Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Sønnen min på 6 mnd. tar seg på og i ørene, klør eller klorer veldig ofte. Kan jo bare være at han gjør det fordi de bare er der, eller er det noe annet? Tenker på ørebetennelse, men han har ikke problemer med å bli lagt ned, selv om han veldig ofte våkner og gråter og må bli tatt opp, gråter hvis han blir lagt ned igjen, men det kan jo være helt andre ting også.. Ingen feber og virker frisk ellers.. Er dette vanlig eller burde jeg allikevel sjekke for ørebetennelse. Noen råd?
monja Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Tja, sønnen min har og tatt seg en del til ørene, men det var ikke ørebetennelse. Du kan jo sjekke for det for å være på den sikre siden. Det kan jo kanskje være at det er mye voks i ørene (det var tilfelle hos oss) og at det er ekkelt? Du kan jo høre med helsesøster neste gang du er til kontroll (om det ikke er for lenge til), eller evt ta en tlf til fastlegen din.
Gjest |H| Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Min datter gjorde også det hele tiden når hun var liten, klødde seg så hun blødde av og til. Hun gjorde det mest når hun var trøtt. Pass på å skyll ørene for såperester når du bader han, smør de inn med krem. kan jo være eksem i øregangen også, mange barn som kan bli plaget med det.
Tusenfryd Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Det gjorde mitt barn også. Klødde seg og dro i dem litt. Særlig under amming. Hos oss var det bare kos. Nå for tiden er det tærne. Om det tydelig ikke er det, få det sjekket opp.
Gjest Bertine Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 også lurt å se bak ørene. Om barnet har utslett der som kan klø. Det kommer om det er fuktig bak ørene, for eksempel etter bad..
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #6 Skrevet 17. juli 2006 det har i grunnen alle mine 3 barn også gjort, men spesielt minstejenta vår nå... hun gjør det når hun får flaske eller når hun er trøtt.
*Emma* Skrevet 17. juli 2006 #7 Skrevet 17. juli 2006 Da snuppa mi var mindre tok hun seg ofte til det ene øret eller la kinnet og øret nedpå skuldern....det gjorde hun når hun var trøtt...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. juli 2006 #8 Skrevet 19. juli 2006 Vendelin gnir seg i øret eller i nesa når hun er trøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå