Gå til innhold

Overraskelse bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har tenkt å ha overraskelse bryllup.

Er det noen her inne som har hatt eller skal ha det?

Når informere familien?

Invitasjonene må jo sendes ut. Vi gifter oss juli 2007. Når bør det sendes?

Hvordan skal vi gjøre det?

Gode forslag tas i mot med takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hvis dere sender ut invitasjon blir det vel ingen overraskelse..?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hvis dere sender ut invitasjon blir det vel ingen overraskelse..?

Nei det gjør det ikke.

Hvordan bør vi da gjøre det?

Vi skal ikke ha noe burdsdagslag eller barnedåp i lag med bryllupet.

Kanskje det er umulig å organisere et overraskelsesbryllup.

Skrevet

Dere kan jo invitere til sommerfest?

Skrevet (endret)
Nei det gjør det ikke.

Hvordan bør vi da gjøre det?

Vi skal ikke ha noe burdsdagslag eller barnedåp i lag med bryllupet.

Kanskje det er umulig å organisere et overraskelsesbryllup.

Det er i alle fall mulig å legge inn et dramatisk moment i innbydelsen. Send f.eks. en slik innbydelse og pass på at den ankommer bare noen dager før bryllupet skal finne sted: "Du er hjertelig velkomment til å møte i kirken (da og når). Vennlig hilsen ...". Og så gjør dere dere utilgjengelige for telefoner og besøk - og møter ikke opp i kirken før presten venter på dere :-)

Bare et forslag. Ulempen er selvsagt at folk gjerne har det travelt og ikke alle har på forhånd holdt av dagen dere har valgt ...

Eller hvis dere ikke skal ha bryllupet i kirken, hva med å få en prest eller en vigsler hjem til dere? Hva med et hageselskap der presten plutselig dukker opp og noen finner ut at dere burde gifte dere i en fei? Det er selvsagt avtalt, men behøver ikke se slik ut. Og presten vier. Og før hageselskapet er slutt, er dere gift.

Mvh. Knut.

Pastor.

Endret av Pastor Knut
Gjest Piper
Skrevet

For å få til noe slikt, må dere på en eller annen måte få folk til å holde av denne dagen. For ellers kan dere kanskje risikere at ikke alle kan være med, for de har planlagt noe annet.

Jeg tror det er vanskelig, å få til noe slikt.

Skrevet

Dere må finne på ett eller annet annet dere kan invitere dem til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Og folk bør få varsel om å holde av dag i god tid når dere vil gifte dere i juli. Det er vel den måneden flest drar på ferie og legger planer i god tid. Det var gjester som ikke kunne komme til oss i juli selv om de fikk vite om det 10 mnd før bryllupet, fordi ferie allerede var kjøpt og betalt.

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet
:) Hei. Svigerinna mi gjorde dette i fjor. De inviterte til 2x30 årslag, og alle gjestene ble kjørt i buss. Det var kun broren hennes og jeg, søsteren hans og mannen og svigerfar som visste om dette . Dette fordi de var forlovere og måtte underskrive papirene. Ellers visste INGEN. Det ble en skikkelig overraskelse med masse tårer og latter, og bestemora måtte tilogmed ta hjertemedisin i kirka.... Var helt spesielt, og festen er den kuleste bryllupsfesten vi har vært med på. Vielse kl 19, middag kl 21 (grillmat) og hjem kl to. Da var alt over og bussen gikk i retur menns gjestene enda var på topp. Helt suveren måte å gjøre det på....
Gjest gjest1
Skrevet
For å få til noe slikt, må dere på en eller annen måte få folk til å holde av denne dagen. For ellers kan dere kanskje risikere at ikke alle kan være med, for de har planlagt noe annet.

Jeg tror det er vanskelig, å få til noe slikt.

Det tror jeg også.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har tenkt å ha overraskelse bryllup.

Er det noen her inne som har hatt eller skal ha det?

Når informere familien?

Invitasjonene må jo sendes ut. Vi gifter oss juli 2007. Når bør det sendes?

Hvordan skal vi gjøre det?

Gode forslag tas i mot med takk.

Du kan vel ikke kalle dette bryllupet for overraskelsesbryllup?

Gjest gjest1
Skrevet

I dag jobbet jeg med ei som er ofte inne her.

Vi diskuterte akkurat det med overraskelsesbryllup og hemmelig bryllup.

Hun har hatt diskusjoner med sine slektninger om dette. Det er ikke alle som er enige.

Men vi spurte ei annen kollega også, som nettopp har giftet seg.

Hun hadde snakket med presten og noen som holdt på med bryllupsorientering og hjalp de som stod fast. (Vet ikke hva jeg skal kalle de.)

Hun hadde fått beskjed om at:

Overraskeses bryllup er når gjesten tror de er innvitert i en bursdagsfest eller en sommerfest. Når de da ankommer stedet, så blir de fraktet til kirken eller der vielsen skal være.

Hemmelig bryllup er når familie og venner får vite etter at giftemålet er inngått.

Verken i overraskelses bryllup eller hemmelig bryllup blir det da sendt ut invitasjoner til bryllupet.

Så hvis du sender ut bryllupsinvitasjoner i god tid, så blir det verken overraskelsesbryllup eller hemmelig bryllup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...