Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 I de siste ukene har jeg og de andre jeg jobber med i barnehagen holdt på å bli helt gal av en McDonalds leke som ungene har drasset med seg i barnehagen og flere og flere av barna har tydeligvis vært på McDonalds mange ganger siden de har flere av denne leken. Det er en elektronisk leke som spiller høøøy musikk, som regel pop musikk og den vil de ikke slå av i det hele tatt. Grr! Dere som har barn som har denne leken, får de spille den non stop hjemme? Synes dere ellers at det er greit å sende utrolig høye bråketing med i barnehagen så dere slipper å høre på det hjemme? Må bare få sagt at jeg ikke anklager noen for noe, men jeg bare lurer Må si jeg sitter her nå med den ene sangen på hjernen
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 I mitt barns barnehage lar jeg ikke min håpefulle ta med seg leker hjemmefra, siden jeg har inntrykk av at de ansatte ikke har lyst til å bruke tid på å holde oversikten over hvilke leker som tilhører hvilke unger (barn slenger jo gjerne fra seg lekene hvor som helst, og glemmer hvor). Har inntrykk av at de barna som får lov hjemme til å ta med seg leker uansett får leken "konfiskert" i barnehagen, så må den ligge sammen med klærne til eieren og vente til h*n skal hjem. Hva med å innføre sånn praksis?
Litt Lost Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Hehe, det er en veldig dårlig leke og musikken sitter igjen i hodet dessverre... Min jente hører litt på den selv, men begrenser det også selv da hun ikke synes den er så råflott at hun må høre på den non stop. Det eneste jeg har sagt er at hun aldri får høre på den inntil øret, hun må holde den borte fra hodet sitt. For lyden er høy! Har sett foreldre som lar barna gå med den inntil øret. Jeg prøvde det selv for å høre hvor høy lyden var, og det var en vond opplevelse. Så alle som har en slik hjemme: ikke la barna ha den inntil øret!
Gjest Gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Hehe, det er en veldig dårlig leke og musikken sitter igjen i hodet dessverre... Min jente hører litt på den selv, men begrenser det også selv da hun ikke synes den er så råflott at hun må høre på den non stop. Det eneste jeg har sagt er at hun aldri får høre på den inntil øret, hun må holde den borte fra hodet sitt. For lyden er høy! Har sett foreldre som lar barna gå med den inntil øret. Jeg prøvde det selv for å høre hvor høy lyden var, og det var en vond opplevelse. Så alle som har en slik hjemme: ikke la barna ha den inntil øret! ← Jeg trodde det var ulovlig med så høy lyd jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 Hehe, det er en veldig dårlig leke og musikken sitter igjen i hodet dessverre... Min jente hører litt på den selv, men begrenser det også selv da hun ikke synes den er så råflott at hun må høre på den non stop. Det eneste jeg har sagt er at hun aldri får høre på den inntil øret, hun må holde den borte fra hodet sitt. For lyden er høy! Har sett foreldre som lar barna gå med den inntil øret. Jeg prøvde det selv for å høre hvor høy lyden var, og det var en vond opplevelse. Så alle som har en slik hjemme: ikke la barna ha den inntil øret! ← Alle barna i barnehagen som jeg har sett med leken, holder den helt inntil øret. Lekene har forskjellige sanger og så setter de f... meg alle på samtidig!! og så krangler de om hvilken sin de vil høre på, så blir den andre sur og setter sin på. Er ikke rart at vi snart blir gal! Et lite råd, ikke gå på McDonalds for tiden!
Gjest lille SB (ii) Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 Godt vi ikke har vært på McD i det siste da. Liker ikke leker med høy lyd, blir sliten for i hodet av sånt ja
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 I mitt barns barnehage lar jeg ikke min håpefulle ta med seg leker hjemmefra, siden jeg har inntrykk av at de ansatte ikke har lyst til å bruke tid på å holde oversikten over hvilke leker som tilhører hvilke unger (barn slenger jo gjerne fra seg lekene hvor som helst, og glemmer hvor). Har inntrykk av at de barna som får lov hjemme til å ta med seg leker uansett får leken "konfiskert" i barnehagen, så må den ligge sammen med klærne til eieren og vente til h*n skal hjem. Hva med å innføre sånn praksis? ← Så lenge det ikke er en veldig liten leke som er vanskelig å finne igjen og som ikke bråker veldig, så får de som regel lov til å ha den fremme i løpet av dagen. Noen par av barna har forskjellige bråkeleker med seg h v e r dag. Da er det nesten som jeg mistenker de ikke får lov til å leke med de hjemme... Den praksisen høres ganske ok ut. Men jeg synes det er helt greit at de tar med seg en leketing, så lenge det ikke er til sjenanse for de andre. Er nok bråk i en barnehage fra før av
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #8 Skrevet 18. juli 2006 Jeg var så ondskapsfull at jeg sørget for at den ikke virket så veldig lenge.... hvis barnehagen ikke liker at barna drar med seg slike leker, er det da bare å sende med brev hjem om at dette ikke er tillatt og så "beslaglegge" leker de har med seg.... ???? I vår barnehage er det heller ikke lov å ha med seg egne leker.
momo Skrevet 18. juli 2006 #9 Skrevet 18. juli 2006 I barnehagen datteren min går i får de ikke lov til og ha med seg leker i barnehagen. De kan ha med seg en bamse, men det er det. Den mc donalds leken har jeg verken sett eller hørt, og det skal jeg vel kanskje være glad for.
Apple- Skrevet 18. juli 2006 #10 Skrevet 18. juli 2006 (endret) I vår barnehage er det kun lov å ha med leker hjemmefra én dag i uken, da er det ha-med-dag. Trodde "alle" barnehager praktiserte dette, jeg?? Kanskje noe å foreslå hos dere? Edit: trykkleif... Endret 18. juli 2006 av Apple-
Belit Skrevet 18. juli 2006 #11 Skrevet 18. juli 2006 Barnet mitt får lov å høre på den så mye hun vil utendørs, hvis hun ikke holder den helt inntil øret. Det er greit nok synes jeg. Inne får hun ikke bruke den. Hun er heller ikke så interessert at dette blir et problem...
Carrot Skrevet 18. juli 2006 #12 Skrevet 18. juli 2006 (endret) Dere som har barn som har denne leken, får de spille den non stop hjemme? ← Regner med du mener den leken som de hadde under fotballVM? Vår datter fikk den med "shake your balla" og den har gått non-stop.. Så mye faktisk at far i huset til slutt gikk på nett og fikk tak i orginalen for å få en helhet i det - og låten var ikke sååå ille nå er den til og med ringetone Men joda, jeg ser irritasjonen din.. og den ansatte hos McDonalds har - faktisk ble ryddegutten så irritert at han knurret iden vår datter gikk forbi med sangen på hun var glad og fornøyd hun da og lot seg ikke affesere.... Men at du skriver at ungene ikke vil slå den av - vel, er du voksen er det vel du som bestemmer og ikke barnet så jeg ser ikke helt problemet..... edit; forresten er regler en grei ting å ha på alle leker - ikke bare de som "bråker" Endret 18. juli 2006 av Carrot
Sun Mei Skrevet 18. juli 2006 #13 Skrevet 18. juli 2006 Beslaglegg leken og legg den i hylla til barnet i påvente av henting
Gjest pottelure Skrevet 18. juli 2006 #14 Skrevet 18. juli 2006 Nei, jeg synes ikke det er greit at foreldre sender med slike leker, men jeg synes det nesten er verre dersom ikke barnehagene våger å legge ned forbud mot "medbrakt underholdning". Sønnen min går i 3.klasse og de har en ha-med-dag. Da plinger og plonger det i mobiltelefoner og game boys i hvert bidige hjørne av SFO. En unge som spiller og tre som sitter og sikler og ser på..... Vi har et prinsipp om ikke å ta med leker man ikke kan dele med andre, men det står nok snart for fall. Som forelder utsettes man jo for sterkt press. Greit å si at jeg er den voksne, men det er ikke så lett..... Skulle ønske skolen avskaffet ha-med-dagen! Det erjo bare en show-off for å vise hvem som har de kule tingene.
ceca Skrevet 18. juli 2006 #15 Skrevet 18. juli 2006 Synes dere skal ta dette opp på et persona-møte og få et skriv sendt med barna hjem. En fast dag i uken som er "ha -med-dag" og da leker som ikke bråker, samt at barnehagen ikke har ansvar om noe blir borte eller ødelagt ! På skolen her kunne de ha med noe en dag uken (fast dag). På foreldremøte fikk vi beskjed om at ting over noen hundre kroer var ikke akseptert at barn hadde med, rett og slett for at ikke alle foreldre har råd til alt mulig. Barn viser stolt frem den nyeste game-boye o.l , og dermed skaper et press på barn /foreldre om å "måtte ha". Noen foreldre klarte ikke si nei til sine barn da de "bare ville vise den frem en gang " , og da var det ed en gang lapp hjem om at det for en så så lang tid ikke var lov å ha med noe. Så lærerne noe, var det rett ned i sekken med det. Klarte ikke ungen la det ligge i sekken , så inndro læreren det! Noen sure foreldre, men en flott holdning fra skolen !! Ceca
Apple- Skrevet 18. juli 2006 #16 Skrevet 18. juli 2006 Synes dere skal ta dette opp på et persona-møte og få et skriv sendt med barna hjem. En fast dag i uken som er "ha -med-dag" og da leker som ikke bråker, samt at barnehagen ikke har ansvar om noe blir borte eller ødelagt ! På skolen her kunne de ha med noe en dag uken (fast dag). På foreldremøte fikk vi beskjed om at ting over noen hundre kroer var ikke akseptert at barn hadde med, rett og slett for at ikke alle foreldre har råd til alt mulig. Barn viser stolt frem den nyeste game-boye o.l , og dermed skaper et press på barn /foreldre om å "måtte ha". Noen foreldre klarte ikke si nei til sine barn da de "bare ville vise den frem en gang " , og da var det ed en gang lapp hjem om at det for en så så lang tid ikke var lov å ha med noe. Så lærerne noe, var det rett ned i sekken med det. Klarte ikke ungen la det ligge i sekken , så inndro læreren det! Noen sure foreldre, men en flott holdning fra skolen !! Ceca ← Syns dette var en utrolig bra holdning fra skolen!
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #17 Skrevet 18. juli 2006 På skolen der dattera mi går, har de en spesiell dag hver uke (fredag), der barna kan få ha med en ting og vise frem til de andre, ellers ikke. Det ble nemmelig et problem etter hvert at lærerne så og si måtte kjempe om oppmerksomheten med alle disse lekene ungene til en hver tid hadde med seg. Men ingen grense på pris da. En annen ting som er bra (og egentlig selvsagt, spør du meg), er at det ikke er lov til å ha med mobil på skolen. Bra fordi det skaper press om at alle må ha mobil etter hvert, og i alle fall små unger ikke bør ha det (økonomiske) ansvaret det er å besitte en mobiltelefon, det synes i alle fall jeg
India Skrevet 18. juli 2006 #18 Skrevet 18. juli 2006 mine barn har også en slik.. forferdelig å høre på i lengden ja
Gjest |H| Skrevet 18. juli 2006 #19 Skrevet 18. juli 2006 Heldigvis er mc donalds 2 timers kjøretur fra hvor jeg bor.
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2006 #20 Skrevet 19. juli 2006 Regner med du mener den leken som de hadde under fotballVM? Vår datter fikk den med "shake your balla" og den har gått non-stop.. Så mye faktisk at far i huset til slutt gikk på nett og fikk tak i orginalen for å få en helhet i det - og låten var ikke sååå ille nå er den til og med ringetone Men joda, jeg ser irritasjonen din.. og den ansatte hos McDonalds har - faktisk ble ryddegutten så irritert at han knurret iden vår datter gikk forbi med sangen på hun var glad og fornøyd hun da og lot seg ikke affesere.... Men at du skriver at ungene ikke vil slå den av - vel, er du voksen er det vel du som bestemmer og ikke barnet så jeg ser ikke helt problemet..... edit; forresten er regler en grei ting å ha på alle leker - ikke bare de som "bråker" ← Er nok den leken ja, men de selger den enda, men med andre sanger. Åhh, shake your balla. Nå fikk jeg den på hjernen igjen! Enda en god grunn til at barna ikke skal ta med slikt. Jeg har gitt beskjed at nå er det nok og du må legge den fint på plass i skapet til du skal hjem. Men det er jo ikke alle som gidder å høre etter. Spesielt hun ene ungen er ekstrem med den leken. Hun legger den til slutt inn i skapet, men 10 min senere har hun dratt den frem igjen og så er det på an igjen. Nå gidder jeg ikke å si noe mer. Jeg bare sender henne ett blikk som sier det meste og hun løper ut i gangen med den. Så ser ut som hun har skjønt det nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå