Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal tilbringe en helg sammen med en sekstenåring - bare vi to.

Vi skal oppholde oss i en by.

Denne 16-åringen er av typen litt tilbakeholden og noe initiativløs.

Det jeg vet er innertiere er cola, masse godteri og is, tv, pc og filmer...

Men, jeg kan jo ikke la TV'en og Pc'en underholde ungdommen hele helgen....Så utover en eventuell kino (som ikke er bedre enn TV)....Hva skal man finne på ?

Ut å nyte den frie natur faller neppe i god jord ;)

Ut å spise Pizza tenkte jeg.

Vi har fredag kveld, hele lørdag og søndag.

Ungdommen er en slik en som elsker å være oppe halve natta og sove leeenge. Det er jo greit for meg, men jeg føler et visst ansvar for å underholde, da jeg har litt panikk for at ungdommen skal kjede seg her hos meg.

Endret av barkebille
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis været er bra kan dere kanskje dra og bade (strand eller badeland)? Kanskje ta med en engangsgrill også?

Eller hva med litt action, f.eks. paintball eller go-cart eller lignende? Vet ikke om det er snakk om en jente eller en gutt (ikke at det nødvendigvis spiller noen rolle, men noen aktiviteter er mer populære hos enkelte kjønn). Tusenfryd? Hmm.. skriver igjen hvis jeg kommer på noe mer. I mellomtiden kan du kanskje oppgi kjønn så kanskje det blir lettere å komme på noe?

Skrevet

Det er en gutt. Og siden vi ikke har bil og ikke er veldig kjent i nærområdet der vi skal være, så begrenser det seg litt å reise utenfor bykjernen...

Skrevet

Det er ganske langt til steder med noe særlig action....

Bading hadde vært en mulighet, men jeg tror ikke han vil...

Det er ikke så lett....

Skrevet

går jo egne busser til og fra tusenfryd fra oslo s.

megazoon eller noe lignede kanskje

Skrevet

Gutt på 16 ja..

Hva med laserspill, som Wasteland i bergen? Hvis det er der dere skal være, kan det jo kanskje være interessant.

Hva med spill av typen bowling, biljard (sikkert fler)? Det er ikke så spennende, men underholdene kan det jo være. :)

Skal heller skrive et innlegg til om jeg kommer på noe mer!

Skrevet

Takk for svar !

Det er langt både til Oslo og Tusenfryd, så det er ikke så aktuelt dessverre.

Kino har vi bestemt oss for nå da, hadde egentlig ikke tenkt det, men det dukket opp en film jeg vet han absolutt vil se.

Bowling har jeg tenkt litt på, det er absolutt en mulighet.

Mulig han finner meg som en kjedelig "motstander", men det er da noe å finne på !

Gjest Gjest
Skrevet

Den ungdommen høres litt ut som min 16-årige sønn !!

Om han bare skal være hos deg en helg så trenger jo ikke du "oppdra" eller kulturere" ham, så konsentrer deg om å ha det gøy.

Og min sønn ville i allefall likt tv-spill,data,filmer(voldelig action), deilig junk-food og snacks til. Gjerne halve natta. Nå i sommerferien står han opp omtrent når jeg kommer fra jobb..............

I en by som Oslo ville han synes det var ok med et besøk til Teknisk Museum, ei badestrand, go-cart,vannski,trail, eller noe annet med virkelig action, men snacks,god mat,hyggelig selskap og gode filmer ,spennende tv-spill(mye skyting og blod!!) ville vært best................

Lykke til !

Gjest Gjest
Skrevet
Vi skal oppholde oss i en by.

For det er så få byer i Norge, eller i verden for den saks skyld... ;)

Skrevet (endret)
For det er så få byer i Norge, eller i verden for den saks skyld... ;)

Du skjønte kanskje ikke at jeg ikke hadde lyst til å si navnet på stedet vi skal være ;)

- og jeg nevnte da at det er en by siden det er en forskjell på mulighetene utendørs om man befinner seg på fjellet kontra i en by...

Men det er altså ikke Oslo.

Det ser ut som om helgen går med til kino, pizzaspising, muligens bowling også hadde han selv nevnt at han ville ut i byen å kikke sammen med meg.

Så får Tv og Pc gjøre resten av underholdningen.

Han elsker å være oppe halve natta og se på TV (og sove til langt utpå ettermiddagen...), så må vel jeg sørge for at han husker å spise (noe som er fort gjort å glemme langt inne i en spennende film ;) )

Endret av barkebille
Gjest Gjest
Skrevet

Hei, Barkebille!

Må du føle deg forpliktet til å underholde han hele tiden da? Om gutten helst vil sove lenge og være oppe halve natta og spille, hvorfor true han med på alt han ikke vil?

Det er i hvert fall enklest for deg å la han sløve i eget tempo. Jeg vet av egen erfaring at JEG blir utslitt av å aktivisere folk som ikke vil aktiviseres selv. Snakk med han /foreldrene om forventninger til helgen?

Skrevet

Jeg har hatt tantebarn på besøk fra de var ca 11 og opp til de nå er 18. De første par årene følte jeg at jeg måtte underholde hele tiden. Passe på at de ikke kjedet seg. Nå lar jeg de gjøre som de vil. Full tilgang til PC, dvd, tv og kjøleskap. Vi er i byen på shopping, vi er på kino, vi er på konsert, vi er på museum eller vi bare sløver på sofaen. Tror nok at det er morsommere hos meg nå da de er med å bestemme selv.

Skrevet

Neida, jeg har ingen planer om å drasse han med på en masse han ikke vil - jeg spurte bare om tips her inne fordi jeg vet han er noe tiltaksløs og beskjeden, og selv om han har lyst til noe er det ikke sikkert han sier det, så da kan det jo være greit å ha noen forslag.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...