Malama Skrevet 18. juli 2006 #1 Skrevet 18. juli 2006 Jeg har hørt flere snakke om at ringen ikke går av, ikke at de skal ha edn av, men at den lager hakk i fingeen, må tas ut og i den smmenheng måtte/neten måtte skjæres av, etc. Og da tenker jeg, tar man den virkelig aldri av? Jeg har behandlet forlovelsesringen som en hvilkensomhelst annen ring jeg... Jeg har den på hver dag selvsagt, men jeg tar den av når jeg dusjer, sover, baker med en klissete deig etc, i likhet med andre ringer/smykker (vel, jeg tar ikke av smykker for å bake, men for å sove/dusje) Men, er det sånn at denne ringen sover man med? Aldri tar den av? Min ring, som jeg ikke har hatt i mer enn knappe tre uker har allerede merker/striper, og det kan se ut som om jeg har "bunket" den når jeg var på fotballkamp i går, og klappet iherdig (vi vant jo) med en annen gullring på den andre hånden. (Den andre ringen er mye eldre, men den virker "hardere", for den har myyye færre striper, og har slett ikke tatt skade av fotballkampen (den er smalere og tykkere også da, så helt annerledes)) Om jeg ALDRI tar den av, så vil jeg komme til å ripe den veldig pp er jeg redd, den får jo merker av alt mulig jo. (tror jeg skal legge igjen den ANDRE ringen nete gang jeg går på kamp!) Nå har jeg ikke noe mot at den "får merker av tiden" altså, men jeg har bare hatt den i 3 uker og allerede har den merker. Om jeg ikke skal ta den av i situajsoner der jeg "passer på den" vil en jo se herpa ut før vi er gift. (vi skal bruke ringene som gifteringer også er planen) Og jeg skal jo ha den i maaaaaaaange år, resten av mitt liv. (ikke at jeg sliter den så veldig når jeg sover og dusjer etc da, men det er bare naturlig for meg å ta av ringer da) Men, er det bare jeg som ikke har vært klar over at man aldri tar av denne ringen?
Susan Sto Helit Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Jeg tar av meg min når jeg sover, og når jeg baker, selvfølgelig. (Og så har jeg den ikke på nå, for den er til pussing og gravering før bryllupet. *savner* ) Så lenge jeg alltid har den på når jeg går ut, og når det er folk på besøk hos oss, så ser ikke jeg problemet. Vi fikk faktisk ros for hvor godt ringene våre hadde holdt seg etter ett års bruk da vi leverte dem til gravering. (Ikke dårlig, siden det er "syden gull"! ) Men nå bruker ikke jeg andre ringer, og jeg passer på å ta den av hvis jeg skal gjøre ting jeg er redd for at kan ripe opp ringen min. Jeg skal jo ha den ringen resten av livet! (Hvertfall etter planen.)
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2006 Jeg tror nok jeg må ta av den andre ringen når jeg skap på kamp i alle fall, for jeg glemmer het tid og ste når det blir mål... Jeg har to ringer jeg bruker daglig, forlovelsesringen og '"skoleringen" min. En på hver hånd. Og det ser det ut som om forlovelsesringe ikke tålte så godt dessverre Veldig trist. Legger den siden ned, så synes det ikke selvsagt, men jeg skal ikke gjøre det igjen, om jeg husker det. Men jeg er ikke den eneste som sover uten, altså. Bare virket sånn på f.eks mine kolleger og dig ting jeg hr lest/hørt. At man aldri tok den av, at en ikke GIKK av...
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Tar aldri av meg ringer generelt ved soving og dusjing. Men tar av gifteringen når jeg baker. At ringen blir ripete; vel slik er det bare. kan evt poleres hvis man gidder å bruke penger på det før man gifter seg. Vi gadd ikke, og tror ikke akkurat noen la mere til det.
Gjest Piper Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Du er nok ikke den eneste, men de fleste har den nok på hele tiden. Jeg tar min av når jeg baker, eller bare for å teste at den går av Vil ikke ha en ring jeg ikke får av fingerene, for da får jeg helt klausen. Men ellers bruker jeg den hele tiden
Chica Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Jeg tar min av når jeg baker, eller bare for å teste at den går av Vil ikke ha en ring jeg ikke får av fingerene, for da får jeg helt klausen. ← Kjenner meg igjen i dette!
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Jeg tar av ringen når jeg sover, dusjer, trener eller baker, stort sett. Jeg har en tendens til å hovne opp i fingrene om natten, og da blir ringen trang.
Pastor Knut Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Men, er det bare jeg som ikke har vært klar over at man aldri tar av denne ringen? ← Jeg tar av meg ringen hjemme, men har den alltid på når jeg er ute blant folk. Og glemmer jeg ringen, da føles det rart ikke å ha den på. Kona har den på hele tiden. Mvh. Knut. Pastor.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. juli 2006 Det er selvsagt ikke aktuelt å være ute uten den, eller å ha den av hjemme sånn til vanlig, men bare det å altså kunne ta den av, og ikke sove med den, eller dusje (jeg synes bare det er unaturlig å dusje med ringer, blir klamt og ekkelt under den.) Men, da tror jeg at jeg har fått vite at vi ikke har brutt en unevneig lov ved å ta dem av på kvelden. Synes det er søtt jeg, når jeg legger min ring inni hans (den er så liten at det går) og lar dem "sove sammen" på badet.
Arkana Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 Jeg tar den av når jeg lager klissete mat, skal smøre meg med body lotion eller gjøre noe skittent arbeid som å plante planter, ellers aldri. Tar den ikke av når jeg dusjer, sover e.l. Har hatt ringene på i 4½ år og den har noen få usynlige merker (sees bare om jeg tar den heeeelt opp til øynene).
Pastor Knut Skrevet 18. juli 2006 #11 Skrevet 18. juli 2006 Det er selvsagt ikke aktuelt å være ute uten den, eller å ha den av hjemme sånn til vanlig, men bare det å altså kunne ta den av, og ikke sove med den, eller dusje (jeg synes bare det er unaturlig å dusje med ringer, blir klamt og ekkelt under den.) ← Tar alltid av ringen så fort jeg kommer hjem. Det er mest fordi den gir meg eksem. Kjenner også en del andre som er plaget med slikt. Nå og da ser jeg mennesker som går med ringen i et kjede rundt halsen. Kanskje de også har slike metallallergier? Ringer er ikke bare gode å bruke. For noen er de en ren plage.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #12 Skrevet 18. juli 2006 Har på ringen hele tiden, kun unntatt når jeg baker. Hater å bake så det blir kanskje en eller to ganger i året. Min mann baker ikke og har den dermed på hele tiden.
Malama Skrevet 18. juli 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2006 Hehe, baker pizzabunn hver lørdag jeg. Og jeg baker ut deigen med hånden, jeg bruker ikke kjevle. Og da setter det seg gjerne deig under ringen om jeg ikke tar den av. Men, det var mest det å sove uten den jeg lurte på om var vanlig. Og noen sove med, og noen uten, virker det som, så da kan vi gjøre som det passer oss uten å være for snåle da
Gjest Hedda Gabler Skrevet 18. juli 2006 #14 Skrevet 18. juli 2006 Tar den bare av når jeg baker med klissete deig. Det har hendt at vi har kranglet skikkelig og at jeg ikke har hatt den på på noen dager. Veldig hyggelig å få den på plass igjen da... Jeg liker å ha ringen der, som en påminnelse om at jeg er gift med han jeg aller helst ville ha.
Gjest gjesta Skrevet 18. juli 2006 #15 Skrevet 18. juli 2006 Synes det er søtt jeg, når jeg legger min ring inni hans (den er så liten at det går) og lar dem "sove sammen" på badet. ← Hihi, så søtt :-D Jeg har den på om natten, tar den bare av hvis jeg skal gjøre noe som ringen kan bli skadet av.
Pastor Knut Skrevet 18. juli 2006 #16 Skrevet 18. juli 2006 Synes det er søtt jeg, når jeg legger min ring inni hans (den er så liten at det går) og lar dem "sove sammen" på badet. ← Ah, flott. Jeg har vært gift i over 20 år, men aldri tenkt at også ringene kan sove sammen. Det er viktig sammen å gjøre nye ting i forholdet, så i natt skal også våre ringer sove sammen. Takk skal du ha for tipset.
*Emma* Skrevet 18. juli 2006 #17 Skrevet 18. juli 2006 Jeg tar av meg ringen når jeg: - baker - vasker huset - trener (dvs utenfor huset!!!!!!) - spiller håndball kamper (da må alle smykker av) Ellers har jeg den alltid på....når jeg sover og dusjer også.
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. juli 2006 #18 Skrevet 18. juli 2006 Foreldrene mine fikk nesten ikke av ringene da de skilte seg, og måtte nesten klippe dem av. Syns uansett det virker rart å ha ring når man dusjer, baker og slikt. Hadde tidligere sommerjobb på sykehjem, og der så jeg hvordan mange av damene som jobbet der alltid hadde ringer og smykker på hendene når de stelte de gamle. Det syns jeg var ekkelt, fordi jeg inbiller meg at det må samle seg mye rart der. Dette var kanskje litt spesielt, men det å ha deigrester i ringen kan jo også være uhygienisk. Samtidig klarer jeg ikke å ha verken klokke eller øredobber på meg når jeg sover. Klarer ikke å slappe ordentlig av før alt er av.
Pasha Skrevet 18. juli 2006 #20 Skrevet 18. juli 2006 ringen er alltid på (vel tok den av når jeg malte kjøkkenet i vinter da) har ikke merket noe hakk i fingeren eller at den er vansklig å få av.. har hatt den i 6 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå