Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor dyr bursdagsgave "forventer" du å få av mannen din? Og hvor dyr gave gir du ham?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jeg gir etter lommebok jeg.

Vi er alle i ulike faser av livet; student, full jobb, arbeidsledig osv.

Det er da ikke prisen på gaven som teller, men omtanken bak.

Gjest Aloha
Skrevet

Forventer ikke en gave til en viss sum, det viktigste er at gaven er gjennomtenkt og kommer fra han. ;) Selv kan jeg spandere alt mellom fem hundre og flere tusen, helt ettersom hva han ønsker seg og hvor god råd jeg har.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi har vel egentlig ingen fast sum vi gir for - og jeg forventer ikke noe som helst fra han.

Vi har vel ligget på ca 1000 kr, men det er mer "tilfeldig" enn en avtale.

I år kjøpte jeg en mye dyrere gave til han, fordi jeg hadde lyst til å gi han akkurat den gaven samtidig som jeg hadde råd til det. Neste år kan jeg gi for en helt annen sum - avhengig av hvilke gaveideer jeg får og hvor mye penger jeg har.

I år fikk jeg en gave på 1000 kr fra han, mens jeg i fjor fikk en DVD-spiller, og året før en sykkel. Så det varierer jo hvor mye han gir også.

Det spiller ingen rolle hvor mye penger som blir brukt, jeg syns det er viktigere å gi noe man ønsker seg og trenger - og ikke gi over evne. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Er det "galt" å bli skuffa over en gave til ca 400 kr fra en mann som er i full jobb....?

Skrevet
Er det "galt" å bli skuffa over en gave til ca 400 kr fra en mann som er i full jobb....?

Er det gaven som er viktig, eller er det beløpet?

For meg er det viktigste gaven

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt skuffa over ei gave pga prisen, nei.

Gjest Gjest
Skrevet

For å være ærlig, så hadde jeg blitt skuffet. Det er selvsagt politisk ukorrekt å si det, men prisen betyr ganske mye. For alle (Bare se på hvor nøye folk flest er med å gi barna sine gaver av samme verdi).

Jeg må innrømme at jeg forventer en ganske dyr gave fra en mann jeg har et langvarig forhold til. Skal ikke si noe om pris, men synes 400 er ganske så gnient.

Gjest Gjest
Skrevet

Å si "i full jobb" sier ingenting om hvor mye penger han har. Det sier heller ikke noe om hvilket nivå man ligger på gavemessig.

Ikke heller sier det noe om hvor mye penger denne mannen har til overs slik at han kan kjøpe gaver.

For meg er det mye mer skuffende å få "ræl" til tusen kroner enn gjennomtenkt moro til 400. Det er ikke et forsøk på å være politisk korrekt å si det. Men for meg betyr en gjennomtenkt gave svært mye mer enn en som bare er "brukt penger på sånn at hun blir fornøyd". Det er ikke gøy i det hele tatt.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det mulig å være så overfladisk???

Gjest LilSweetie
Skrevet
Å si "i full jobb" sier ingenting om hvor mye penger han har. Det sier heller ikke noe om hvilket nivå man ligger på gavemessig.

Ikke heller sier det noe om hvor mye penger denne mannen har til overs slik at han kan kjøpe gaver.

For meg er det mye mer skuffende å få "ræl" til tusen kroner enn gjennomtenkt moro til 400. Det er ikke et forsøk på å være politisk korrekt å si det. Men for meg betyr en gjennomtenkt gave svært mye mer enn en som bare er "brukt penger på sånn at hun blir fornøyd". Det er ikke gøy i det hele tatt.

:Nikke:

Skrevet

Vi gir etter evne. Jeg, som er student, pleier å gi ham gaver for ca 1000 kroner. Han er derimot i godt betalt jobb og jeg har pleid å få gaver for betydelig mer enn det jeg gir selv, og han gir aldri "ræl", men gjennomtenkte og flotte gaver som jeg alltid blir svært glad for. Jeg forventer heller ingen spesiell sum, en gave er en gave. Jeg regner uansett med at dette jevner seg ut når jeg er ferdig utdannet og i jobb.

Gjest baby-E
Skrevet

Vi gir etter hva vi har penger til der og da.

Forventer ingen ting annet enn litt oppmerksomhet :sjarmor:

Det hender jeg ikke ønsker meg noe, og da kan det hende han gir meg en liten gave og at vi kanskje går ut og spiser og koser oss.

Syns ikke man har krav på dyre gaver.

For meg er de beste gavene gratis.

Skrevet

Jeg vil heller ha en billig men gjennomtenkt gave enn noe svindyrt som ikke er "meg"

Skrevet
Jeg vil heller ha en billig men gjennomtenkt gave enn noe svindyrt som ikke er "meg"

Utrolig enig!

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med en svinedyr gjennomtenkt gave, da?

Jeg er sikkert materialistisk i manges øyne, men er det virkelig slik at det er greit at en får en billig liten greie (jada, gjennomtenkt og alt, men dog han slapp j**lig billig unna :sjarmor: ). Selvsagt gir en etter evne. Men er det ikke fint at en gir noe "dyrt" (på sitt nivå selvsagt) til kjæresten? Kan like godt være en opplevelse som en ting, men kan dere med hånden på hjertet si at det er greit å få billige gaver fra den som elsker deg overalt på jord? Er det ikke like ego å være gnien på kjærestens vegne?

Skrevet

Jeg ville nok blitt suffet medmindre det var en krem eller noe som var akkurat det jeg ønsket meg! Jeg gir i år kamera til tre tusen, egentlig alt for mye men noe vi begge har glede av. Forventer ikke samme sum igjen men høyere enn fire hundre kroner? Definitivt.... Men igjen, det kommer an på gaven og om man får noe annet tilbake gjennom hele året som middager etc.

Skrevet

Vi kjøper det vi vet den andre ønsker seg og ettersom hvor god råd vi har på det tidspunktet. Vi har felles økonomi så summen i seg selv er lite viktig. Det har blitt både gaver til noen hundre og gaver til flere tusen.

Skrevet

Nå har vi felles økonomi vi da, så det er jo våre felles penger som går til gaver til hverandre... Så da er det jo definitvit tanken bak som betyr noe, ikke hva den kostet.

Vi avtaler sånn ca beløp for hva vi bruker til jul og bursdager til hverandre. Ikke fordi jeg vil "kreve" en viss verdi, men mer at jeg føler jeg har "gjort for lite" dersom jeg kjøper mye mindre enn hva han gjør, og jeg blir "forlegen" om jeg får en svært dyr gave.

Gjest Gjest_paprikken_*
Skrevet

Dersom jeg hadde fått en paryme som jeg har ønske meg, og som kostet 400,- hadde jeg blitt veldig glad. Men hadde jeg fått en "tilfelidg" og helt vanlig genser for 400,- hadde jeg kanskjeblitt betenkt. Men hadde selvfølgelig ikke sagt noe om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...