Gå til innhold

Hvor mange forlovere?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Angel_*
Skrevet

Hvor mange forlovere har man lov til å ha?

Jeg sliter veldig med å velge. Har 3 nære venninner og er like glad i dem alle sammen, og ønsker ikke å såre noen ved å ikke velge dem. Men det er vel gjerne ikke lov å ha 3 forlovere? I såfall hvordan skal jeg gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du kan ha så mange du vil, men det er en som må skrive under på papirene :)

Gjest Gjest
Skrevet

oki, så alle kan ikke skrive under på papirene altså. Hmm..hvordan velger jeg det da? Loddtrekning? ;)

Gjest Gjest
Skrevet
oki, så alle kan ikke skrive under på papirene altså. Hmm..hvordan velger jeg det da? Loddtrekning? ;)

For eksempel :ler:

Eller hva med å prate med dem alle tre en gang? Er helt sikker på at hvis det er gode venninner, er det ingen som blir fornærmet om de ikke er den som får skrive under. Garantert :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja det går sikkert bra.

Problemet er at de 3 har ikke særlig kontakt med hverandre. Vi vokste opp sammen, men så har de gått i forskjellige retninger, mens jeg har hatt like mye kontakt med alle.

Skrevet
Hvor mange forlovere har man lov til å ha?

Jeg sliter veldig med å velge. Har 3 nære venninner og er like glad i dem alle sammen, og ønsker ikke å såre noen ved å ikke velge dem. Men det er vel gjerne ikke lov å ha 3 forlovere? I såfall hvordan skal jeg gjøre det?

Loven presiserer at hver av brudefolkene skal stille med én forlover. Dette er den juridiske og den egentlige forlover, men siden noen nå og da ønsker flere, ser presten som regel det som greit at noen til blir med. Det er et spørsmål om hva som er praktisk. Det er presten som avgjør om h*n vil ha med flere enn én forlover oppe ved vielsen. Det finnes forskjellige pratkiske løsninger hvis ikke alle forloverne må sitte sammen med brudefolket. Men dette _må_ dere klarere og diskutere med presten.

Mvh. Knut.

Pastor.

Skrevet

var just i et bryllup med to forlovere, bruden hadde en barndomsvenninne og ei skolevennine- altså ei ho omgikk mye nå. brudgommen hadde to barndomsvenner. De to delte litt på forloveroppgavene, den ene signerte, den andre arrangerte utdrikkningslag osv. funket jo greit. Hva med å ta en slags amerikansk varriant. med en hoved og så kan de andre stå der framme sammen med deg, mens den ene signerer. er sikker på hvis du tenker på hva du helst vil så vet du hvem og om alle er forlovere kan de jo få ulike oppgaver...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...