Grooo Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Ja kort og greit: Når kan jeg strate å bære jenta mi i BabyBjørn-selen vi har arvet? Hun er litt over tre uker nå, vi har prøv den litt men hun har ikke likt det noe særlig. Er det ok å bruke den litt innimellom, eller børr ryggen bli sterkere først eller noe?
Miss Marple Skrevet 18. juli 2006 #2 Skrevet 18. juli 2006 Vi begynte å bruke den far han var rundt 5-6 uker. JEg synes ikke han satt noe greit i den før den tid. Men jeg innbiller meg at jeg har hørt at man kan bruke den fra nesten nyfødt.
Belit Skrevet 18. juli 2006 #3 Skrevet 18. juli 2006 Fra ca 2 uker. Men bare korte perioder om gangen, dvs max ti minutter eller så, de første ukene.
Lillesøster Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har lest at man ikke skal bruke den før barnet er blitt 2 mnd.
Gjest *Just-Me* Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 Jeg har også arvet en baby bjør bæresele hos min søster. Når barnet er gammelt nok til å sitte i selen, hvor lenge kan man ha barnet oppi der da i strekk?
Gjest Rognebær Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 I butikken der vi kjøpte den sa de fra 2 uker, men regnet fra termindato dersom barnet er født før termin, og minimum 3,5 kilo. (3,5 kilo er det som står på pakken også.) De kan sitte en halvtime i slengen i begynnelsen.
Grooo Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 20. juli 2006 Hm.. Mange forskjellige svar her ja... Jenta mi er to uker over termin nå (ble født to uker før, så hun er snart en mnd), og hun veier snart 4,5 kg. Hun har holdt hodet ganske bra selv fra hun ble født, veldig sterk i nakken. Er allikevell litt usikker på hvor lenge og mye jeg vil bruke den jeg, hun synker jo veldig i sammen i den liksom... Men så er hun jo vant til å ligge i en trang mage da... Hm...
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Hvorfor ikke heller bruke bæresjal? Jeg har prøvd det og det er helt utrolig behagelig. Nå skal det også sies at jeg ikke har prøvd BB da. har ei venninne som sverger til bæresjal og er helfrelst på det. Barnet ligger tett inntil mor og vekten av barnet henger ikke på skuldrene hennes. Barnet sitter også veldig bra.
kkristin Skrevet 20. juli 2006 #10 Skrevet 20. juli 2006 Jeg vet ikke så mye om babybjørn, men sjal kan du bruke fra dag en ihvertfall. Hvis du vil kan du ta en titt på http://www.tettinntil.com/
Grooo Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2006 Kan godt hende jeg skaffer sjal etter hvert, men nå har jeg altså fått låne en BB og da vil jeg teste ut den først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå