Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 (endret) Kan man finne IP-adresser til folk på MSN når de er pålogget? Og om man kan det, hvordan kan man finne ut HVOR personen i såfall sitter? Har en jentunge på rømmen som logger seg på msn av og til nemlig, men ikke gidder å svare. Er det noen måte jeg kan finne ut hvor hun er? Endret 17. juli 2006 av mysan
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Nei, trafikken går gjennom en server.
enden Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Det fantes en gang et tillegg på mess.be som kunne hente fram IP-adresse til kontakter. En IP kan ikke plasseres stort nærmere enn land uten at man har spesielle kontakter (tvilsom lovlighet) eller kan be politiet om hjelp, så jeg vet ikke hvor nyttig det er for deg
Loomy Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Som nevnt går vanlig prat gjennom MS sine servere, så der er det intet håp med mindre du kjenner Bill himself Hvis du derimot, mot formodning, skulle få vedkommende til å akseptere en filoverføring på et par megabyte (alle filer under 1MB går via MS, alle over 1MB går direkte til mottagers PC), en video/lyd-samtale eller lignende er det fullt mulig å finne IPen vha. f.eks netstat* eller en pakkesniffer. * netstat viser hvilke maskiner (IPer/DNSer) PCen din er koblet til. For å starte programmet: Start -> kjør -> skriv inn "cmd" -> skriv "netstat" i vinduet som kommer opp og trykk enter. Alternativt kan du prøve å få MS til å finne ut hvilken IP hun bruker. Tviler sterkt på at de går med på det, men det høres jo ut som en noe alvorlig situasjon, så det er verdt et forsøk.
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Har direkte oppkobling via filoverføring noe med størrelsen å gjøre? Jeg har forstått det slik at hvis minst en sitter bak en router (NAT), klarer den ikke å opprette en direkte oppkobling og det går dermed via MS' server. Dessuten er det vel lite trolig at Mysan får sendt en fil til henne når hun ikke en gang svarer.
Loomy Skrevet 18. juli 2006 #7 Skrevet 18. juli 2006 Mjaa, har vertfall lest at alle under 1MB går via MS sine servere, men har ikke testet det selv, og når jeg hørte om denne praksisen var MSN 6.0 siste versjon, så det er godt mulig de har endret praksis nå. Dessuten er det vel lite trolig at Mysan får sendt en fil til henne når hun ikke en gang svarer. Det er et sabla godt poeng :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå