Gjest Gjesta Skrevet 17. juli 2006 #1 Del Skrevet 17. juli 2006 Noen som har dette og kan fortelle litt om øvelsene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 17. juli 2006 #2 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har det ikke, men jeg kan kanskje fortelle litt likevel. Regner med dette er et slikt kurs der man får prøvd livbåt og å komme seg ut av et helikopter i alle fall. Livbåten er av den typen de bruker på plattform i så fall, og blir sluppet ut en del meter oppe i luften, ned i vann. Helikopterøvelsen er å sitte fastspent i et skrog som blir vendt opp ned i et basseng (helikopter snur seg ofte rundt hvis de styrter), og dere skal da komme dere ut av helikopteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #3 Del Skrevet 17. juli 2006 Noen som har dette og kan fortelle litt om øvelsene? ← Jeg har alle kursene. Både for båt,rigg + utvidet førstehjelp. Det er en del teori og du må bestå sluttprøven. Det er en del røykdykking.Helivelt er et eget kurs. Syns det er for omfattende å beskrive,men gå inn på resquiesentrene som finnes. trondheim, bergen,Haugesund,Aukra. sikkert flere. For meg tok det 14 dager med alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #4 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg har det ikke, men jeg kan kanskje fortelle litt likevel. Regner med dette er et slikt kurs der man får prøvd livbåt og å komme seg ut av et helikopter i alle fall. Livbåten er av den typen de bruker på plattform i så fall, og blir sluppet ut en del meter oppe i luften, ned i vann. Helikopterøvelsen er å sitte fastspent i et skrog som blir vendt opp ned i et basseng (helikopter snur seg ofte rundt hvis de styrter), og dere skal da komme dere ut av helikopteret. ← Livbåter fra rigg blir ikke sluppet da det er for høyt. Da er det NØD om det skjer. på kursene så er det simulator,men kan ikke sammenlignes med de du eks har ombord i en stor båt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bubbel Skrevet 18. juli 2006 #5 Del Skrevet 18. juli 2006 De har kurs på havarivern skolen i Horten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 18. juli 2006 #6 Del Skrevet 18. juli 2006 Du kan lese her; http://www.olf.no/hms/retningslinjer/?29335.pdf og her; http://80.239.30.8/SpiderInt/coursedescinq...rsecode=OBS1055 (siste hører til http://www.falcknutec.no/ ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. juli 2006 #7 Del Skrevet 18. juli 2006 Takk for hjelpen! Da er jeg litt klokere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #8 Del Skrevet 18. august 2006 Går det ann å få dekket utgiftene til et slikt kurs av aetat? Det var noen som nevnte det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #9 Del Skrevet 19. august 2006 Går det ann å få dekket utgiftene til et slikt kurs av aetat? Det var noen som nevnte det.. ← Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. august 2006 #10 Del Skrevet 19. august 2006 Går det ann å få dekket utgiftene til et slikt kurs av aetat? Det var noen som nevnte det.. ← De ville ikke gjøre det for meg, men det er over 10 år siden så det kan jo ha forandret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bubbel Skrevet 22. august 2006 #11 Del Skrevet 22. august 2006 For meg ville de dekke det , hvis jeg kunne dokumentere at jeg var garantert jobb etter endt kurs.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå