Gå til innhold

Potetbåter

Anbefalte innlegg

Gjest Tanita
Skrevet

Når jeg skal steke potetbåter, må jeg koke de først, eller stekes de rå? Eller må de inn i stekovnen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker rå båter i stekeovnen, gjerne med smør, salt og hvitløk.

Om de skal stekes på panna, vil jeg tro det er best med kokte poteter.

Skrevet

Jeg pleier å dele opp de rå potetene - ha dem i en pose med div. krydder og olje - og la dem marinere litt. (gjerne lenge)

Legger dem så i langpannen og strør salt over - og setter dem inn i ovnen.

Ingen grunn til å koke dem først. (Men skal jeg grille dem - hender det jeg tar dem i microen litt først - så går det fortere)

Skrevet

Bruk rå potetbåter med skall, hell over litt olivenolje, tørket timian og salt. Stek i ovnen til de er myke og gyldne. Husk å snu litt på dem en gang i mellom.

Gjest Tanita
Skrevet

ved 200 eller 225? Tusen takk for raske og gode svar! :)

Gjest Gjesta
Skrevet
Bruk rå potetbåter med skall, hell over litt olivenolje, tørket timian og salt. Stek i ovnen til de er myke og gyldne. Husk å snu litt på dem en gang i mellom.

Sånn gjør jeg det også, og jeg bruker gjerne oregano og kvernet pepper i tillegg.

Gjest Gjest
Skrevet

180-200 grader, da tar det i overkant av en halvtime, og de blir fine og sprø i kantene :)

Skrevet

Jeg synes at de blir best om de legges rå i en stekepose med litt olje og krydder/uter i. Lar dem ligge i minst en time ved ca 180-200 grader til de er "oppblåste" og lys brune.

Gjest Tanita
Skrevet

Ok! Kjempefint! Da blir det potetbåter med bifteki, salat, tsatziki og baguetter til "middag" ikveld (ja, det er sent men vi har en litt annen døgnrytme) ;)

Gjest Tanita
Skrevet
Jeg synes at de blir best om de legges rå i en stekepose med litt olje og krydder/uter i.  Lar dem ligge i minst en time ved ca 180-200 grader til de er "oppblåste" og lys brune.

Jeg har ikke stekepose for hånden, men det var et godt tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...