Gå til innhold

Amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått i meg noe som tulla på 9 dager ikke liker at mamma har spist, antagelig vis litt for sterk mat.

Resultat; Vond mage og lite søvn.

Er det noen som vet hvor lang tid det tar før stoffene er ute av melka mi, og hvor lang tid det tar før det er ute av systemet hennes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg overpsiste jordbær i går, fikk totalt dilla, og det resulterte i lite søvn i natt...Har spist mindre porsjoner tidligere, men i går ble nok altfor mye.

Men jeg har ikke noen gode svar på det du spør om, men når vesla har tømt brystet vil det jo produseres ny og da vil det vel ikke være i melka? Og vi bruker jo ca 4 timer på å fordøye maten, men hvor lang tid det tar å ta stoffene opp i melka aner jeg ikke.

Var ikke mye klokt å hente hos meg i dag gitt :forvirret:

Skrevet

I en av de utallige ammeveilederne jeg har fått på sykehuset og/eller helsestasjon står det at alkohol er ute av melken ca 3 timer etter at mor har drukket. Da gjelder det sikkert for matvarer også.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det gjør det. For promillen i melka er lik promillen i blodet, alkoholden trenger nemlig ikke å fordøyes på samme måte. Men jeg tror nok også at etter 3-4 timer så er de enkelte matvarene ute av systemet.

Skrevet

Dette lurer jeg på og...

Hvor lang tid tar det fra jeg spiser noe "skummelt" til vesla merker det? Og når er det ute igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...