Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #1 Skrevet 17. juli 2006 Jeg skal kjøpe en ny og pent brukt bil som jeg har sett på en stund nå Den nåværende eieren bor i Oslo, mens jeg bor i Moss. Er det noen regler som sier at jeg må omregistrere den i Oslo, eller om jeg kan gjøre det hvor jeg vil (f.eks. i Moss)? Hvordan går jeg fram? Hvor mye koster slikt? Takker for svar!
Gjest j79 Skrevet 17. juli 2006 #2 Skrevet 17. juli 2006 Er nesten sikker på at du kan gjøre det ved en trafikkstasjon i Moss. Ring Statens vegvesen Region øst på 815 22000 og spør. Eventuelt kanskje du finner info på www.vegvesen.no
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2006 #3 Skrevet 17. juli 2006 Omregistrering er vel lettest å gjøre der du bor ,er bilen nyere enn 12 år koster det 4300 å omregistrere den
Gjest ArneP Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Omregistrering er vel lettest å gjøre der du bor ,er bilen nyere enn 12 år koster det 4300 å omregistrere den ← Vel, omregisreringsavgiften er avgengig av vekt og alder på bilen og er mellom 1400 og 20 000. Hva som koster 4300 vet ikke jeg... Foøvrif finne mer info på vegvesenets nettsider.
abelille Skrevet 18. juli 2006 #5 Skrevet 18. juli 2006 Da jeg skulle omregistrere bilen vår for noen år siden var det bare at jeg leverte inn det skjemaet. Trodde også at jeg kunne få lov til å betale med kort, det ble sendt regning. Dersom ikke noe er forandret på 4 år burde du vel kunne sende inn skjemaene? Men ellers har trafikkstasjonene sentral register, så det skal ikke spille noen rolle hvor du henvender deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå