ripe, sikkert pga den har falt ned noen ganger :(

Skrevet
-Er på jobb. Jobber på et omsorgssenter og der bruker vi hansker når vi vasker og steller eldre mennesker. Er redd for å skade diamanten og for at diamanten skal lage hull i hanskene.

-Når jeg går på do og vasker hendene. Vil ikke at ringen skal bli skitten, og helst ikke våt og fuktig.

-Når jeg sover. Er redd for at den skal bli ødelagt

-Når jeg baker/spiser noe klissete/holder på med noe klissete

-når jeg vasker

-når jeg dusjer

-når jeg svømmer/bader

Du har den m.a.o. mye mer av en på?

Jeg har vært gift og har hatt min ring på 24/7 bortsett fra de gangene jeg direkte berører mat som skal spises av andre med hele hånden og da av hygeniske årsaker.

En forlovelses-/giftering er ment som et symbol som skal vare lenge og tåle å bli brukt. Å velge en ring som ikke tåler dette som forlovelses-/giftering er jo litt dumt... Jeg ser jo at det finnes mye fint og "fancy" å velge i, men jeg ser også at mye ikke egner seg i daglig bruk for f.eks. en bilmekaniker eller ivrig hobbygartner. Kanskje det er en god grunn til at den tradisjonelle gifteringen er en glatt ring? Det fantes jo avansert smykkekunst i tidligere tider også...

Skrevet
Samboer er søt- han nekter å ta den av, samme hva han driver med. Og da jeg foreslo at han burde gjøre det, pga jobbing, sa han "nei". Søt mann!  :icon_razz:

Jeg synes ikke det er søtt! Det er dumt! Bare i min omgangskrets kjenner jeg to stykker som mangler h.h.v. en finger og en hånd fordi ringen hektet seg fast; En ble hengende fra en lastebil han hoppet av i fart under en militærøvelse og en fikk ikke hånden vekk fra sagbladet fort nok.

For f.eks. en håndtverker er dette situasjoner som ofte kan oppstå, så når jeg gifter meg med min samboer blir hans ring filt nesten igjennom på ett sted slik at den ryker først hvis han blir sittende fast eller napper hånden fort til seg.

Skrevet
Du har den m.a.o. mye mer av en på?

Jeg har vært gift og har hatt min ring på 24/7 bortsett fra de gangene jeg direkte berører mat som skal spises av andre med hele hånden og da av hygeniske årsaker.

En forlovelses-/giftering er ment som et symbol som skal vare lenge og tåle å bli brukt. Å velge en ring som ikke tåler dette som forlovelses-/giftering er jo litt dumt... Jeg ser jo at det finnes mye fint og "fancy" å velge i, men jeg ser også at mye ikke egner seg i daglig bruk for f.eks. en bilmekaniker eller ivrig hobbygartner. Kanskje det er en god grunn til at den tradisjonelle gifteringen er en glatt ring? Det fantes jo avansert smykkekunst i tidligere tider også...

Hm, nei jeg har den egentlig ikke mer av enn jeg har den på- det bare hørtes litt slik ut. Det er ikke det at ringen min blir veldig fort slitt/ødelagt, det er mer det at jeg er veldig redd for den ...

Skrevet

Nå har jeg sovet og dusjet med min, da jeg ikke tok den av siste døgn.

Det gikk helt grit, men å dusje med den kommr ejg ikke til å fortsette med, mått jo ha den av og få bort balsam under den da.

Eneste jeg reagerer på er at den satt godt i morges... Ikke FAST, men markat fastere enn normalt (nå er det tilbake til normalt)

Jaja, vi sov begge med ring i natt. Om vi fortsetter med det vites ikke.

Skrevet

Tar den veldig sjelden av. Bare hvis jeg skulle finne på å bake eller noe slik. Hadde føltes helt unaturlig ut å ikke ha den på når jeg sov for eksempel.

Skrevet

Tar ringen av når jeg lager mat, vasker hendene, dusjer, er på jobb, noen ganger når jeg sover og når jeg er ekstra varm og fingrene hovner opp...

For oss er det ikke så viktig å ha den på når bare vi to er sammen, men har den jo alltid på når vi er sammen med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...