Gjest Mea Culpa Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Min herlige niese blir snart 2 år og tante vil kjøpe presang. Men tante har ikke peiling på hva hun skal kjøpe! Har ikke barn selv så vet liksom ikke helt hva som er toppen av lykke for en toåring. Noen her med gode ideer?
Varja Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 (endret) Toåringer pleier å synes det er veldig stas å få hjelpe til og gjøre alt mulig selv. Det som min datter på 2 1/2 synes er mest stas for tiden er å gå rundt med en barnerake og en liten trillebår og hjelpe meg når jeg arbeider i hagen. Hun har også eget forkle og en liten kjevle (som hun fikk av tanten sin til 2-års dagen) som hun bruker når vi baker. En lekestøvsuger, koppestell så hun kan servere te, en babydukke som hun triller rundt i en liten sportsvogn og er mamma for (som jeg er mamma for henne) osv. Det finnes også lekesett med hammer, sag osv. (i plast eller tre, ikke skarpe selvfølgelig!), lekestøvsuger etc. Bøker er også et godt alternativ. Mumi er svært populært for tiden. Emma og Thomas bøker er gamle klassikere toåringer elsker, liker også nyere bøker: Thor Åge Bringsværd serie om "Når to skal stå opp", "Når to skal legge seg" osv. Ole Brum er også en god venn for de minste. Kaste ball er også populært for tiden og å skyte med vannpistol! (Kanskje ikke like populært hos foreldrene). Skal du ha store ting er jo trehjulssykkel eller dukkevogn tingen. (Men det er vel helst besteforeldre som invisterer i slikt). Endret 17. juli 2006 av Varja
Gjest |H| Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 www.singsang.com Dette liker min datter på 2 år veldig godt.
Gjest Bertine Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Bøker med fine farger og kanskje "føle på" bilder er topp for en 2 åring. Lillesøsteren min elsket de!
Leanne Skrevet 17. juli 2006 #5 Skrevet 17. juli 2006 Fingermaling, modellkitt er jo alltid populært.. Og alle "voksne ting" som leke støvsuger, dukkevogn, trillebår osv.. De elsker å herme etter foreldrene i denne alderen og vil mer enn gjerne hjelpe til..
Gjest Mea Culpa Skrevet 18. juli 2006 #6 Skrevet 18. juli 2006 Mange gode ideer her ja. Tusen takk alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå