Gjest jg Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Hei Vi skal gifte oss neste år og sliter med hele opplegget, vi vet at vi skal be rundt 80 personer ca 50/50 venner og familie. Trenger tips i alle kategorier om hvor man kan holde bryllupsfesten, alt fra stivt til den andre ennen av skalaen. Vi har noen steder, men vi klarer ikke å bestemme oss for hvordan vi ønsker det.
razmatazz Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Det er jo ganske mange steder å velge mellom da... hvis de ikke er opptatt på datoen deres vel og merke. Vi skal også ha ca 80 stk, 50/50 venner og familie. Vi har endt med å leie et stilig ganske moderne lokale i Oslo vest/sentrum, hvor vi bestiller mat gjennom catering og tar med drikke selv. Det er derfor vi har råd til å ha såpass mange uten at det blir økonomisk ruin (må også leie servise, det er det eneste aberet). Mulighetene deres kommer jo veldig an på de økonomiske rammene. Hadde jeg vært styrtrik hadde vi kanskje hatt det på Lysebu (kjempefint sted). Hadde vi vært lutfattige hadde vi kanskje valgt hagefest med spleiselag (og krysset alle fingre og tær for at det skulle blitt fint vær ). Vi har sånn middels budsjett, så da fant vi noe som passet det.
Gjest nevèsta Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Kan anbefale Rotnes bruk i Nittedal. Flott sted, hyggelige eiere/betjening. Dere er de eneste der, og det ligger helt inntil riksvei 4, men veien høres og ses ikke. Vi betalte 1100 pr kuvert inkl vin og kaffe avec, men jeg vet at prisene er endret (vi hadde kontrakt på gamle priser, og fikk derfor disse. Man kan ikke ta med alkohol selv. (et lite tips: få dem til å pusse sølvet sitt ) Rotnes bruk
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 18. juli 2006 #4 Skrevet 18. juli 2006 Jeg ville valgt Ekebergsrestauranten, og leiet en trikk som kunne fraktet gjestene opp dit (koster 4000 kr). Mange kirker som ligger i nærheten av trikkeskinner, f eks Fagerborg (Bislet). Men det spørs jo hva slags priskategori du tenker, da, dette er jo relativt dyrt (antar ca 1300 pr kuvert). Hvis du vil litt utenfor Oslo ville jeg valgt Hvalstrand Bad i Asker (1300 pr kuvert). Det ligger ved sjøen. Begge deler er utrolig flotte funkisrestauranter.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Det finnes "grendehus" og "hovedgårder" i nesten alle bydeler som leies ut som selskapslokaler. (Det er selvfølgelig forskjellig størrelse og utseende på disse. ) Her er det oftest vanlig at man leier lokale, servise, glass og kanskje vask i ettertid, og så står man for alt av mat og drikkevarer selv. Det er forøvrig ikke vanskelig å søke opp selskapslokaler i Oslo på nett. Jeg hadde i løpet av kort tid søkt opp ca 10-15 aktuelle lokaler innenfor det området vi så etter. Spørsmålet er hvor sentralt det ønskes, om det skal ligge i et gitt område av byen, om det kan være i marka, og om det skal være mulig for gjestene å parkere der? Ville forelså et raskt søk jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå