Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2006 #41 Skrevet 19. juli 2006 Det kommer litt an på settingen egentlig.. Er det ei veldig god og nær venninne så bryr det meg ikke, da spør a som regel bare hva jeg driver med, og er jeg opptatt eller skal ut så finner vi på noe senere. Og enkelte venninner passer best å ha på besøk i rot, for da føler de seg hjemme, noen personer kan en jo bare surre rundt i underbuksa uten at det bryr de.. Men enkelte personer er frekke og ber seg selv, og forventer at de skal bli vartet opp og huset være strøkent, men det er jo bare å si det ikke passer egentlig.. Men jeg har en 'venninne' som ofte sier, stikker kanskje innom deg i morgen kveld.. Da må jeg liksom fikse ting litt klart i tilfelle, også ender det som regel opp med at ho ikke kommer.. Men har et inntrykk av at hvis noen har hatt et besøk de ikke ventet, så blir det ofte snakket om at 'ja hu kom no på besøk her om dagen, hadde no ikke bedt a men..' Da føler du deg ikke veldig velkommen da.. Syns flere skulle vært mer åpne jeg.. Åpent hus er fint, men man må godta om personen er opptatt eller på vei ut..
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. juli 2006 #42 Skrevet 20. juli 2006 Jeg syns det er koselig med uanmeldte besøk. Jeg har ingen problemer med å si fra dersom det ikke skulle passe. Så lenge de ikke blir hele kvelden eller forventer voldsom oppvartning, er det bare fint. Det jeg kanskje tenker mest på her, er samboeren. Han liker litt mer struktur og planlegging, og kunne bli litt stressa hvis vi fikk uanmeldt besøk til stadighet, og han ikke fikk gjort de tingene han hadde tenkt til. Forøvrig syns jeg det er koselig å treffes hjemme hos folk, for jeg er så LEI av å sitte på kafé. For noen venninner virker det nærmest som en besettelse. Og jeg som ikke liker kaffe en gang. Kaker kjøper jeg heller ikke. Da er det bedre å invitere til fruktsalat i sitt eget hjem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå